Πέμπτη, 26 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠΟΛΙΤΙΚΗΤι είπε ο Σκέρτσος στην ενημέρωση

Τι είπε ο Σκέρτσος στην ενημέρωση

Ο εκπρόσωπος της ΝΔ Ακης Σκέρτσος στην ενημέρωση αναφέρθηκε στα παρακάτω:

Το υψηλό ποσοστό που έδωσαν οι Ελληνίδες και οι Έλληνες στην ΝΔ στις 21 Μαΐου δεν αποτελεί για μας αφορμή έπαρσης και λόγο επανάπαυσης, αλλά τον πήχη της μεγάλης ευθύνης μας για περισσότερες αυτονόητες μεταρρυθμίσεις που θα κάνουν την ζωή των πολιτών πιο δίκαιη, πιο εύκολη, πιο ελεύθερη, με περισσότερες ευκαιρίες για περισσότερες δουλειές και καλύτερα εισοδήματα.

Από την πρώτη στιγμή αναγνωρίσαμε ότι οι κάλπες της 25η Ιουνίου είναι πάλι άδειες, ξεκινάμε από το μηδέν.

Ωστόσο δεν είμαστε σε πολιτικό κενό.

Οι πολίτες  στις εκλογές της 21ης Μαΐου έστειλαν ορισμένα πολύ σαφή μηνύματα. Μας έδειξαν τι κυβέρνηση θέλουν και τι αντιπολίτευση δεν θέλουν.

Και μας ζήτησαν η χώρα να κινηθεί σταθερά και τολμηρά, μπροστά με ένα νέο υπόδειγμα πολιτικής που δίνει έμφαση στα αποτελέσματα, στην συνέπεια, στην δίκαιη αναδιανομή της ανάπτυξης που φέρνουν οι νέες επενδύσεις με περισσότερες δουλειές, καλύτερα εισοδήματα και στήριξη στους πραγματικά ευάλωτους.

Χωρίς άλλους πειραματισμούς που τους πληρώσαμε ακριβά στο πρόσφατο παρελθόν, χωρίς ευκαιριακές και ασταθείς κυβερνητικές συνεργασίες που θα καθήλωναν την χώρα, θα μας έκαναν να χασουμε πολύτιμο χρόνο, ενώ είναι εθνική ανάγκη να τρέξουμε όλοι μαζί προς τα μπρος, να κάνουμε άλματα, να πάρουμε τις  δύσκολες αλλά και δίκαιες αποφάσεις όπου χρειάζεται για να αλλάξουμε όσα μας πληγώνουν. Όσα μας κρατούν αδικαιολόγητα πίσω από την υπόλοιπη Ευρώπη.

Και αυτή η απαίτηση των πολιτών για περισσότερα και γρηγορότερα άλματα μας υποχρεώνει να είμαστε ακόμη πιο αποφασιστικοί στις μεταρρυθμίσεις που πρέπει να κάνουμε στην υγεία, στο κράτος, στη δικαιοσύνη, στην οικονομία για να μειώσουμε την ακρίβεια και να αυξήσουμε τα εισοδήματα μαζί με τις ευκαιρίες των νέων ανθρώπων να ζουν και να προοδεύουν στον τόπο μας. 

Γι αυτό ζητάμε εκ νέου την ψήφο όσων μας ψήφισαν αλλά καλούμε και όσους δεν μας ψήφισαν να δώσουν στον Κυριάκο Μητσοτάκη μια ασφαλή κοινοβουλευτική πλειοψηφία για να μπορέσει η χώρα μας να αντιμετωπίσει τις διεθνείς κρίσεις τα επόμενα 4 χρόνια από τη μια πλευρά και ταυτόχρονα να υλοποιήσει μεγάλες αλλαγές. 

Οι εκλογές βγάζουν κυβέρνηση. Όχι αντιπολίτευση.

Και μια από τις 3 πιεστικές προτεραιότητες μας μαζί με τη δυναμική ανάπτυξη της οικονομίας και τη μεταρρύθμιση στο κράτος, είναι ο φιλόδοξος σχεδιασμός μας για τη Δημόσια Υγεία, με αναμόρφωση και αναβάθμιση του Εθνικού Συστήματος Υγείας.

Πολύ προτού ενσκήψει η πανδημία ήταν προφανές ότι το ΕΣΥ αποτελούσε τον “μεγάλο ασθενή” που υποτροπίασε λόγω των δραστικών, στις περισσότερες περιπτώσεις “τυφλών’, περικοπών στη διάρκεια των μνημονιακών χρόνων.

Είναι ασφαλώς σημαντικό ότι αυτό το προβληματικό σύστημα άντεξε στην πρωτοφανή πίεση της πανδημίας, χάρη στην υπερπροσπάθεια των ανθρώπων του, γιατρών, νοσηλευτικού, διοικητικού και τεχνικού προσωπικού -και τους είμαστε όλοι ευγνώμονες γι αυτό.

Άντεξε και χάρη στην ενίσχυση του σε υποδομές και ανθρώπινο δυναμικό που κάναμε αυτά τα 4 χρόνια:

-​υπερδιπλασιάσαμε τις κλίνες ΜΕΘ απο 550 σε >1200,

-​αυξήσαμε το υγειονομικό προσωπικό -σε καθαρους αριθμους- κατά 7.500 άτομα

-​δώσαμε για πρώτη φορά αυξήσεις στο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό μετά από 15 χρόνια,

-​ψηφιοποιήσαμε υπηρεσίες που επέτρεψαν πρωτίστως τον έγκαιρο μαζικό και σωτήριο εμβολιασμό των πολιτών

-​εγκαινιάσαμε συνέργειες με τον ιδιωτικό τομέα για την καλύτερη/ταχύτερη κάλυψη των πιεστικών αναγκών όπως είναι η εξάλειψη των ράντζων στα μεγάλα νοσοκομεία της Αθήνας αλλά και δίνοντας κίνητρα στους γιατρούς να μείνουν στο ΕΣΥ αντί να το εγκαταλείπουν.

Έχοντας  ενσωματώσει και τα διδάγματα της  πανδημίας- προτού καν παρέλθει η κρίση- ξεκινήσαμε τον ανασχεδιασμό του δημόσιου υγειονομικού χάρτη, ώστε να επιτελεί το σκοπό του, να παρέχει ποιοτική δωρεάν πρόληψη και περίθαλψη σε όλους τους πολίτες, που άλλωστε είναι βασική υποχρέωση του κράτους.

