Μετά από σχεδόν 25 χρόνια και το τότε μεγάλο «κύμα» εισαγωγής τηλεοπτικών και εκδοτικών επιχειρήσεων στο ελληνικό χρηματιστήριο, όπως Τηλέτυπος (Mega), Καθημερινή, Ναυτεμπορική, Πήγασος Εκδοτική, Αττικές Εκδόσεις, Τεχνικές Εκδόσεις, Εκδόσεις Λυμπέρη, Alter Channel, ΙΜΑΚΟ και Εκδόσεις Λιβάνη, ενώ τα προηγούμενα χρόνια είχαν εισαχθεί οι ΔΟΛ και Χ.Κ. Τεγόπουλος, ο κλάδος των media επανέρχεται στο Χ.Α.
Η Alter Ego Media (AEM), συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη (φωτό) ετοιμάζεται να κάνει την εισαγωγή της στο ελληνικό χρηματιστήριο, σηματοδοτώντας ίσως και την επιχειρηματική επιστροφή του κλάδου, που τις δύο προηγούμενες δεκαετίες πέρασε δια πυρός και σιδήρου, με αποτέλεσμα όλες οι προαναφερθείσες εταιρείες – πλην των Αττικών Εκδόσεων – του Θεοχάρη Φιλιππόπουλου, να έχουν είτε χρεοκοπήσει, είτε βγει οικειοθελώς από το χρηματιστήριο.
Η Alter Ego Media είναι η πιο δυναμική εταιρεία στο χώρο των μέσων ενημέρωσης στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, έχοντας τα πιο ισχυρά brand εφημερίδων όπως το «Βήμα» και «Τα Νέα», τον τηλεοπτικό σταθμό Mega, πληθώρα από sites όπως Οικονομικός Ταχυδρόμος (Ot.gr) και η πρώτη ελληνική διαδικτυακή πύλη in.gr και πολλά άλλα.
Η μετοχή θα εισαχθεί όπως όλα δείχνουν στα 4 ευρώ ενώ η εταιρεία στοχεύει να «σηκώσει» από την αγορά, περίπου 57 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, το εντυπωσιακό σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο είναι ότι θα μοιράσει μέρισμα για την χρήση του 2024, περίπου το 30 έως 35% των κερδών της. Χθες δόθηκαν οι απαραίτητες εγκρίσεις από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, ενώ τη Δευτέρα η διοίκηση του Χ.Α. είχε δώσει τη δική της έγκριση.
Το εύρος της τιμής διάθεσης θα ανακοινωθεί στις 17 Ιανουαρίου, η δημόσια προσφορά θα ξεκινήσει την προσεχή Δευτέρα 20/1 και θα ολοκληρωθεί την Τετάρτη 22/1, ενώ η εισαγωγή των μετοχών για διαπραγμάτευση στο Χ.Α. θα γίνει τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου.
Θα εκδοθούν 14.249.000 νέες μετοχές με ανώτατη τιμή τα 4 ευρώ ώστε να συγκεντρωθούν 57 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία έχει 42.747.000 υφιστάμενες μετοχές και η κεφαλαιοποίηση με την οποία θα εισέλθει στο Χ.Α. αναμένεται να είναι στα 228 εκατ. ευρώ (56.996.000 μετοχές προς 4 ευρώ). Το free float μετά το ΙΡΟ αναμένεται να διαμορφωθεί στο 25%.
Τα μεγέθη του ομίλου
Σύμφωνα με τον ισολογισμό του 2023, ο κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε σε 108,4 εκατ. ευρώ έναντι 100 εκατ. ευρώ το 2022, ενισχυμένος κατά 8,4%. Τα κέρδη EBITDA του ομίλου για την χρήση 2023 διαμορφώθηκαν σε 34 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 18,5% σε σχέση με τα 28,7 εκατ. ευρώ το 2022, Τα κέρδη προ φόρων και τόκων (ΕΒΙΤ) αυξήθηκαν από 3,2 εκατ. ευρώ το 2022 σε 8,2 εκατ. ευρώ το 2023 και τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 3,9 εκατ. ευρώ από 1,2 εκατ. ευρώ το 2022.
Σύμφωνα πάντα με την ετήσια λογιστική κατάσταση του 2023, τα ίδια κεφάλαια αυξήθηκαν στα 60,5 εκατ. ευρώ από 56,6 εκατ. ευρώ το 2022 και ο καθαρός δανεισμός μειώθηκε δραστικά στα 2,2 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα 30,5 εκατ. ευρώ του 2022. Για την πορεία του ομίλου το 2024 δεν υπάρχει νεότερη πληροφόρηση, αλλά κύκλοι της εταιρείας αναφέρουν πως θα είναι άλλη μια χρονιά – ρεκόρ.
Η αύξηση του τζίρου του ομίλου προέρχεται κυρίως από την αύξηση των διαφημιστικών εσόδων τα οποία το 2023 ανήλθαν σε 94 εκατ. ευρώ από 83 εκατ. ευρώ το 2023.
