Σήμερα το μεσημέρι αναμένεται να απολογηθεί ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας εναντίον του οποίου έχουν ασκηθεί κατηγορίες κακουργηματικού χαρακτήρα.
Σημειώνεται πως ο σταθμάρχης βρίσκεται αντιμέτωπος με βαριές κατηγορίες για την τραγωδία με τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη, καθώς η ποινική δίωξη σε βάρος του αφορά σε ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες με τον ίδιο ποινικό χαρακτηρισμό, καθώς και για διατάραξη της ασφάλειας συγκοινωνιών από το οποίο προήλθε ως αποτέλεσμα θάνατος πολλών ατόμων, αδίκημα που με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα (άρθρο 291) επισύρει ποινές από 10 χρόνια κάθειρξη ως και ισόβια.
Σύμφωνα με τον δικηγόρο του, «ο κ. Σαμαράς από την πρώτη στιγμή έχει αναλάβει την ευθύνη στα πλαίσια που του αναλογεί». «Δεν είναι το λάθος συγκεκριμένο υπάρχει συγκλίνουσα αμέλεια από διάφορους παράγοντες. Υπάρχουν σημεία που θα μπορούσε να είναι προσεκτικότερος» πρόσθεσε ο δικηγόρος του σταθμάρχη Λάρισας.
Συνολικά, στην επιβατική αμαξοστοιχία επέβαιναν 341 επιβάτες, όπως και άλλα 13 άτομα προσωπικό, δηλαδή στο σύνολο 354 άνθρωποι. Επιπλέον, στην εμπορική αμαξοστοιχία επέβαιναν άλλοι δύο άνθρωποι, δηλαδή οι μηχανοδηγοί, με τους διασώστες να αναζητούν τελικά 356 ανάμεσα στα συντρίμμια. Από το σύνολο των επιβατών, ωστόσο, που αναζητώνται από τους διασώστες, εξαιρούνται όλοι όσοι επέστρεψαν σώοι και αβλαβείς στα σπίτια τους, δηλαδή 222 άτομα, που έφυγαν από το σημείο του δυστυχήματος, μέσω τουριστικών λεωφορείων.
«Με 40 ημέρες σταθμάρχης δεν γίνεσαι»
Σύμφωνα με τους συναδέλφους του ο σταθμάρχης ήταν άπειρος. Είχε αναλάβει καθήκοντα μόλις τον περασμένο Ιανουάριο και δεν θα έπρεπε να είναι μόνος του σε μία μάλιστα δύσκολη βάρδια όπως είναι η βραδινή και σε ένα κομβικό σημείο όπως ο σταθμός της Λάρισας, είπε στην ΕΡΤ συνταξιούχος μηχανικός – εκπαιδευτής μηχανοδηγών.
Αποκαλυπτική είναι η μαρτυρία του πρώην σταθμάρχη Βόλου, ο οποίος μιλώντας στο MEGA εξήγησε τη δυσκολία του σταθμού της Λάρισας, αλλά δηλώνει πως με 40 ημέρες σ’ αυτόν κυρίως τον σταθμό δεν μπορείς να είσαι σταθμάρχης.
Ο Γιώργος Αποστολέρης, πρώην σταθμάρχης Βόλου σχολίασε: «Είναι από τους δυσκολότερους σταθμούς, είναι ιδιαίτερος σταθμός και ο φόρτος εργασίας είναι μεγάλος εκεί. Στο παρελθόν υπήρχαν δύο σταθμάρχες και υπήρχε και τηλεδιοίκηση με δυο υπαλλήλους. Με 40 μέρες δεν γίνεσαι σταθμάρχης όταν μάλιστα έχει έναν τέτοιο φόρτο εργασίας.»
Τις πρώτες στιγμές που έφτασε στο σημείο της τραγωδίας στα Τέμπη περιέγραψε ο υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης.
«Αυτό που μου έχει μείνει έντονα ήταν ένα βαγόνι τρένου και μ ενημερώνει διασώστης πως από κάτω ήταν μια άμορφη μάζα ότι εκεί ήταν άλλα δύο, τρία βαγόνια τρένου. Βγαίνανε συνεχώς σοροί. Έβλεπα γονείς να ψάχνουν παιδιά. Η εικόνα ήταν γονείς να ψάχνουν παιδιά»
Τριμελής υπερκομματική Επιτροπή
Ορίστηκαν τα μέλη της τριμελούς υπερκομματικής επιτροπής που θα διερευνήσει τα αίτια της εθνικής τραγωδίας των Τεμπών. Πρόεδρος είναι ο Ιωάννης Κωνσταντίνος Χαλκιάς, επίτιμος πρόεδρος του νομικού συμβουλίου του κράτους και μέλη οι πανεπιστημιακοί καθηγητές, Θανάσης Ζηλιασκόπουλος και Βασίλης Προφυλλίδης. Θα κληθούν τεχνικό προσωπικό, εμπειρογνώμονες και ειδικοί στα σιδηροδρομικά ατυχήματα ώστε να καταλήξουν σε πόρισμα.