Η φιλοσοφία του νέο ΕΣΥ είναι ότι πρέπει να διασφαλίζει την κλινική αποτελεσματικότητα και την κοινωνική δικαιοσύνη, με σύγχρονους θεσμούς οργάνωσης, διοίκησης και  χρηματοδότησης. Με την αυτονόητη έμφαση που πρέπει να δοθεί στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας ως βασικότατου εργαλείου θωράκισης της δημόσιας υγείας συνολικά και της υγείας κάθε πολίτη ατομικά.

Ο μετασχηματισμός του συστήματος υγείας έχει ήδη ξεκινήσει :

–  ​Πρώτα πρώτα με την αύξηση των τακτικών δαπανών του προϋπολογισμού προς το σύστημα  υγείας από 3,8 δισεκατομμύρια ευρώ  που ήταν το 2019 σε 5,2 δισ ευρώ το 2023. Είναι μια αύξηση 37%.

     –         Με την αριθμητική ενίσχυση του υγειονομικού προσωπικού: 2019 ήταν 100.000 συνολικά, έκτακτο και μόνιμο, το 2023 είναι 107.500 

Το  2019 εργάζονταν περίπου 3.640 εργαζόμενοι στο ΕΚΑΒ και σήμερα εργάζονται 4.100 έχουν αυξηθεί δηλαδή οι διασώστες κατά 500.

–οι μισθοί των γιατρών αυξήθηκαν για πρώτη φορά μετά από 15 χρόνια κατά 10%, ενώ δόθηκε επίδομα για τους γιατρούς στις ΜΕΘ και τους αναισθησιολόγους 400 ευρώ τον μήνα και στους γιατρούς του ΕΚΑΒ 250 ευρώ τον μήνα. Περαιτέρω δόθηκαν επιπλέον 800 ευρώ τον μήνα, που αντιστοιχεί σε αύξηση 50% του μισθού για τους γιατρούς των κέντρων υγείας που έγιναν προσωπικοί γιατροί, ενώ διασφαλίστηκαν 1.800 ευρώ πλέον του μισθού στους γιατρούς που μετακινούνται στα νησιά.

​Στους νοσηλευτές και στο λοιπό υγειονομικό προσωπικό έγινε αύξηση του επιδόματος επικινδυνότητας στα 200 ευρώ τον μήνα και εντάχθηκαν σε αυτό επιπλέον κατηγορίες, ενώ δίνονται επιπλέον 1200 ευρώ του μισθού για όσους μετακινούνται στα νησιά.

Το μισθολογικό των γιατρών και του λοιπού  προσωπικού ήδη είναι αντικείμενο αναβάθμισης του από 01.01.24, όπως προβλέπεται στις παρεμβάσεις για το δημόσιο, αλλά ήδη έγιναν αυξήσεις που επί 15 έτη είχαν βαλτώσει

Άλλες αλλαγες στο ΕΣΥ

-​Με την άυλη συνταγογράφηση (έχουν εγγραφεί πάνω από 4 εκατ. πολίτες) και την ηλεκτρονική διακίνηση παραπεμπτικών για εξετάσεις.

– ​Με την καθιέρωση -δωρεάν- προσωπικού γιατρού ως πρώτη γραμμή άμυνας  του ΕΣΥ. Το 2019 οι ασφαλισμένοι στον προσωπικό γιατρό ήταν 1,5 εκατομμύριο  πολίτες , σήμερα είναι σχεδόν το 55% του πληθυσμού έχει εγγραφεί (4,8 εκ.πολίτες)  και κάθε μήνα διενεργούνται κατά μ.ο  1.000.000 δωρεάν ραντεβού.

-​Με το μεγαλύτερο πρόγραμμα δωρεάν προληπτικών εξετάσεων ύψους 500 εκ ευρώ από το ταμείο ανάκαμψης μεταξύ των οποίων η δράση για την καταπολέμηση του καρκίνου του μαστού ΦΩΦΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ, το πρόγραμμα των δωρεάν εξετάσεων για τον τράχηλο της μήτρας για να ακολουθήσουν οι διαγνωστικές εξετάσεις για  καρδιαγγειακές παθήσεις , καρκίνο του παχέος εντέρου, τον καρκίνο του πνεύμονα και άλλες σοβαρές χρόνιες παθήσεις.

Με την ανάπτυξη και προγραμμάτων πρωτογενούς πρόληψης – όπως ο εμβολιασμός για HPV/ιό AIDS.

  ​Με  πράξεις και κοστολογημένο σχέδιο με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση -αντί μόνο με ωραία λόγια – χτίζουμε το νέο ΕΣΥ της ουσιαστικής φροντίδας ειδικά για εκείνους που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη τις υπηρεσίες του.

– ​Σήμερα οι Έλληνες ασθενείς έχουν καλύτερη πρόσβαση από όλους τους ευρωπαίους στο σύνολο των ακριβών ογκολογικών θεραπειών. Τα τελευταία 3 χρόνια μέσω της επιτροπής αξιολόγησης και διαπραγμάτευσης φαρμάκων υψηλού κόστους έχουν εξοικονομηθεί χάρη στις διαπραγματεύσεις που εμείς κάναμε με τη φαρμακοβιομηχανία 450 εκ ευρώ χάρη στα οποία έχουν προστεθεί 1000 νέες καινοτόμες θεραπείες (φάρμακα) στην αποζημίωση του ΕΟΠΥΥ έναντι περίπου 100 κατά τη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

-​Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ένα ακριβό ογκολογικό φάρμακο το οποίο ενώ στην Γερμανία αποζημιώνεται για 11 ενδείξεις καρκίνου, στην Ελλάδα αποζημιώνεται για 19, δηλαδή για όλες τις μορφές καρκίνου που έχει ένδειξη.

– ​Παράλληλα το 2022 είχαμε αύξηση 20% στις κλινικές δοκιμές για ογκολογικά φάρμακα άρα καλύτερη και μεγαλύτερη πρόσβαση ασθενών σε αυτά.

