Κυριακή, 17 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΝΑΥΤΙΛΙΑΣυνέδριο «Ναυτιλιακή Κύπρος»: Κοινές λύσεις για μια πράσινη ναυτιλία

Συνέδριο «Ναυτιλιακή Κύπρος»: Κοινές λύσεις για μια πράσινη ναυτιλία

Κοινό μήνυμα να καταστεί η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία πιο πράσινη και πιο ανταγωνιστική, έστειλαν από το βήμα του Συνέδριου «Ναυτιλιακή Κύπρος», οι βασικοί επόπτες της παγκόσμιας και ευρωπαϊκής ναυτιλίας.

«Η κλιματική αλλαγή δεν γνωρίζει σύνορα, απαιτεί παγκόσμιες λύσεις, υπάρχουν ευκαιρίες αν όλοι εργαστούμε μαζί», τόνισε ο Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού Κιτάκ Λιμ, (ΙΜΟ) σε συζήτηση που πραγματοποιήθηκε με τίτλο αν το εποπτικό πλαίσιο της ναυτιλίας είναι έτοιμο να ανταποκριθεί στα τρία «Cs» (Crises, Challenges, Competitiveness), «Κρίσεις, Προκλήσεις, Ανταγωνιστικότητα».

Ο Νοτιοκορεάτης επικεφαλής του IMO υπογράμμισε πως σε ένα παγκοσμιοποιημένο κόσμο, η πανδημία απέδειξε την εξάρτηση στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες.

«Η τεχνολογία κατέχει το κλειδί για μια πιο αποδοτική και βιώσιμη ναυτιλία», τόνισε, σημειώνοντας πως η επόμενη χρονιά θα είναι κρίσιμη καθώς θα υλοποιηθεί η αναθεωρημένη στρατηγική του οργανισμού για τη μείωση των αερίων θερμοκηπίου (CHG).

Όπως τόνισε ο κ. Λιμ το επόμενο έτος θα είναι κρίσιμο, καθώς ο Οργανισμός θα υλοποιήσει την αναθεωρημένη του στρατηγική, σημειώνοντας ότι η στρατηγική περιλαμβάνει συμφωνημένα επίπεδα φιλοδοξίας για μείωση των επιπέδων των CHG.

Είμαι πεπεισμένος ότι θα συνεχιστεί η πρόοδος σε παγκόσμιο επίπεδο αναφορικά με την μείωση των αερίων θερμοκηπίου στη ναυτιλία, είπε.

Από την πλευρά της η Ευρωπαία Επίτροπος για τις Μεταφορές, Αντίνα Βαλεάν είπε πως τα τελευταία χρόνια δεν ήταν εύκολα για την ναυτιλία λόγω των κρίσεων της πανδημίας του κορωνϊού αλλά και του πολέμου στην Ουκρανία, οι οποίες δημιούργησαν προβλήματα στις παγκόσμιες εφοδιαστές αλυσίδες.

Σημείωσε επίσης πως η ευρωπαϊκή ναυτιλία συνάντησε λιγότερη διαταραχή σε σύγκριση με άλλες περιοχές, κάτι που δείχνει την ανθεκτικότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

«Δεν πρέπει όμως να εφησυχάζουμε, πρέπει να κτίσουμε ένα πιο ανθεκτικό ναυτιλιακό τομέα, με λύσεις όπως περισσότερη ψηφιοποίηση», είπε.

Αναφορικά με την κλιματική ουδετερότητα, η κ. Βαλεάν είπε πως η πολιτική της ΕΕ είναι ουδέτερη, καθώς η ΕΕ ενδιαφέρεται για το αποτέλεσμα, ενώ οι παράγοντες της βιομηχανίας γνωρίζουν καλύτερα για το πώς θα φτάσουν εκεί.

«Βρισκόμαστε στο χρονικό σημείο, κατά το οποίο θα πρέπει να ξανσκεφτούμε τη σχέση με τα καύσιμα», είπε, προσθέτοντας ότι ήδη παρουσιάζονται λύσεις όπως το συμπιεσμένο φυσικό αέριο και η αμμωνία.

Πάντως η Ευρωπαία Επίτροπος αναγνώρισε πως τα πράγματα δεν μπορούν να αλλάξουν εν μια νυκτί «αλλά πρέπει να θέσουμε στο στόχαστρό μας τον τελικό στόχο που είναι η κλιματική ουδετερότητα».

Έξαλλου, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας της Κύπρου, Βασίλης Δημητριάδης ο οποίος συντόνιζε τη συζήτηση ανέφερε πως πέραν των «τριών C» που είναι ο τίτλος του συνεδρίου, οι επόπτες του τομέα πρέπει να στοχεύουν σε ένα επιπλέον C που είναι η βεβαιότητα (Certainty) σε ό,τι αφορά το εποπτικό περιβάλλον.

«Φαίνεται πως οι επόπτες δεν βρίσκονται στο ίδιο καράβι. Πρέπει (οι επόπτες) να εισακούσουμε τη βιομηχανία και να δράσουμε ως διευκολυντές προκειμένου η ναυτιλία να καταστεί πιο πράσινη και πιο ανταγωνιστική», τόνισε.

Λύσεις σε παγκόσμιο επίπεδο

Εξάλλου σε συζήτηση που ακολούθησε, ο Φίλιππος Φίλης, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ευρωπαίων Πλοιοκτητών, είπε πως η ΕΕ κινείται ταχύτερα στοχεύοντας την κλιματική ουδετερότητα, υπογραμμίζοντας την σημασία της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής βιομηχανίας.

«Είναι σημαντικό να διατηρήσουμε την ανταγωνιστικότητά μας», είπε, ενώ σημείωσε πως υπάρχει κίνδυνος αντιποίνων από μια ναυτιλιακή δικαιοδοσία σε άλλη, εννοώντας το ενδεχόμενο μια δικαιοδοσία να υιοθετήσει αυστηρά κριτήρια, ωθώντας μια άλλη δικαιοδοσία να υιοθετήσει ακόμη αυστηρότερες απαιτήσεις.

Ο Θέμης Παπαδόπουλος, Αντιπρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου εξέφρασε την ελπίδα να υπάρξει μια παγκόσμια λύση στο θέμα των κανονισμών για την κλιματική αλλαγή, καθώς όπως είπε είναι λιγότερο πιθανόν οι κανονισμοί σε μια περιοχή να συναντήσουν αντίστοιχους κανονισμούς σε μια άλλη.

Πρέπει να αξιοποιήσουμε τον χρόνο προκειμένου να έχουμε μια συμφωνία στο επίπεδο το ΙΜΟ, δεν είναι εύκολο έργο αλλά πρέπει κάπως να θέσουμε στο πλάι τις διαφορές μας και να βρούμε κοινό έδαφος υπογράμμισε.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