Ένα νέο πεδίο δραστηριοποίησης έχει ανοίξει πλέον ο όμιλος Μυτιληναίου, διευρύνοντας τη «βεντάλια» της ήδη πολυσχιδούς παρουσίας του στην ενέργεια, τις υποδομές, τα μέταλλα και τις κατασκευές. Έτσι λοιπόν, ο όμιλος έχει μπει και στον τομέα του οδοφωτισμού, έχοντας ήδη παραδώσει το πρώτο έργο, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι πολύ κοντά στην ανάληψη του μεγάλου έργου του οδοφωτισμού της Αθήνας, συνολικού προϋπολογισμού 53,6 εκατ. ευρώ.
Και τούτο διότι η προσφορά της εισηγμένης είναι η μοναδική που έμεινε στο διαγωνισμό, ύστερα από την απόρριψη της προσφοράς της εταιρείας Μεσόγειος. Πλέον αυτό που απομένει είναι η αποσφράγιση της προσφοράς της Μυτιληναίος προκειμένου να αναδειχθεί ως ανάδοχος του σημαντικού έργου.
Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα οδοφωτισμού της χώρας, που θα αναβαθμίσει εντελώς την εικόνα της Αθήνας, συνδυαστικά με τη σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας.
Θυμίζουμε πως ο όμιλος Μυτιληναίου έχει δείξει δείγμα γραφής (και) σ’ αυτόν τον τομέα, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε και παρέδωσε αντίστοιχο – αλλά σαφώς μικρότερου βεληνεκούς – έργο στο Δήμο Βόλου, αναβαθμίζοντας τα μέγιστα την εικόνα της πόλης, συνάμα με τη σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας.
Ο κατασκευαστικός τομέας της Μυτιληναίος θα αναλάβει το έργο στο Δήμο Αθηναίων, επικουρούμενος από την τεχνική και επαγγελματική ικανότητα της Globiled, η οποία έχει αναλάβει πλήθος έργων σε αυτό τον τομέα. Η σύμβαση προβλέπει τον οδοφωτισμό σε επτά δημοτικά διαμερίσματα του δήμου της Αθήνας για 12 χρόνια. Σύμφωνα με το σχεδιασμό, το ετήσιο κόστος συντήρησης θα μειωθεί στις 86.000 ευρώ από τις 300.000 ευρώ σήμερα.
Το έργο αφορά την προμήθεια και τοποθέτηση 43.678 φωτιστικών σωμάτων, καθώς επίσης την προμήθεια και τοποθέτηση ασύρματων ελεγκτών φωτιστικών εξοπλισμών για τον έλεγχο του οδοφωτισμού, τη ρύθμιση επιπέδων φωτισμού, αλλά και τη δυνατότητα τηλεδιαχείρισης κάθε φωτιστικού σώματος, μέσω Κεντρικού Ελέγχου.
Σήμερα, η κατανάλωση ενέργειας στον δήμο της Αθήνας είναι περίπου 36 GWh ανά έτος, με ετήσιο κόστος 5,3 εκατ. ευρώ. Με την ανάπτυξη του νέου συστήματος η κατανάλωση θα μειωθεί έως και 7,5 GWh ανά έτος, εξασφαλίζοντας σημαντική εξοικονόμηση.
Το έργο στο Δήμου Βόλου
Σ’ ό,τι αφορά το έργο αναβάθμισης του οδοφωτισμού στο Δήμο Βόλου, έγινε σε κοινοπραξία με τη θυγατρική ΕΛΕΜΚΑ, όπου η Μυτιληναίος ανέλαβε και διεκπεραίωσε την ενεργειακή αναβάθμιση μέσα από την αντικατάσταση των παλαιών συμβατικών φωτιστικών δρόμων με καινούργια, τεχνολογίας LED.
Το έργο ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2020, με προϋπολογισμό 14,3 εκατ. ευρώ και αφορούσε την προμήθεια, εγκατάσταση και συντήρηση για δώδεκα χρόνια.
Στόχος ήταν αφενός ο ποιοτικότερος φωτισμός, αφετέρου η μείωση της κατανάλωσης ενέργειας. Έτσι, αντικαταστάθηκαν τα συμβατικά φωτιστικά δρόμου, τα οποία έχουν μικρή διάρκεια ζωής, ασταθή φωτεινότητα και χαρακτηρίζονται από πολύ υψηλή κατανάλωση ενέργειας.
Οι νέοι λαμπτήρες προσφέρουν πολύ βελτιωμένη οπτική απόδοση, καλύτερη ατμόσφαιρα στο αστικό περιβάλλον ενώ προσφέρουν εξοικονόμηση έως και 55% στην ενέργεια ηλεκτροφωτισμού, μειώνοντας έτσι το κόστος, αλλά και το ενεργειακό αποτύπωμα του Δήμου.
Οι εργασίες που υλοποιήθηκαν στο δίκτυο οδοφωτισμού αφορούν αναλυτικά:
1. εγκατάσταση 18.000 νέων φωτιστικών σωμάτων με σώματα νέας τεχνολογίας LED για την βελτίωση και αναβάθμιση του επιπέδου φωτισμού του Δήμου, στις Δημοτικές Ενότητας Βόλου και Νέας Ιωνίας.
2. βελτίωση του προγραμματισμού συντήρησής τους, μέσω της λειτουργίας «Συστήματος Τηλεελέγχου – Τηλεχειρισμού και ελέγχου ενέργειας» (SLMS), στο Σύστημα Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων (Οδοφωτισμός).
3. χρησιμοποίηση συστημάτων προληπτικής συντήρησης μέσω Η/Υ (μεθοδολογία καταγραφής βλαβών, ιεράρχηση, προγραμματισμός αποκατάστασης, έλεγχος αποκατάστασης, reporting, και στατιστική παρακολούθησης).
Τα οφέλη τέτοιων έργων
Στη σύγχρονη πραγματικότητα, η υλοποίηση τέτοιων έργων αποτελεί το επόμενο βήμα για το περιβάλλον αλλά και τη μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος, ενώ τα οφέλη είναι σημαντικά για το δήμο, τους καταναλωτές αλλά και την εικόνα των πόλεων.
Μέσω του Συστήματος Τηλεελέγχου – Τηλεχειρισμού δίνεται η δυνατότητα ρύθμισης της στάθμης φωτισμού αναλόγως της ώρας, των συνθηκών κυκλοφορίας κάθε εξωτερικού χώρου (αστικές αρτηρίες, πεζόδρομοι, πλατείες). Συνάμα, μέσω του προσαρμοστικού φωτισμού (adaptive lighting) επιτυγχάνεται περαιτέρω εξοικονόμηση και προστασία του νυχτερινού τοπίου (μείωση της φωτεινής ρύπανσης).