Παρασκευή, 21 Φεβρουαρίου, 2025
ΑρχικήΝΑΥΤΙΛΙΑΣτα 193 εκατ. ευρώ η συνολική συνεισφορά του λιμανιού της Κέρκυρας -...

Στα 193 εκατ. ευρώ η συνολική συνεισφορά του λιμανιού της Κέρκυρας – Ο ρόλος της κρουαζιέρας

Στα 193 εκατ. ευρώ είναι η συνολική συνεισφορά του λιμανιού της Κέρκυρας στην τοπική οικονομία με βάση  μελέτη που πραγματοποιήθηκε υπό τον καθηγητή Δημήτρη Δημητρίου Προέδρου του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών, Δημοκρίτειο Παν. Θράκης και παρουσιάστηκε σε εκδήλωση με θέμα «Λιμένας Κέρκυρας: Πύλη Ανάπτυξης στην Τοπική Κοινωνία & Οικονομία Η συμβολή της κρουαζιέρας» την Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου στον Οργανισμό Λιμένος Κέρκυρας. Επίσης το Λιμανι Κέρκυρας εισφέρει στη  απασχόληση με 4.500 θέσεις εργασίας.

Αναλυτικά η μελέτη «Αποτίμησης των κοινωνικών και οικονομικών επιπτώσεων του Λιμένα Κέρκυρας», που υλοποιήθηκε από την MaGBid, Spin-off του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (ΔΠΘ), υπό την επιστημονική επίβλεψη του Καθηγητή κ. Δημήτρη Δημητρίου, Προέδρου του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών και Διευθυντή του ερευνητικού εργαστηρίου MaGBISE (διοίκηση και επιχειρηματική ευφυΐα στις μεταφορές) του Δ.Π.Θ., αποτελεί μια πρότυπη και εξειδικευμένη μελέτη για τον λιμένα της Κέρκυρας.

Συνοπτικά, σύμφωνα με αποτελέσματα της μελέτης, η συνολική οικονομική συνεισφορά από τη λειτουργία του λιμένα και την δραστηριότητα κρουαζιέρας για την περίοδο 2023-2024 ανέρχεται σε 193 εκατ. ευρώ, ενώ η απασχόληση που υποστηρίχθηκε αγγίζει τις 1.750 θέσεις εργασίας, υπογραμμίζοντας τη στρατηγική σημασία των παρεχόμενων υπηρεσιών του λιμένα στην τοπική και εθνική οικονομία. 

Κλειδί το  Homeporting για αύξηση της συνεισφοράς 

Ειδική ή κρουαζιέρα για τον Λιμένα Κέρκυρας, έναν  από τους πιο δυναμικούς κόμβους στη Μεσόγειο, φέρνει υπεραξία  180,8 εκατ. ευρώ, από τα οποία οι άμεσες δαπάνες, που περιλαμβάνουν τις δαπάνες επιβατών, και λιμενικών υπηρεσιών, ανέρχονται σε 72,3 εκατ. ευρώ, οι έμμεσες επιπτώσεις, από προμήθειες και υποστηρικτικές υπηρεσίες, υπολογίζονται σε 43,4 εκατ. ευρώ, καθώς οι πολλαπλασιαστικές επιπτώσεις, που προέρχονται από την κατανάλωση εισοδημάτων, φτάνουν τα 65,1 εκατ. ευρώ, ενώ σε όρους θέσεων εργασίας η κρουαζιέρα υποστήριξε συνολικά 1.545 θέσεις εργασίας. 

Οι Transit επιβάτες, που αποτελούν το 70,8% του συνόλου (472.390 επιβάτες), είχαν μέση δαπάνη 48 έως 52 ευρώ. Αν και η μικρότερη διάρκεια παραμονής τους περιορίζει τη δαπάνη ανά επιβάτη, ο μεγάλος όγκος τους δημιουργεί σημαντική συνολική επίδραση ίση με 23,6 εκατ. ευρώ. Η ιδιαίτερη σημασία του Homeporting αποτυπώνεται στη μεγαλύτερη οικονομική συνεισφορά ανά επιβάτη. Οι επιβάτες Home In και Home Out, που αντιπροσωπεύουν το 29,2% του συνόλου (194.792 επιβάτες), δαπανώντας σε δραστηριότητες όπως η διαμονή, τα γεύματα, οι μεταφορές και τα τοπικά αξιοθέατα δαπάνησαν συνολικά 48, 7 εκατ. ευρώ.

Το Homeporting, ως στρατηγική επιλογή, προσφέρει υψηλότερη προστιθέμενη αξία και μεγαλύτερη διάρκεια παραμονής των επισκεπτών, καθιστώντας την ανάπτυξή του στρατηγική προτεραιότητα για την περαιτέρω μεγιστοποίηση της οικονομικής συνεισφοράς της κρουαζιέρας στην περιοχή. Η λειτουργία του Λιμένα Κέρκυρας συνεισέφερε συνολικά 12,3 εκατομμύρια ευρώ στην τοπική οικονομία, εκ των οποίων 4,68 εκατομμύρια ευρώ προήλθαν από άμεσες δραστηριότητες, όπως τέλη λιμένα, μισθώσεις και εμπορικές δραστηριότητες, 3,05 εκατομμύρια ευρώ από έμμεσες επιπτώσεις που αφορούν δαπάνες για υποστήριξη λειτουργιών και προμήθειες, και 4,6 εκατομμύρια ευρώ από πολλαπλασιαστικές επιπτώσεις. Επιπλέον, η δραστηριότητες του λιμένα συνδέονται με πάνω από 200 θέσεις εργασίας στην Κέρκυρα, επιβεβαιώνοντας τον ρόλο του ως σημαντικού οικονομικού πυλώνα στην τοπική κοινωνία.

