Στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας παραμένει ο ελληνόκτητος στόλος σε όρους χωρητικότητας σε παγκόσμιο επίπεδο, αντιπροσωπεύοντας το 17,63% του παγκόσμιου στόλου.
Σύμφωνα με την έκθεση της UNCTAD Review of Maritime Transport 2022, ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί 4.870 πλοία χωρητικότητας 384,4 εκατ. dwt. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε ο κινεζικών συμφερόντων στόλος που αριθμεί 8.007 πλοία χωρητικότητας 277,8 εκατ. dwt. Σημειώνεται πως η βασική παράμετρος για την ισχύ ενός στόλου είναι η χωρητικότητα και όχι ο αριθμός πλοίων.
Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία, με στόλο 4.007 πλοίων, στην τέταρτη θέση η Σιγκαπούρη με στόλο 2.799 πλοίων και στην πέμπτη το Χονγκ Κονγκ με 1.822 πλοία.
Αναφορικά με την αξία του κάθε στόλου, στην πρώτη θέση βρίσκεται η Κίνα διαθέτοντας στόλο αξίας $154,8 δισ., με τα containerships και τα bulk carriers να διαδραματίζουν πρωτεύοντα ρόλο.
Η Ελλάδα καταλαμβάνει την αμέσως επόμενη θέση, δηλαδή τη δεύτερη, με τον ελληνόκτητο στόλο να «αξίζει» $148,2 δισ. με αξιοσημείωτη την αξία των tankers, η οποία είναι πρώτη στα $35,6 δισ.