Δευτέρα, Φεβρουάριος 3, 2025
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣούπερ μάρκετ: Αυξήθηκαν οι online αγορές το τελευταίο τρίμηνο

Σούπερ μάρκετ: Αυξήθηκαν οι online αγορές το τελευταίο τρίμηνο

Σε ανοδική πορεία βρίσκονται από τις αρχές Μαΐου οι πωλήσεις στο online κανάλι των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ), φαίνεται ότι οι Έλληνες καταναλωτές αψηφούν τον πληθωρισμό και αγοράζουν ακόμα μεγαλύτερες ποσότητες από τα online σούπερ μάρκετ της ελληνικής αγοράς.

Ο κλάδος ξεκίνησε να καταγράφει συνολική, αλλά και μηνιαία, αύξηση από τον φετινό Μάιο έως και τις πρώτες 21 μέρες του Αυγούστου (έως Κυριακή 21 Αυγούστου) σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

Ειδικότερα, η συνολική αύξηση που καταγράφεται για το διάστημα των 3 μηνών (Μάιος-Ιούλιος 2022) είναι +5,5% (τεμαχιακά) και +13,2% αξιακά. Αν συνυπολογιστούν και οι πρώτες τρεις εβδομάδες του Αυγούστου, η συνολική αύξηση φτάνει το +5,7% τεμαχιακά και +13,9% όσον αφορά την αξία των πωλήσεων. 

Σε επίπεδο μήνα, η αρχική ένδειξη της ανάπτυξης στο online κανάλι εμφανίστηκε τον Μάιο με +1,3% τεμαχιακή αύξηση και ακολούθησαν: +6,3% τον Ιούνιο, +10% τον Ιούλιο και +6,6% το πρώτο 21ήμερο του Αυγούστου.

«Στην αρχή του έτους είδαμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα -αλλά και παγκοσμίως- μείωση στους όγκους του eCommerce για τον απλούστατο λόγο ότι οι καταναλωτές -μετά από 2 χρόνια εγκλεισμού- επιθυμούσαν πρωτίστως να κοινωνικοποιηθούν μέσω της κατανάλωσης στα φυσικά καταστήματα» αναφέρει σε ενδιάμεση έκθεσή της η Convert Group για την πορεία των online σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα. 

Ανόδου συνέχεια
Σύμφωνα με την Convert Group, αυτή η αντανακλαστική κίνηση φαίνεται ότι ολοκληρώθηκε και περνάμε σε ανάπτυξη, που τον Ιούλιο έφτασε σε διψήφιο ποσοστό αύξησης στον όγκο τεμαχίων που αγοράστηκαν online σε σχέση με τον Ιούνιο του 2021.

«Ας μην ξεχνάμε ότι σε περιόδους οικονομικών δυσκολιών, ο καταναλωτής πάντα στρέφεται online για να συγκρίνει τιμές προϊόντων και συνολική αξία καλαθιών. Και ιστορικά αν το δούμε άλλωστε, στην οικονομική κρίση άνθισε το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας» αναφέρει η έκθεση της εταιρείας.

Αλματώδεις ρυθμοί το 2021
Θυμίζουμε ότι ο κλάδος των online σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα κατέγραψε αλματώδεις ρυθμούς ανάπτυξης το 2021. Η αξία των online πωλήσεων άγγιξε τα €255 εκατ. σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, αυξημένη κατά 56% σε σχέση με το 2020.

Μάλιστα, αν υπολογίσει κανείς τον ετήσιο online τζίρο των € 45 εκατ. το 2019, μέσα σε μία 2ετία έχει καταγραφεί μια συνολική αύξηση 467% στην αξία του κλάδου των online σούπερ μάρκετ. Έρευνα της Convert Group αποτυπώνει το συνεχώς ευμετάβλητο περιβάλλον όσον αφορά στους παίκτες του online σούπερ μάρκετ στη χώρα μας.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