Τι λένε οι αναλυτές
Όπως αναφέρει σε ανάλυσή της η Eurobank Equities, η Alter Ego Media (AEM) είναι ένας από τους κορυφαίους ομίλους μέσων ενημέρωσης στην Ελλάδα, που δραστηριοποιείται στην τηλεόραση, το ραδιόφωνο και τις εκδόσεις. Η AEM κατέχει περισσότερα από 15 περιουσιακά στοιχεία σε όλο το φάσμα των μέσων ενημέρωσης. Το πρωτότυπο τηλεοπτικό περιεχόμενο βρίσκεται στον πυρήνα της στρατηγικής του ομίλου, ενώ η διοίκησή της εστιάζει τα έσοδα στη διαφοροποίηση των ροών ψηφιοποίησης των δραστηριοτήτων.
Η ΑΕΜ έχει επιτύχει ισχυρές επιδόσεις τα τελευταία δύο χρόνια, με μέση ετήσια αύξηση (CAGR) των EBITDA κατά 30%, ενώ οδεύει για άλλη μια αύξηση περίπου 33% για το 2024, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Eurobank Equities, που προβλέπει ότι τα EBITDA θα ανέλθουν φέτος στα 51 εκατ. ευρώ. Παράλληλα διατηρεί θετική ταμειακή θέση, με τη διοίκηση να στοχεύει στη χρηματοδότηση της μελλοντικής ανάπτυξης μέσω ιδίων κεφαλαίων, θωρακίζοντας τις δραστηριότητες από τις κυκλικές διακυμάνσεις.
Τα έσοδα από την εισαγωγή στο Χ.Α. θα χρησιμοποιηθούν για:
*Παραγωγή πρωτότυπου περιεχομένου υψηλής ποιότητας, συμπεριλαμβανομένων ταινιών και τηλεοπτικών σειρών.
* Επενδύσεις σε λογισμικό και ανάλυση δεδομένων για να προχωρήσει στην ψηφιοποίηση αρχειακού περιεχομένου και να ενισχύσει τις δυνατότητες μετάδοσης και παραγωγής μέσω αναβαθμίσεων στις εγκαταστάσεις και τον τεχνολογικό εξοπλισμό της
*Θα προχωρήσει σε στρατηγικές εξαγορές με στόχο την επέκταση σε νέες δραστηριότητες και την ενίσχυση του χαρτοφυλακίου μέσων ενημέρωσης και εμπορικών σημάτων.
*Θα επενδύσει σε εταιρείες με σημαντικές προοπτικές και δυνητικές συνέργειες μέσω της νεοσύστατης Alter Ego Ventures.
Από την πλευρά της, η Euroxx Χρηματιστηριακή σημειώνει πως πρόκειται για μία εταιρεία που έχει πολύ καλή τοποθέτηση σε μία ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά. Υπάρχει η εκτίμηση ότι το στρατηγικό σχέδιο της εταιρείας, στο οποίο περιλαμβάνεται ο ψηφιακός μετασχηματισμός της και η είσοδος σε νέους τομείς δραστηριότητας θα ενισχύσει περαιτέρω την κυρίαρχη θέση της στην αγορά αλλά και θα ενισχύσει την κερδοφορία της.
Η Euroxx προβλέπει ότι τα καθαρά κέρδη το 2025 θα αυξηθούν κατά 88% και θα ανέλθουν σε 17,1 εκατ. ευρώ, καθώς οι πωλήσεις θα αυξηθούν στα 127,3 εκατ. ευρώ. Η απόδοση κεφαλαίου θα ξεπεράσει το 22%, έχοντας εμφανίσει μεγάλη βελτίωση τα τελευταία χρόνια.
Οι προοπτικές από πλευράς μεγεθών για το διάστημα 2024 – 2026 είναι θετικές, με συνέχιση της αύξησης των πωλήσεων, με τη Euroxx να εκτιμά ότι στο εν λόγω διάστημα τα έσοδα θα ενισχυθούν κατά 7%, γεγονός που μεταφράζεται σε ενίσχυση κατά 58% των EBIT GAGR.
Τέλος, η Πειραιώς Χρηματιστηριακή επισημαίνει πως μεγάλο μέρος των συνολικών εσόδων (περίπου 87%) προέρχεται από διαφημιστικές υπηρεσίες, ενώ το υπόλοιπο προέρχεται από την κυκλοφορία εφημερίδων και την αδειοδότηση τηλεοπτικών προγραμμάτων. Η εταιρεία διαθέτει δυνατότητες ανάπτυξης τόσο στις παραδοσιακές όσο και στις ψηφιακές πλατφόρμες. Αναμένεται ότι οι πωλήσεις θα αυξηθούν με ρυθμό τριετούς CAGR 8,3%, κυρίως λόγω των διαφημιστικών υπηρεσιών.