Παρασκευή, 27 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣΣ. Εφραίμογλου: Η Ινδονησία εξαγωγικός προορισμός

Σ. Εφραίμογλου: Η Ινδονησία εξαγωγικός προορισμός

Η «χαρτογράφηση» των προοπτικών και των ευκαιριών που παρουσιάζει για τις ελληνικές επιχειρήσεις η αγορά της Ινδονησίας παρουσιάστηκε στην πρόσφατη εκδήλωση «Discover Indonesia», που πραγματοποιήθηκε στον ΣΕΒ.

Η εκδήλωση διοργανώθηκε από τον ΣΕΒ, την Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece), το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ), και τον Σύνδεσμο  Εξαγωγέων (ΣΕΒΕ), με την υποστήριξη της Eurobank.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, η Ινδονησία είναι η μεγαλύτερη χώρα στην Ένωση των Χωρών της Νοτιοανατολικής Ασίας (ASEAN) και διαθέτει σημαντικούς φυσικούς πόρους, ενώ πρόκειται  για μια αγορά 270 εκατομμυρίων ανθρώπων, με σημαντική αγοραστική δύναμη. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις το 2050 θα είναι μια από τις 5 ισχυρότερες οικονομίες του πλανήτη.

Στις ελληνικές εξαγωγές προς την Ινδονησία περιλαμβάνονται βαμβάκι, καπνά χαρτικά, φρούτα, μάρμαρα, ενώ σημαντικές ευκαιρίες δημιουργούνται σε τομείς όπως είναι η  ψηφιακή τεχνολογία, η ενέργεια και ο τουρισμός. Οι εξαγωγές μας προς την Ινδονησία το 2022, ανήλθαν σε 67,3 εκατομμύρια ευρώ ενώ οι εισαγωγές μας, άγγιξαν τα 354 εκατομμύρια ευρώ.

Η πρόεδρος του ΕΒΕΑ Σοφία Κουνενάκη Εφραίμογλου, τόνισε, μιλώντας στην εκδήλωση, ότι «η Ινδονησία είναι ένας προορισμός στον οποίο αξίζει να στρέψουμε την προσοχή μας. Οι δυνατότητες διείσδυσης έχουν ήδη εντοπιστεί από αρκετές ελληνικές εταιρείες. Η αξία του διμερούς εμπορίου μεταξύ της Ελλάδας και της Ινδονησίας, έφτασε τα 421 εκατ. δολάρια το 2022 και υπάρχουν μεγάλα ακόμη περιθώρια για την ενίσχυση των εμπορικών και επενδυτικών ροών. Σημαντικές ευκαιρίες δημιουργούνται σε τομείς όπως είναι τα αγροτικά προϊόντα, τα φάρμακα και τα καλλυντικά, τα δομικά υλικά, την ψηφιακή τεχνολογία, την πράσινη ενέργεια και τον τουρισμό. Γόνιμο πεδίο συνεργασίας υπάρχει, επίσης, στον τομέα των logistics, των θαλάσσιων μεταφορών, της ναυπηγικής βιομηχανίας και της ναυτικής εκπαίδευσης. Η αξιοποίηση αυτών των ευκαιριών σαφώς απαιτεί σωστό σχεδιασμό. Ως ΕΒΕΑ αναπτύσσουμε ένα ευρύτερο πλέγμα δράσεων υποστήριξης της εξωστρέφειας, τόσο αυτόνομα όσο και σε συνεργασία με τους φορείς της Πολιτείας και της αγοράς. Στόχος μας είναι η διευκόλυνση της δικτύωσης των μελών μας, αλλά και η κάλυψη αναγκών σε όλο το φάσμα της εξαγωγικής προσπάθειας: από την επιχειρηματική πληροφόρηση, μέχρι την εκπόνηση επιχειρησιακών σχεδίων και την πρόσβαση σε εξειδικευμένα χρηματοδοτικά εργαλεία».