– ​Ειδικά για τους ογκολογικούς ασθενείς πέρα από την καλύτερη πρόσβαση στα φάρμακα και την πλήρη κάλυψη ακριβών φαρμάκων, έχουμε ήδη υλοποιήσει 2 κομβικές δράσεις:

*​Το πρόγραμμα «οίκοθεν» που εγκαινίασε προ ημερών ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Για πρώτη φορά στη χώρα οι ογκολογικοί ασθενείς δέχονται κατ´ οίκον υπηρεσίες και θεραπείες με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.

*​Η ανακουφιστική φροντίδα που ψηφίσαμε το Δεκέμβριο και πλέον μπήκαν οι βάσεις να αποζημιώνονται από τον ΕΟΠΥΥ ο υπηρεσίες αυτες για ασθενείς τελικού σταδίου.

*​Μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης “Ελλάδα 2.0” ενισχύουμε επίσης τις ογκολογικές κλινικές στα νοσοκομεία μας. Επιπλέον δημιουργούμε ογκολογικό στη Λαμία και νέο ογκολογικό νοσοκομείο στη Θεσσαλονίκη που έχει ήδη χωροθετηθεί.

Η πολιτική για μας έχει ένα και μόνο ένα λόγο ύπαρξης: να εξασφαλίζει την αξιοπρέπεια του ανθρώπου, την συμπαράσταση σε κάθε βήμα της ζωής του, ιδιαίτερα στις πιο δύσκολες στιγμές. Καθολικά , ακατάπαυστα, αδιαπραγμάτευτα.

Προφανώς αυτά τα 4 χρόνια δεν έχουμε λύσει όλα τα προβλήματα, ούτε ποτέ το ισχυριστήκαμε.  Γνωρίζουμε και ότι υπάρχουν ελλείψεις και πού υπάρχουν, ξέρουμε τι πρέπει να αλλάξει.

Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη τις τρέχουσες και τις μελλοντικές υγειονομικές ανάγκες του πληθυσμού, η κυβέρνηση φιλοδοξεί να  διαμορφώσει ένα νέο Εθνικό Σύστημα Υγείας , ευρωπαϊκού επιπέδου με επίκεντρο τον ανθρωπο, τον πολίτη .

Το θεωρούμε μείζονα επένδυση στην ευζωία της κοινωνίας

Το όραμα μας είναι η Ελλάδα να συνεχίσει να βρίσκεται μεταξύ των χωρών με υψηλότερο προσδόκιμο ζωής αλλά ταυτόχρονα να αυξηθεί η αναλογία των  ανθρώπων που είναι υγιείς σε όλα τα στάδια της ζωής τους, να υιοθετηθούν ενιαία πρωτόκολλα διοίκησης συστημάτων υγείας και χρόνιων παθήσεων, να βελτιωθούν οι συνθήκες εργασίας, η διοίκηση των δομών υγείας με επαγγελματικό προσωπικό, το εξειδικευμένο νοσηλευτικό προσωπικό και οι απολαβές για το ανθρώπινο δυναμικό του Δημόσιου συστήματος Υγείας, να αξιοποιηθούν στο έπακρο οι πόροι από τα χρήματα των φορολογουμένων.

Με αφετηρία τους πόρους που έχουμε εξασφαλίσει από το Ταμείο Ανάκαμψης, 1,5 δισ ευρώ δηλαδή το 9% του συνολικού εθνικού σχεδίου Ελλάδα 2.0 πηγαίνει στο ΕΣΥ και τις ανάγκες του.

Την επόμενη τετραετία έχουν προγραμματιστεί:

–  ​Η ανακαίνιση και νέες υποδομές σε 80 Νοσοκομεία στα τμήματα επειγόντων τους και 156 Κέντρων Υγείας σε όλη τη χώρα, η ανέγερση 4 νέων Νοσοκομείων 315 νεων μονάδων τηλεϊατρικής, 25 κέντρων αποκατάστασης και 311 δομών ψυχικής υγείας.

–  ​Ενίσχυση του συστήματος ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.

–       ​Ολοκλήρωση του MY HEALTH/ του ηλεκτρονικού φακέλου κάθε ασθενούς   

–       ​10 χιλιάδες νέες προσλήψεις υγειονομικού προσωπικού-κυρίως νοσηλευτών εκεί υπάρχουν οι μεγαλύτερες ελλείψεις, 700-800 εξ αυτών θα αφορούν αποκλειστικά το ΕΚΑΒ.

–       ​περαιτέρω βελτίωση αποδοχών με το νέο μισθολογίου του δημοσίου που τίθεται σε εφαρμογή από 1.1.24.

Ειδικά σε ο τι αφορά το ΕΚΑΒ Έχουμε προβλέψει στο πρόγραμμά μας- πριν από τα τελευταία τραγικά περιστατικά που μας λύπησαν όλους- τη δέσμευση στο τέλος της τετραετίας να φτάσουμε στον ευρωπαϊκό μέσο όρο ώστε οι διακομιδές στα αστικά κέντρα να γίνονται εντός δεκάλεπτου και στην περιφέρεια εντός 50 λεπτών.

Εκεί θέλουμε να φτάσουμε και θα το πετύχουμε ήδη από αυτό το καλοκαίρι -εφόσον μας εμπιστευθούν οι πολίτες- με αναδιάταξη του στόλου των ασθενοφόρων, με συνδρομή της πυροσβεστικής και των ενόπλων δυνάμεων σε 35 περιοχές που παρουσιάζονται ελλείψεις αλλά και με το νέο δίκτυο εναέριας έρευνας διάσωσης με 6 βάσεις σε όλη τη χώρα.

Εδώ κι έναν χρόνο, δουλεύουμε ένα νέο σχέδιο για το νέο δίκτυο αεροδιακομιδής Θεοφάνης Ερμής Θεοχαροπουλος για την ηπειρωτική Ελλάδα με ευέλικτα ελικόπτερα, σε έξι βάσεις. Τα ελικόπτερα αυτά θα μισθωθουν με τα πληρώματα τους με στόχο να αναλάβουν δράση εντός του 2023.

Πιστεύουμε ότι στο θέμα της δημόσιας υγείας και της στήριξης του ΕΣΥ επι της ουσίας δεν διαφωνούμε οι πολιτικές δυνάμεις ,πρέπει και  οφείλει να είναι ένα ζήτημα υπεράνω της πολιτικής αντιπαράθεσης.

