Ανέβηκε στους 36 ο τραγικός απολογισμός των νεκρών από τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, όπως ανακοινώθηκε λίγο μετά στις 9:30 το πρωί.
«Όλες οι ενέργειες επικεντρώνονται στα 3 πρώτα βαγόνια. Ο επιβεβαιωμένος αριθμός των νεκρών ανέρχεται σε 36 και 66 νοσηλεύονται. Οι 60 σε απλές κλίνες και 6 δια σωληνωμένοι» ανέφερε η νεότερη ενημέρωση.
Οι επιχειρήσεις έρευνας για απεγκλωβισμό επιβατών είναι σε πλήρη εξέλιξη από διασώστες αλλά και εθελοντές που έχουν σπεύσει στο σημείο και ψάχνουν κάθε σπιθαμή. Οι έρευνα στο πρώτο και το δεύτερο βαγόνι συνεχίζεται.
Η επιβατική αμαξοστοιχία εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ενώ η εμπορική που μάλλον μετέφερε λαμαρίνες, το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα.
Η σύγκρουση έγινε υπό συνθήκες που διερευνώνται, ωστόσο αυτό που φαίνεται πως έγινε είναι ότι οι δυο αμαξοστοιχίες βρέθηκαν, μετά τον σταθμό της Λάρισας, να κινούνται στην ίδια γραμμή, καταλήγοντας να συγκρουστούν μετωπικά. Αυτή τη στιγμή γερανοφόρα μετακινούν τα συντρίμμια των βαγονιών γιατί έχουν πάρει κλίση. Τα τρία βαγόνια που εκτροχιάστηκαν, το βαγόνι της πρώτης θέσης, το εστιατόριο κι άλλο ένα, θυμίζουν άμορφη μάζα.
Έχει προσαχθεί ο σταθμάρχης βάρδιας και ο Εισαγγελέας θα κρίνει σε λίγη ώρα αν θα συλληφθεί. Κατάθεση έχουν δώσει στην Τροχαία Λάρισας ο εκπρόσωπος της Hellenic Train και δύο προϊστάμενοι τμημάτων, Μηχανοδηγών και Εκδοτηρίων.
Αίτια σύγκρουσης
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Γιάννης Ντίτσας μιλώντας στην ΕΡΤ για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη είπε πως εμπειρικά εκτιμά πως πρόκειται για λάθος και ευχήθηκε αυτό να είναι το τελευταίο τέτοιο δυστύχημα. Τόνισε πως το μόνο παρήγορο είναι πως αυτό δεν συνέβη στο εσωτερικό των τούνελ που ήταν σε κοντινή απόσταση.
Όσο και να φαίνεται περίεργο πρόκειται για κάποιο λάθος. Έγινε κάτι που θα διερευνηθεί από τους αρμόδιους, αλλά έγινε λάθος, είπε σημειώνοντας πως ο ίδιος έχει εμπειρία 40 ετών και πως δεν μπορεί να πει εάν το λάθος έγινε στο έδαφος ή στο τρένο. Από τις πρώτες ώρες υπάρχουν εκεί στελέχη του ΟΣΕ και της Hellenic Train, είπε και πρόσθεσε πως το κάθε τρένο φεύγει από το σταθμό με ευθύνη του σταθμάρχη του σταθμού.
Απαντώντας για το γιατί και ο κλειδούχος καταθέτει στις αρχές μαζί με τον σταθμάρχη είπε πως οι εντολές δίνονται από το γραφείο του σταθμού και οι αλλαγές που χρειάζονται γίνονται ηλεκτρικά