Τα ευρήματα της μελέτης βασίζονται στην συλλογή στοιχείων μέσω έρευνας ερωτηματολογίου που διεξήχθη σε δύο βασικές ομάδες επισκεπτών: τους επιβάτες ακτοπλοΐας και τους επιβάτες κρουαζιέρας. 

To 80% των επιβατών θα επέστρεφε στην Κέρκυρα

Η αξιολόγηση του βαθμού ικανοποίησης των επιβατών ακτοπλοΐας αναδεικνύουν τη φήμη της Κέρκυρας ως κορυφαίου τουριστικού προορισμού στη Μεσόγειο.

Πάνω από το 80% δηλώνει ότι θα επέστρεφε στην Κέρκυρα για τουρισμό, ενώ ένα εξίσου υψηλό ποσοστό (πάνω από 85%) θα συνιστούσε τον προορισμό σε άλλους. Η συνολική εντύπωση των επισκεπτών για την πόλη και την περιοχή είναι εξαιρετικά θετική, με ποσοστά ικανοποίησης να ξεπερνούν το 85%. Επιπλέον, το 91% των επιβατών δηλώνει ικανοποίηση με τη συνολική εμπειρία στον Λιμένα, ενώ η πρώτη εντύπωση αξιολογείται θετικά από το 89%. Η αξιολόγηση του βαθμού ικανοποίησης των επιβατών κρουαζιέρας από την Κέρκυρα παρουσιάζει, επίσης, ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα, με τους περισσότερους δείκτες να σημειώνουν υψηλά ποσοστά ικανοποίησης. Συγκεκριμένα, πάνω από το 85% των επισκεπτών δηλώνει ότι θα επέστρεφε στην Κέρκυρα για τουρισμό, ενώ το ίδιο ποσοστό θα πρότεινε την Κέρκυρα ως προορισμό σε άλλους. Η συνολική εντύπωση για την πόλη και την περιοχή είναι εξαιρετικά θετική, με ποσοστά ικανοποίησης που φτάνουν το 90%. Επιπλέον, το 92% των επιβατών κρουαζιέρας δηλώνει ικανοποίηση από την εμπειρία του στον Λιμένα, ενώ η πρώτη Εντύπωση βαθμολογείται θετικά από το 90%. Η ευκρίνεια και χρησιμότητα της σήμανσης ικανοποιεί το 87% των επιβατών, ενώ η διαθεσιμότητα του προσωπικού για πληροφορίες βαθμολογείται με 88%. Τέλος, το 91% των επιβατών δηλώνει ότι οι υποδομές του λιμανιού ήταν επαρκείς για τη διαχείριση των επιβατών κατά τις ώρες αιχμής. Συνολικά, οι επιβάτες  εκφράζουν ιδιαίτερα θετικές εντυπώσεις για τη συνολική εμπειρία τους στον Λιμένα Κέρκυρας, τις παρεχόμενες υπηρεσίες, καθώς και την οργάνωση των εγκαταστάσεων.

Τα ευρήματα της μελέτης αποτελούν σημαντικό εργαλείο υποστήριξης στον σχεδιασμό, τη λήψη αποφάσεων, την τεκμηρίωση σκοπιμότητας και την αξιολόγηση σχεδίων που αφορούν σε μελλοντικές επενδύσεις, βελτιώσεις υποδομών και υπηρεσιών, αλλά και τη διέγερση της επιχειρηματικότητας σε τοπική αλλά και σε εθνική κλίμακα. 

Χαιρετίζοντας την εκδήλωση (μέσω βιντεοσκοπημένου μηνύματος) ο Υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης τόνισε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι  ότι το λιμάνι της Κέρκυρας και όλα τα ελληνικά λιμάνια και οι υποδομές να προσφέρουν ασφάλεια και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.

Σε αντίστοιχο μήνυμα η Υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη συμπλήρωσε ότι το Υπουργείο επεξεργάζεται ολοκληρωμένο σχέδιο για την κρουαζιέρα και μελέτη για την επίπτωση κρουαζιέρας στην οικονομία

Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας μιλώντας στην εκδήλωση τόνισε ότι η κυβέρνηση υλοποιεί σχέδια αναβάθμισης των λιμανιών της Κέρκυρας και ανακοίνωσε ότι σύντομα η Βουλή θα κυρώσει τη σύμβαση παραχώρησης στον Όμιλο της Lamda Development της μεγάλης Μαρίνας της Κέρκυρας  ενώ συμπλήρωσε ότι προγραμματίζεται η αναβάθμιση του λιμένα της Κέρκυρας.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΚΕ Σπύρος Ζερβόπουλος τόνισε από την πλευρά του ότι η επιβατική κίνηση στο λιμάνι έφτασε το 2024 στους 3.558.389 επιβάτες σημειώνοντας ιστορικό ρεκόρ στη διακίνηση. Σε ότι αφορά την κρουαζιέρα σημείωσε ιδιαίτερα το γεγονός ότι μετά τον Αύγουστο ο δεύτερος καλύτερος μήνας  ήταν ο Οκτώβριος που σημαίνει ότι οι μήνες εκτός υψηλής σεζόν αποκτά κίνηση, ενώ συμπλήρωσε ότι για πρώτη φορά το 2024 η Κέρκυρα είχε κρουαζιέρα όλο το χρόνο.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