Πιστεύουμε και θέλουμε κάποια στιγμή να βάλουμε τέλος στις κομματικές έριδες και να συμφωνήσουμε σε ορισμένες βασικές αρχές: τι πρέπει να κάνουμε για να κρατήσουμε στο σύστημα υγείας τους καλούς γιατρούς, τους καλούς νοσηλευτές, να μην υπάρχει διαρροή προσωπικού από το σύστημα υγείας. Όχι μόνο με καλύτερες αμοιβές αλλά και ο, τι άλλο χρειαστεί να γίνει ως κινητροδότηση.

Θα ήθελα να κάνω και μια αναφορά στην πανδημία και τη συστηματική συκοφάντηση που κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ στην χώρα μας.

Ο μόνος αξιόπιστος δείκτης για την διαχείριση της πανδημίας σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό είναι αυτός της  υπερβάλλουσας θνησιμότητας.

Ο δείκτης αυτός για την περίοδο 2020-2022 (όλη τη διάρκεια της πανδημίας) για την Ελλάδα εκτιμήθηκε στο 10,1% ενώ αντίστοιχα εκτιμήθηκαν 10,9% (Ισπανία), 11,6% (Κύπρος), 12,4% (Ιταλία), 13,4% (Τσεχία), και 14,2% (ΗΠΑ).

Με άλλα λόγια ως προς την υπερβάλλουσα θνησιμότητα για την περίοδο 2020-2022, αλλά και τους μήνες που ακολουθούν έως σήμερα, η Ελλάδα κατάφερε μια καλύτερη διαχείριση από άλλες χώρες της Δυτικής Ευρώπης όπως η Ιταλία και η Ισπανία. Μάλιστα αν η αντιπολίτευση δεν υποστήριζε το υγειονομικό σαμποτάζ στον εμβολιασμό -όπως εμφατικά έκανε ο πρώην υπουργός υγείας Π. Πολάκης- είναι πιθανό ότι θα είχαμε ακόμη καλύτερες επιδόσεις και στον εμβολιασμό όπου παρολα αυτα πετύχαμε να συγκλίνουμε με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Και αν η εμβολιαστική κάλυψη ήταν υψηλότερη τότε και η υπερβάλλουσα θνησιμότητα της Ελλάδας θα ήταν μικρότερη και θα τα είχαμε πάει ακόμη καλύτερα .

Πρέπει να δείξουμε το ελάχιστο πνεύμα συναίνεσης γύρω επιλογές και πολιτικές αποφάσεις που καλύπτουν κενά τα οποία αφορούν τη ζωή των ανθρώπων, την καθημερινότητα των ανθρώπων και τελικά αποτελούν ένα κοινωνικό ζητούμενο. 

Επιδιώκουμε , όπως έχει πει πολλές φορές ο Κυριάκος Μητσοτάκης μια δίκαιη πολιτική για την Υγεία.

Θέλουμε να επιφέρουμε μία επανάσταση στην αναμόρφωση του Εθνικού Συστήματος Υγείας ώστε να προσφέρει δωρεάν ποιοτικές -καλές- υπηρεσίες σε όλους τους πολίτες που θα μειώσουν τις δαπανες των οικογενειών για την υγεία .

Αυτό όμως το οποίο βλέπουμε από τα κόμματα της αντιπολίτευσης είναι πάλι η ισοπέδωση και ο μηδενισμός . ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ μιλούν για κατάρρευση του ΕΣΥ και για συνειδητή εγκατάλειψή του με στόχο την ιδιωτικοποίηση του δημόσιου συστήματος υγείας. Ουδέν ψευδέστερο.

Αρνούνται να αναγνωρίσουν τα θετικά βήματα που έγιναν τα προηγούμενα 4 χρόνια , διαστρεβλώνουν πρωτοβουλίες και δράσεις μας υπέρ της καλύτερης λειτουργίας του ΕΣΥ και παρουσιάζουν ως δικές τους προτάσεις, παρεμβάσεις που ήδη έχει δρομολογήσει η κυβέρνησή μας . Το σημαντικότερο: δεν εξηγούν πάλι πώς θα χρηματοδοτηθούν, από ποιους νέους φόρους, όσα υπόσχονται που κοστίζουν επιπλέον 4-5 δισ ευρώ ετησίως.

Στη χθεσινή παρουσίαση που έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ για την υγεία αναφέρθηκε με γενικότητες και χωρίς σαφείς κοστολογημένες προτάσεις σε 12 άξονες που στο σύνολο τους με τις πολιτικές μας καλύπτονται ήδη και τις οποίες πολιτικές δυστυχώς ο ΣΥΡΙΖΑ -μέσα στην υποκρισία που τον χαρακτηρίζει- καταψήφισε

1.   Αναφέρεται σε αύξηση προϋπολογισμών που εμείς αυξήσαμε κατά 37%

2.   Σε Αύξηση μισθών που εμείς ξεκινήσαμε κατά 10%

3.   Σε Στήριξη του οικογενειακού γιατρού ενώ καταψήφισε τον προσωπικό γιατρό

4.   Σε πολιτικές γηριατρικής υποβοηθούμενης αναπαραγωγής ανακουφιστικής που καταψήφισε

5.   Σε Νέο Χάρτη Υγείας που κάθε φορά που το συζητάμε στέκεται απέναντι

6.   Σε Αύξηση προϋπολογισμών ΕΟΠΥΥ σε παροχους που εμείς αυξήσαμε

7.   Σε Αύξηση προσλήψεων που ήδη κάναμε και έχουμε εξαγγείλει επιπλέον 10.000

Το πρόγραμμα του πέρα από παραπάνω χρήματα χωρίς κοστολόγηση δεν έχει τίποτα άλλο. Σημειωτέον δεν κάνει καμία αναφορά για δημόσια υγεία και πρόληψη. Παραμένει δηαλδη εγκλωβισμένος σε ένα νοσοκομειακό μοντέλο.

Ενώ ασαφής είναι και η Αναφορά για υγειονομικό ισοδύναμο σε νησιά χωρίς να εξηγείται πως αυτό θα επιτευχθεί και χωρίς καμία αναφορά για το επίδομα 1.800 ευρώ πλέον μισθού σε όσους υγειονομικούς επιλέγουν να εργαστούν σε νησιά.

