Την εκτίμηση ότι εντός του 2022 θα «κλείσουν» οι διαγωνισμοί για τη ΔΕΠΑ Υποδομών ΑΕ και την Εγνατία Οδό ΑΕ, διατύπωσε σήμερα, από το βήμα του 2ου Thessaloniki Helexpo Forum, ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ ΑΕ, Δημήτρης Πολίτης, ενώ παράλληλα εξέφρασε την πεποίθηση ότι στην αντίστοιχη διαδικασία για την ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ ΑΕ θα καταρριφθεί κάθε προηγούμενο ρεκόρ.
Παράλληλα διαβεβαίωσε ότι, σε συνεργασία με τον δήμο Καλαμαριάς, αναζητείται η μέση οδός για το πρότζεκτ ανάπλασης και αξιοποίησης της μαρίνας Αρετσούς, ενώ επισήμανε ότι όλες οι επικείμενες κινήσεις του ΤΑΙΠΕΔ έχουν να κάνουν με τη βόρεια Ελλάδα.
Ο κ. Πολίτης προανήγγειλε ακόμα ότι το αργότερο κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022 θα υπάρξει «η πρώτη σημαντική κίνηση» προς την αξιοποίηση μίας ή δύο ελληνικών ιαματικών πηγών, οι οποίες πιθανώς θα είναι αυτές των Καμμένων Βούρλων και της Αιδηψού.
Αναζητείται η μέση οδός για τη μαρίνα Καλαμαριάς
Αναλυτικότερα, ερωτηθείς για το πώς αντιμετωπίζει το ΤΑΙΠΕΔ τις αντιδράσεις που εκδηλώνονται για την αξιοποίηση της μαρίνας Αρετσούς, μεταξύ άλλων και από τον δήμο Καλαμαριάς, ο κ. Πολίτης γνωστοποίησε ότι εντός της ημέρας θα πραγματοποιηθεί συνάντηση με τον δήμαρχο, Γιάννη Δαρδαμανέλλη, προκειμένου να αναζητηθεί λύση.
«Σκοπός μας είναι να βρούμε τη μέση οδό. Να λάβουμε υπόψη μας αυτά που θέλει η τοπική κοινωνία, αλλά ταυτόχρονα να έχουμε υπόψη ότι, για να έχουμε πραγματικό ενδιαφέρον και να γίνει σωστή ανάπλαση της περιοχής, ο ιδιώτης επενδυτής που θα έρθει προσβλέπει στο κέρδος, δεν μπορούμε να το αγνοήσουμε αυτό» σημείωσε και πρόσθεσε ότι το ΤΑΙΠΕΔ δεν αντιμετωπίζει αυτές τις προκλήσεις με δογματικό τρόπο.
Ο κ. Πολίτης υπογράμμισε ακόμα ότι όλες οι επικείμενες κινήσεις του ΤΑΙΠΕΔ έχουν να κάνουν με τη Βόρεια Ελλάδα: «Τρέχουν οι διαγωνισμοί των λιμανιών Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Ηγουμενίτσας που είναι οι τρεις επόμενες κινήσεις μας στον χώρο των υποδομών, είναι και η Μαρίνα Καλαμαριάς, άρα αυτή τη στιγμή το focus είναι στην περιοχή».
ΔΕΠΑ Υποδομών, Εγνατία, Αττική Οδός
Ως προς τις αμέσως επόμενες προτεραιότητες του ΤΑΙΠΕΔ, ο κ. Πολίτης επισήμανε πως σημαντική προτεραιότητα είναι να «κλείσουν» οι δύο μεγάλοι διαγωνισμοί, για τους οποίους έχει αναδειχθεί προτιμητέος επενδυτής, δηλαδή αυτοί της ΔΕΠΑ Υποδομών και της Εγνατίας Οδού, «να γίνει το closing, υπό την έννοια ότι θα υπάρχει και το χρηματοοικονομικό τίμημα και θα υπογραφούν όλες οι συμβάσεις». Μάλιστα, όπως γνωστοποίησε, το πρωί πραγματοποιήθηκε συνάντηση με στελέχη της Εγνατίας Οδού, προκειμένου να συζητηθούν όλες οι εκκρεμότητες προς αυτή την κατεύθυνση.
«Προφανώς όμως, πρέπει να αρχίσουμε να προετοιμαζόμαστε και για την επόμενη μεγάλη παραχώρηση, που είναι η ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ, όπου μπορεί η συμβαση να λήγει το 2023 ή το 2024, αλλά πρέπει να προετοιμαστούμε γιατί είναι μεγάλο εγχείρημα. Πιστεύω πως θα έχουμε ρεκόρ με την ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ, πως η ΔΕΗ θα κρατήσει μόνο για λίγο το ρεκόρ της και θα το πάρουμε πίσω. Θα κάνουμε τέτοιο ρεκόρ, που θα είναι σαν του Μπομπ Μπίμον στο μήκος, θα διατηρηθεί για πάρα πολλά χρόνια» είπε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Πολίτης επισήμανε ακόμα ότι το έργο του ΤΑΙΠΕΔ δεν σταματά όταν αναδειχθεί ο προτιμητέος επενδυτής ή υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης μιας επιχείρησης, αλλά συνεχίζεται, ώστε να είναι βέβαιο πως υπάρχει αναπτυξιακό αποτύπωμα και αντίκτυπος. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσθεσε, πραγματοποιήθηκε σήμερα επίσκεψη και στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), καθώς οι παραχωρήσεις δεν είναι στατικές, αλλά δυναμικές διαδικασίες.
ΠΗΓΗ:ΑΠΕ-ΜΠΕ