Στη συνέχεια τον λόγο πήρε ο Μαρίνος Γιαννόπουλος, CEO της Enterprise Greece και σημείωσε τα εξής: «Το Discover Indonesia μας δίνει την ευκαιρία να επαναπροσδιορίσουμε αλλά και να ενισχύσουμε τους εμπορικούς μας δεσμούς με την Ινδονησία, τη μεγαλύτερη οικονομία στη Νοτιοανατολική Ασία και μία από τις 20 μεγαλύτερες οικονομίες στον κόσμο. Στις διμερείς μας σχέσεις διαφαίνονται πολλές ευκαιρίες και δυνατότητες για το μέλλον, οι οποίες είμαι βέβαιος ότι θα αξιοποιηθούν από τις δύο πλευρές. ‘Άλλωστε είναι δεδομένη και από την Ελλάδα και από την Ινδονησία η επιθυμία για περαιτέρω ενδυνάμωση των εμπορικών μας δραστηριοτήτων κάτι που επιβεβαιώθηκε και κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης».

Κατά το χαιρετισμό της, η Βίκυ Μακρυγιάννη, διευθύντρια Διεθνών Σχέσεων και Περιφερειακής Ανάπτυξης στον ΣΕΒ, δήλωσε ότι «Η Ινδονησία, θεωρείται ως ένας μελλοντικός οικονομικός γίγαντας. Είναι σήμερα, η τέταρτη πολυπληθέστερη στον κόσμο χώρα στον κόσμο, που σημειώνει σταθερή ανάπτυξη. Το γεγονός ότι το διμερές μας εμπόριο δεν είναι πολύ υψηλό και οι εξαγωγές μας στην Ινδονησία είναι ιδιαίτερα χαμηλές σε σχέση με τις εισαγωγές μας, δείχνει ότι υπάρχει σημαντικό περιθώριο ανάπτυξης σε διάφορους τομείς, όπως π.χ. στα τρόφιμα και τα ποτά, στην ενέργεια, στον ναυτιλιακό, στις υποδομές και στην αμυντική βιομηχανία.

Στο χαιρετισμό του, ο Παναγιώτης Χασάπης, εκτελεστικός αντιπρόεδρος του ΣΕΒΕ, σκιαγράφησε την αγορά την Ινδονησίας τονίζοντας πως η αξιοποίηση των ευκαιριών σε νέες αγορές, όπως αυτή της Ινδονησίας, θα επιφέρουν την ενίσχυση των εξαγωγών και συνεπακόλουθα τη βελτίωση των οικονομικών συνθηκών της χώρας. Μερικά από τα στοιχεία που ανέφερε ο κ. Χασάπης αφορούσαν στο μέγεθος της εν λόγω αγοράς (η Ινδονησία έχει το 4ο μεγαλύτερο ανθρώπινο δυναμικό στον κόσμο) καθώς και σε μακροοικονομικά δεδομένα, όπως το ότι πρόκειται για μία από τις ταχέως αναπτυσσόμενες οικονομίες με 1,119 τρισ. δολάρια ΑΕΠ και εισαγωγές που ξεπερνάνε τα 250 δισ. ευρώ. Ολοκλήρωσε την τοποθέτησή του εξαίροντας τη σημασία των θεματικών εκδηλώσεων “Discover” καθώς αποτελούν την απαρχή της ενίσχυσης των διμερών σχέσεων με τις υπό εξέταση αγορές»  

Κοινή διαπίστωση από τις συζητήσεις που έγιναν αποτέλεσε η σημασία της τοποθέτησης ελληνικών προϊόντων στην αγορά, η εύρεση του κατάλληλου συνεργάτη και η μελέτη της κουλτούρας, των ηθών και των εθίμων του λαού, τα οποία διαφέρουν αρκετά λόγω της γεωγραφικής και θρησκευτικής πολυπλοκότητας.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν εκπρόσωποι από πάνω από 60 επιχειρήσεις και θεσμικοί φορείς.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