Ο ΣΥΡΙΖΑ όμως προχώρησε σήμερα και σε μια νέα πολιτική απρέπεια. Επιχείρησε να εμπλέξει τον υπηρεσιακό πρωθυπουργό στην προεκλογική αντιπαράθεση για την υπόθεση της Θράκης και το γεγονός ότι οι δυο υποψήφιοι του στην περιοχή παραβίασαν την εθνική κόκκινη γραμμή όλων των κομμάτων μέχρι σήμερα, να εκπροσωπούν δηλαδή την ελληνική μουσουλμανική μειονότητα με μετριοπαθείς επιλογές στελεχών που δεν υιοθετούν τις πιο ακραίες αναθεωρητικές απόψεις περί δήθεν «τουρκικής μειονότητας» και δεν πρέπει να είναι ενεργούμενα του τουρκικού προξενείου.

Ο κ.Τσίπρας είχε ειδοποιηθεί εγκαίρως και αρμοδίως από την ΕΥΠ δηλαδή, πριν από την προκήρυξη των εκλογών του Μαΐου για το τι συνέβαινε.

Επέλεξε να αγνοήσει τα στοιχεία που του παρουσιάστηκαν και δείχνουν σαφή παρέμβαση του τουρκικού προξενείου στις ελληνικές εκλογές.

Επέλεξε να μην ακούσει καν τις φωνές από το εσωτερικό του ίδιου του κόμματος του που από τον Ιανουάριο προειδοποιούσαν ότι για λίγες χιλιάδες ψήφους είχαν “πουλήσει την ψυχή” τους στο τουρκικό προξενείο.

Και αφού ξαναθυμήθηκε τον τοξικό εαυτό του μιλώντας για κυπατζήδικες πρακτικές και λογικές μαφίας -προσπαθεί  να παίξει πάλι με τους θεσμούς, καταφεύγοντας σε ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα με την επίσκεψη του στον υπηρεσιακό πρωθυπουργό.

Δυστυχώς ο ΣΥΡΙΖΑ όπως και τα περασμένα 4 χρόνια λειτούργησε ως εθνική εξαίρεση. 

Διότι δεν είναι μόνο αυτό το τελευταίο περιστατικό. Θυμίζουμε τη στάση που έχει κρατήσει στο ζήτημα των εξοπλισμών, τη στάση που έχει κρατήσει ο ΣΥΡΙΖΑ στο ζήτημα του μεταναστευτικού, στην υπόθεση με τον φράχτη του Έβρου.

Σε μια σειρά ζητημάτων ο ΣΥΡΙΖΑ και ο κύριος Τσίπρας αντί του εθνικού συμφέροντος,  μιας εθνικά υπεύθυνης θέσης, όπως διαχρονικά έχουν κρατήσει τα περισσότερα κόμματα της ελληνικής Βουλής, της Ελληνικής Δημοκρατίας, δυστυχώς προέταξαν το στενά κομματικό συμφέρον. Αυτό φαίνεται ότι έκαναν και στη Ροδόπη, δυστυχώς.

Εμείς θέτουμε τρία σαφή ερωτήματα που παραμένουν αναπάντητα έως σήμερα :

1)      ​Προς τους 2 υποψήφιους του ΣΥΡΙΖΑ: γιατί δεν παίρνουν σαφή θέση για το αν εκπροσωπούν την μουσουλμανική ή τη δήθεν «τουρκική» μειονότητα;

2)      ​Προς τον ΣΥΡΙΖΑ: αμφισβητούν τα μηνύματα που μαρτυρούν ευθεία παρέμβαση του τουρκικού προξενείου στις εσωτερικές μας υποθέσεις;

3)      ​Προς τον κ. Τσίπρα: διαψεύδει ότι είχε λάβει ενημέρωση πριν τις εκλογές με υλικό που τεκμηριώνει ότι οι υποψήφιοι του ΣΥΡΙΖΑ στηρίζονται ευθέως από το τουρκικό προξενείο; 

Η αφωνία του ΣΥΡΙΖΑ σε αυτά τα κρίσιμα ερωτήματα δεν μας εκπλήσσει. Τον αφήνουμε στην κρίση του ελληνικού λαού και συνεχίζουμε να υπηρετούμε μια αποτελεσματική και πατριωτικά υπεύθυνη  πολιτική προάσπισης των εθνικών συμφερόντων έναντι κάθε αναθεωρητικής πολιτικής από όπου κι αν προέρχεται. Η Ελλάδα είναι κυρίαρχο κράτος, μια ευρωπαϊκή δημοκρατία που δεν δέχεται παρεμβάσεις στο εσωτερικό της.

Εμείς πάντως θέλουμε και μιλάμε με το έργο μας, αυτό θα κάνουμε μέχρι τις κάλπες της 25ης Ιουνίου, αυτό θα κάνουμε και την επόμενη τετραετία, γι αυτό ζητάμε μια ασφαλή αυτοδυναμία ώστε να υλοποιήσουμε πιο αποφασιστικά και πιο γρήγορα τις μεταρρυθμίσεις που έχει ανάγκη η χώρα και η κοινωνία.

Θα ήθελα στο σημείο αυτο να σας αναφέρω 10 από τις θετικές ειδήσεις των ημερών.

1.       ​ΈΝΑΡΞΗ ΠΙΛΟΤΙΚΉΣ ΕΦΑΡΜΟΓΉΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  «ΟΙΚΟΘΕΝ»

Όπως προανέφερα είναι το πρόγραμμα για τη χορήγηση δωρεάν θεραπειών σε ογκολογικούς ασθενείς στο σπίτι τους, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στη βελτίωση της ποιότητας ζωής τους. Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης, ξεκίνησε ηδη δοκιμαστικά  με πολύ υψηλές προσδοκίες και σε πλήρη ανάπτυξη θα μπορεί να εξυπηρετεί 80 περιστατικά ημερησίως. Αντί να πηγαινει ο ασθενής στο νοσοκομείο, πηγαίνει ο γιατρός και το νοσηλευτικό προσωπικό στο σπίτι του για να χορηγήσει μια αντικαρκινική θεραπεία. Είναι ακόμα μια σημαντική τομή, η οποία γίνεται στο Εθνικό Σύστημα Υγείας και η οποία μας δείχνει τον δρόμο για τη δημόσια υγεία του μέλλοντος που θέλουμε.

2.       ​ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΤΩΠΟ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΊΑΣ

Tο α’ τρίμηνο του 2023 το ΑΕΠ σημείωσε αύξηση 2,1% σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ , σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022, ενώ σε σχέση με το δ’ τρίμηνο πέρυσι καταγράφηκε μείωση 0,1%.

Η αύξηση του ΑΕΠ προηλθε:

-από τη συνολική τελική καταναλωτική δαπάνη που παρουσίασε αύξηση 2,3% (η κατανάλωση των νοικοκυριών αυξήθηκε 2,9% και αυτή της Γενικής Κυβέρνησης 1,4%).

-απο τις ιδιωτικές επενδύσεις (ακαθάριστες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου) που αυξήθηκαν κατα  8,2%.

-από την αύξηση κατά 10,6% των εξαγωγών αγαθών και κατα 6,2% των υπηρεσιών

3.  ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΤΩΠΟ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ

Η  Ελλάδα , χαρη στις πολιτικές μας, βρίσκεται πλέον στις πρώτες θέσεις της ΕΕ βάσει και του φετινού eu justice scoreboard και για τη φιλική προς τα παιδιά δικαιοσύνη (ανήλικοι παραβάτες και θύματα) και για προστασία θυμάτων γυναικών και θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας! Το 2019 ήταν στην τελευταία θέση, τωρα πλέον έχοντας παρουσιασει θεαματική βελτίωση σε ολους του δείκτες, ανεβηκε στην 6η και 5η θεση αντιστοίχως.

4.  ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΤΩΠΟ ΤΗΣ ΜΑΧΟΜΕΝΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΊΑΣ

Το μέτωπο ευθύνης που όρθωσε η Νέα Δημοκρατία με την έγκαιρη παρέμβασή της έβαλε φρένο για δεύτερη φορά στην είσοδο Κασιδιάρη στη Βουλή. Μόνο εμείς και το ΠΑΣΟΚ καταθέσαμε παλι σχετικά υπομνήματα στον  Άρειο Πάγο που τελικά απέκλεισε εκ νέου στο μόρφωμα Κασιδιάρη να κατέβει στις εκλογές.

Ο ΣΥΡΙΖΑ οπως και την πρώτη φορά διάλεξε να απέχει απο αυτην την μάχη για τη Δημοκρατία.

5.  ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΤΩΠΟ ΤΗΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΧΡΕΟΥΣ

Το μήνα Μάιο καταγράφηκε ιστορικό υψηλό ρυθμίσεων και οριστικών υποβολών αιτήσεων στον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών.

Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, από την αρχή της θητείας της, ανέπτυξε σημαντικές πρωτοβουλίες και δράσεις ώστε να αντιμετωπίσει τον όγκο των 238 δισ. ευρώ ιδιωτικού χρέους που παρέλαβε από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και να αναχαιτίσει τη δημιουργία νέου. Προς αυτή την κατεύθυνση -μεταξύ άλλων μέτρων και δράσεων που σχεδίασε και υλοποιούνται με επιτυχία- τέθηκε σε λειτουργία ο νέος, σύγχρονος εξωδικαστικός μηχανισμός ρύθμισης οφειλών με πολύ σημαντικά οφέλη σε οφειλέτες, νοικοκυριά και επιχειρήσεις, που αυξάνονται με το πέρασμα του χρόνου.

Τον περασμένο μήνα λοιπόν σύμφωνα με τα στοιχεία της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους:

– Οι συνολικές ρυθμίσεις οφειλών που έχουν πραγματοποιηθεί, μέχρι και το τέλος Μαΐου, ανέρχονται σε 5.435, οι οποίες αντιστοιχούν σε 1,83 δισ. ευρώ. Τον Μάιο πραγματοποιήθηκαν 805 ρυθμίσεις οφειλών και  υπήρξαν 1.996 οριστικές υποβολές αιτήσεων ρύθμισης.

– Ο αριθμός των νέων αιτήσεων που εισήχθησαν στην πλατφόρμα ενισχύθηκε τον Μάιο -μετά τις πρόσφατες βελτιώσεις στον εξωδικαστικό μηχανισμό- και ανήλθε σε 4.243, αυξημένος κατά 900 σε σχέση με τον μέσο όρο των έξι προηγούμενων μηνών. Αυξημένες κατά 50%, σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες, ήταν και οι οριστικές υποβολές αιτήσεων.

-Οι ρυθμίσεις οφειλών που επιτεύχθηκαν περιλαμβάνουν θυμίζουμε και οριζόντια διαγραφή οφειλών προς τράπεζες και δημόσιο με βάση το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα των δανειοληπτών.

Συγκεκριμένα, μέχρι και το τέλος Μαΐου το μέσο ποσοστό της διαγραφής χρέους ανέρχεται σε 32,6% για τους χρηματοδοτικούς φορείς και σε 22,3% για το Δημόσιο. Σημειώνεται ότι το 42% (766 εκατ. ευρώ) των ρυθμίσεων έχουν λάβει ποσοστό διαγραφής μεγαλύτερο του 30%.

Σημαντική είναι, επίσης, και η διατήρηση του ποσοστού εγκρισιμότητας των ρυθμίσεων από τις τράπεζες σε υψηλό επίπεδο, το οποίο κυμάνθηκε στο 72% τους τελευταίους έξι μήνες.

6. ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΤΩΠΟ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΉΣ ΑΝΑΒΆΘΜΙΣΗΣ ΤΩΝ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΏΝ

Επιπλέον 44.660 νοικοκυριά εντάσσονται στο πρόγραμμα «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Συσκευή» τα οποία προέρχονται από την υπάρχουσα λίστα επιλαχόντων .

Με την νέα ενταξη δίνεται η δυνατότητα συνολικά σε 585.650 δικαιούχους να αντικαταστήσουν τις παλιές ενεργοβόρες ηλεκτρικές συσκευές τους (κλιματιστικά, ψυγεία ή καταψύκτες), με νέες ενεργειακά αποδοτικότερες. Που σημαίνει ελάφρυνση των οικογενειακών λογαριασμών ρευματος  αλλα και της ενεργειακής επιβάρυνσης της χωρας.

7. Ξεκινάει σήμερα ο νέος κύκλος του προγράμματος «Εξοικονομώ 2023», συνολικού προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ. Από τα 300 εκατ., τα 60 εκατ. ευρώ διατίθενται αποκλειστικά για ευάλωτα νοικοκυριά, με στόχο την καταπολέμηση της ενεργειακής φτώχειας.Το πρόγραμμα αφορά την ενεργειακή αναβάθμιση και εξοικονόμηση κατοικιών, και υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0 με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης-NextGenerationEU.Η ψηφιακή πλατφόρμα για την υποβολή τους, https://exoikonomo2023.gov.gr θα παραμείνει  ανοιχτή έως και τις 15 Σεπτεμβρίου 2023.

8. ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΤΩΠΟ ΤΗΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΕ

Τον Μάιο το 54% της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώσαμε στην Ελλάδα προήλθε από ήλιο, αέρα και νερό. Η Ελλάδα είναι πλέον η 7η χώρα στον κόσμο στην αξιοποίηση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στο ενεργειακό μας μίγμα. Ανυπομονούμε να συνεχίσουμε τη μεγάλη εθνική προσπάθεια έως το 2027 για καλύτερο περιβάλλον με στόχο την παραγωγή και κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας κατά 80% από ΑΠΕ.

9. ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΤΩΠΟ ΤΟΥ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΏΝ

Ανοίγει ο δρόμος για την υλοποίηση του νέου κεντρικού σταθμού των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα που θα αντικαταστήσει τους υφιστάμενους σταθμούς Κηφισου και Λιοσίων. Με απόφαση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου για τον νέο σταθμό προϋπολογισμού άνω των 100 εκατ. ευρώ με Φορέα Υλοποίησης του έργου είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Υπολογίζεται οτι θα εξυπηρετούνται καθημερινά 40.000 επιβάτες που μεταφράζονται σε 15 εκατ. επιβάτες τον χρόνο. Ετσι η πρωτεύουσα θα αποκτησει εναν κεντρικό σταθμό υπεραστικών μεταφορών εφάμιλλο άλλων ευρωπαϊκών .

10. ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΤΩΠΟ ΤΟΥ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟΥ

Η συμφωνία που επιτευχθηκε στην ΕΕ για τη νέα πολιτική ασύλου στο μεταναστευτικό, ενα θέμα που “καίει” την Ελλάδα ως χώρα πρώτης υποδοχής, φέρει και ελληνική σφραγίδα . Μετά από δικές μας πιέσεις συμπεριλήφθηκε στον νέο Κανονισμό ένα νέο κριτήριο, το οποίο προβλέπει ότι η ευθύνη για την εξέταση μιας αίτησης ασύλου θα τερματίζεται σε 18 μήνες, από τα 10 χρόνια που ήταν έως σήμερα, όταν η αίτηση αυτή απορρίπτεται σε συνοριακές διαδικασίες ασύλου. Έτσι  διασφαλίζεται ότι θα τύχουν προστασίας όσοι έχουν πραγματική ανάγκη και όχι όσοι καταχρώνται το σύστημα ασύλου και υπονομεύουν τη βιωσιμότητά του. Προβλέφθηκε επίσης, νέα, ειδική κατηγορία για τους διασωθέντες από επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης, δημιουργειται υποχρεωτικός μηχανισμός αλληλεγγύης, που εξασφαλίζει διαρκή αποσυμφόρηση στα σύνορα και προσαρμόζει τις δεσμεύσεις του Κανονισμού Δουβλίνου στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των χωρών πρώτης γραμμής όπως η Ελλάδα. Στηρίζει δε την έννοια των ασφαλών τρίτων χωρών. Επιπλέον, η συμφωνία καθιερώνει μια ετήσια πολιτική συζήτηση, σε υπουργικό επίπεδο, η οποία θα θέτει επί τάπητος τη μεταναστευτική κατάσταση και τις ανάγκες που υπάρχουν σε όρους αλληλεγγύης. Είναι κάτι που παραδοσιακά έθετε η χώρα μας.

===========

Βρισκόμαστε στο μέσο μιας μεγάλης προσπάθειάς για την ανάταξη συνολικά της χώρας. Πρέπει να λήξει η πολιτική παρένθεση που προκάλεσε η παγίδα της απλής αναλογικής , την οποία τώρα καταδικάζουν -δυστυχώς κατόπιν εορτής- και οι εμπνευστές της.

Τα προβλήματα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε είναι πολλά, εντός και εκτός της χώρας, πιέζουν και δικαίως η κοινωνία ζητάει έργα και όχι ανέξοδες υποσχέσεις.

Μόνο με ασφαλή αυτοδυναμία της ΝΔ και του Κυριάκου Μητσοτάκη δεν θα κλονιστεί η μεταρρυθμιστική πορεία της Ελλάδας, το αποδείξαμε την προηγούμενη 4 ετία των ιστορικών κρίσεων .

Απευθυνόμαστε σε όλους τους δημοκρατικούς πολίτες που σκέφτονται να δώσουν ψήφο σε μικρά κόμματα και κομματίδια χωρίς να λένε απολύτως τίποτα, επικαλούμενα μόνο το συναίσθημα. Τους καλούμε να το ξανασκεφτούν και γιατί τα δείγματα γραφής που δίνουν οι επικεφαλής τους κάθε άλλο παρά δημοκρατικά και σοβαρα είναι με όσα βλέπουμε να γίνονται με τις λίστες των υποψηφίων ενόψει των εκλογών και γιατί τυχόν  είσοδος τους στη Βουλή ανεβάζει τον πήχη της αυτοδυναμίας.

Χρειαζόμαστε σταθερή Κυβέρνηση και έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί οι συσχετισμοί – και με την καθημερινή άρνηση του ΠΑΣΟΚ σε κάθε πιθανότητα συνεργασίας με τον Κυριάκο Μητσοτάκη , αν δεν υπάρξει αυτοδυναμία νομοτελειακά θα οδηγηθούμε σε τρίτες εκλογές.

Η απόφαση και η επιλογή ανήκει στις Ελληνίδες και τους Έλληνες για να πάμε σταθερα και τολμηρά μπροστά και οφείλουμε να την σεβαστούμε όλοι.

Στη διάθεση σας να απαντησω στα ερωτήματά σας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Κύριε εκπρόσωπε,  τι απαντάτε στον κύριο Τσίπρα που δήλωσε νωρίτερα  ότι “η Άγκυρα τρίβει τα χέρια της με τους χειρισμούς Μητσοτάκη στο θέμα της Θράκης” . Βοηθάει όλη αυτή η συζήτηση; Και οι δημόσιες δηλώσεις στελεχών της Νέας Δημοκρατίας τη χώρα; 

ΑΚΗΣ ΣΚΕΡΤΣΟΣ:

Ο κύριος Τσίπρας αντί να κουνάει το δάχτυλο στη Νέα Δημοκρατία, πρέπει να αναθεωρήσει την στάση τη δική του και του κόμματός του, να πάψει να λειτουργεί ως εθνική εξαίρεση και να δώσουν μία πολύ καθαρή απάντηση τα δύο στελέχη. Είναι το μόνο που ζητάμε. 

Ζητούν να εκπροσωπήσουν την μουσουλμανική ή την κατ αυτούς “ τουρκική”  μειονότητα; Σε αυτό πρέπει να απαντήσει και ο κύριος Τσίπρας και κυρίως τα δύο στελέχη που παραμένουν σιωπηλά. 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Ο κύριος Τσίπρας μίλησε για μαφιόζικη τακτική σχολιάζοντας τις δηλώσεις της κυρίας Μπακογιάννη που είδαμε από την Ροδόπη. Ποιο είναι το δικό σας σχόλιο;

ΑΚΗΣ ΣΚΕΡΤΣΟΣ:

Η κυρία Μπακογιάννη δεν έχει να δώσει διαπιστευτήρια δημοκρατικότητας σε κανέναν. Τα έχει δώσει εδώ και πολλά χρόνια. 

Έχει υπάρξει και παραμένει πρόεδρος της επιτροπής για την ένταξη και ενσωμάτωση της Θράκης στην κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας μας και εργάζεται συστηματικά για αυτό. 

Η κυρία Μπακογιάννη είπε το αυτονόητο. Ότι μόνο όποιος πολιτικός υπηρετεί αυτή την εθνική στρατηγική για την ένταξη της μειονότητας στην κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας, για την άρση της απομόνωσης της, μπορεί να υπηρετήσει τα συμφέροντα των πολιτών που κατοικούν στην Θράκη. 

Όσοι πολιτικοί υιοθετούν τις πιο ακραίες αναθεωρητικές απόψεις για την ταυτότητα της μειονότητας δεν μπορούν να υπηρετήσουν αυτόν τον σκοπό. 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Ο κ.Τσίπρας “φωτογράφισε” και εμπλοκή της ΕΥΠ ως προς τα στοιχεία που φέρεται να έχει η Νέα Δημοκρατία και Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Σε αυτό τι απαντάτε; 

ΑΚΗΣ ΣΚΕΡΤΣΟΣ:

Ο πρώην πρωθυπουργός, ο κύριος Μητσοτάκης, έλαβε στο πλαίσιο της τακτικής ενημέρωσης που λαμβάνει από την ΕΥΠ στοιχεία τα οποία έδειχνα εμπλοκή του Προξενείου στα εσωτερικά μας θέματα. Και έκρινε ότι αυτή την ενημέρωση έπρεπε να την λάβει ο κύριος Τσίπρας. 

Αυτό έγινε πριν από τις εκλογές και αυτό είναι το οποίο καταλογίζουμε στον κύριο Τσίπρα. Γνώριζε αλλά δεν έκανε τίποτα για αυτό. 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Πέρα από την πολιτική αντιπαράθεση που προδήλως προκαλούν οι δηλώσεις σε δημόσιες τοποθετήσεις, κατ’ επανάληψη μάλιστα, των υποψηφίων και βουλευτών στην Θράκη, δεν υπάρχει και θέμα συνταγματικότητας; 

Μπορούν τέτοιοι βουλευτές να μετέχουν στο ελληνικό κοινοβούλιο, παραβιάζοντας και τις προβλέψεις της Συνθήκης της Λωζάνης αλλά και τις προβλέψεις του ίδιου του Συντάγματος; 

Και προτίθεται, τελικά, η Νέα Δημοκρατία να λάβει κάποια σχετική πρωτοβουλία; 

ΑΚΗΣ ΣΚΕΡΤΣΟΣ:

Επαναλαμβάνουμε ότι παραμένουμε ακλόνητοι στο ότι περιμένουμε το αυτονόητο. Πρέπει οι δυο υποψήφιοι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ να πουν το εξής απλό. ​Ότι θέλουν να εκπροσωπήσουν την μουσουλμανική μειονότητα στην Θράκη. Μπορούν να το πουν; 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Και αν δεν το πούν; 

ΑΚΗΣ ΣΚΕΡΤΣΟΣ:

Τότε είναι θέμα του αρχηγού του ΣΥΡΙΖΑ να λάβει τις αποφάσεις του. 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Οταν λέτε ότι είχατε ενημερώσει τον κύριο Τσίπρα για τις, για τους δυο υποψηφίους, εννοείτε σε πολιτικό επίπεδο; Δηλαδή, αυτοί οι άνθρωποι έχουν διαπράξει κάτι το οποίο έχει σχέση με τις αναθεωρητικές θέσεις, με τις πολιτικές τους θέσεις, το Προξενείο, ή έχουν και αξιόποινες δραστηριότητες, σε σχέση πάντα με αναθεωρητισμούς και με το Προξενείο; 

ΑΚΗΣ ΣΚΕΡΤΣΟΣ:

Υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν ότι υιοθετούν τις πιο ακραίες αναθεωρητικές απόψεις που μιλούν για “τουρκική μειονότητα” και όχι για μουσουλμανική μειονότητα. Και υπάρχουν και στοιχεία παρεμβάσεων του τουρκικού προξενείου τα οποία έχουν προσκομιστεί.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Έχετε ενημερώσει και άλλους αρχηγούς κομμάτων;  Δηλαδή το ΠΑΣΟΚ, έχετε ενημερώσει τον κύριο Ανδρουλάκη για τον κύριο Μπαράν ο οποίος επίσης έχει εκφράσει τέτοιου είδους θέσεις για την τουρκική μειονότητα και έχει κατηγορηθεί ευθέως εκεί πάνω στη Θράκη για τη σχέση του με το τουρκικό προξενείο και μάλιστα από τον έτερο μουσουλμάνο στο θρήσκευμα βουλευτή.

ΑΚΗΣ ΣΚΕΡΤΣΟΣ:

Η ενημέρωση αφορά τον κύριο Τσίπρα.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