Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΣε σταθερή άνοδο το ξηρό φορτίο-Γράφει ο Δ. Σερέτης

Σε σταθερή άνοδο το ξηρό φορτίο-Γράφει ο Δ. Σερέτης

Η αγορά του ξηρού φορτίου τον τελευταίο μήνα και ειδικότερα την τελευταία εβδομάδα σημειώνει πολύ σημαντική άνοδο, ενώ πλοία που ναυλώνονται σε ταξίδια εντός Ατλαντικού Ωκεανού βλέπουν πλέον την κερδοφορία τους να εκτινάσσεται. Η επερχόμενη λήξη της εορταστικής περιόδου στην Κίνα αναμένεται να εντείνει την ανοδική πορεία στο ξηρό φορτίο. Η θετική αυτή αύρα, φυσικά έχει μεταφραστεί και σε πολλές κινήσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών στον τομέα των αγοραπωλησιών

Συγκεκριμένα:

Πελάτες της εταιρείας NGM αγόρασαν το Capesize ‘’Han Fu Star’’ (2012, Jiangsu Rongsheng, Κίνα, SS/DD 12/2021) προς 18.4 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Kassian πούλησαν το Capesize ‘’Giant Slotta’’ (2006, SWS, Κίνα, SS/DD 03/2021) προς 12 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Andriaki πούλησαν το Kamsarmax ‘’Magica G’’ (2012, STX, Κορέα, SS/DD 05/2023) προς 16.25 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Castor Maritime (εισηγμένη) αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Kamsarmax ‘’Key Evolution’’ (2010, Sanoyas, Ιαπωνία, SS 08/2025, DD 08/2023) προς 15.7 εκατ. δολάρια, το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Kamsarmax ‘’Fortune Miracle’’ (2009, Oshima, Ιαπωνία, SS 06/2024, DD 04/2022) προς 14.2 εκατ. δολάρια, το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Kamsarmax ‘’Fortune Sunny’’ (2008, Oshima, Ιαπωνία, SS 09/2023, DD 06/2021) προς 13.75 εκατ. δολάρια, το Panamax ‘’Coral Amethyst’’ (2012, Shin Kurushima, Ιαπωνία, SS/DD 10/2022) προς 16.1 εκατ. δολάρια και το Panamax ‘’Ajax’’ (2006, Oshima, Ιαπωνία, SS/DD 05/2022) προς 10.1 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Sea World Carriers πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Kamsarmax ‘‘Globe Danae’’ (2010, STX, Κορέα, SS 03/2025, DD 08/2023), καθώς και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Kamsarmax ‘‘Globe Electra ‘’(2010, STX, Κορέα, SS 04/2025, DD 07/2023)  προς 15.75 εκατ. δολάρια το κάθε ένα σε πελάτες της εταιρείας Castor Maritime. Πελάτες της εταιρείας Empros πούλησαν το Panamax ‘’Captain Tassos D’’ (2011, Penglai Zosen, Κίνα, SS 04/2021, DD 05/2021) προς 10.5 εκατ. δολάρια. Έλληνες φέρεται να είναι οι αγοραστές του Panamax ‘’Pantera Rosa’’ (2009, Sanoyas, Ιαπωνία, SS/DD 05/2021) προς 13.2 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Iolcos πούλησαν το Panamax ‘’Evangelia Petrakis’’ (2007, Hudong, Κίνα, SS/DD 01/2022) σε πελάτες της εταιρείας Primebulk προς 8.7 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Safe Bulkers (εισηγμένη) πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Panamax ‘’Vassos’’ (2006, Tsuneishi, Ιαπωνία, SS 02/2024 DD 10/2021) προς 8.65 εκατ. δολάρια, καθώς και το Panamax ‘’Paraskevi’’ (2003, Oshima, Ιαπωνία, SS 01/2023 DD 01/2021) προς 8.65 εκατ. δολάρια και αγόρασαν το Kamsarmax ‘’Fortune Daisy’’ (2011, Sasebo, Ιαπωνία, SS 04/2021, DD 04/2021)  προς 14.1 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Chronos πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Panamax ‘‘Pireas’’ (2006, Imabari, Ιαπωνία, SS/DD 06/2021),  καθώς και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Panamax ‘‘Thessaloniki’’ (2006, Imabari, Ιαπωνία, SS/DD 06/2021) σε πελάτες της εταιρείας Niiris προς 10.5 εκατ. δολάρια το κάθε ένα. Πελάτες της εταιρείας Vrontados πούλησαν το Panamax ‘’Nikos L’’ (2002, Jiagnan, Κίνα, SS/DD 04/2022) προς 6.2 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Common Progress αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Ultramax‘’Asia Ruby I’’ (2014, Jinling, Κίνα, SS0 3/2024, DD 03/2022) προς 15.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας CM Lemos πούλησαν το Tier II Supramax ‘‘Asiatic’’ (2012, SPP, Κορέα, SS/DD 04/2022), καθώς και το Tier II Supramax ‘‘Laconic’’ (2012, SPP, Κορέα, SS/DD 05/2022) προς 11.5 εκατ. δολάρια το κάθε ένα. Πελάτες της εταιρείας Navios (εισηγμένη) πούλησαν το Tier I Supramax ‘’Joie N’’ (2011, Yangzhou Guoyu, Κίνα, SS/DD 03/2021) προς 8.4 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Thenamaris πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax ‘‘Seapace’’ (2010, Taizhou Sanfu, Κίνα, SS 02/2025, DD 07/2022), καθώς και το Supramax ‘‘Seahope II’’ (2010, Taizhou Sanfu, Κίνα, SS 02/2025, DD 12/2021) προς 16.5 εκατ. δολάρια enbloc. Έλληνες φέρεται να είναι οι αγοραστές του Supramax ‘’Red Jacket’’ (2008, Oshima, Ιαπωνία, SS 06/2023, DD 04/2021)  προς 8.75 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Vulcanus πούλησαν το Supramax ‘’Melpomeni’’ (2002, New Century, Κίνα, SS/DD 11/2022) προς 5.3 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Mainline πούλησαν το Supramax ‘’Kitana’’ (2001, Tsuneishi Cebu, Φιλιππίνες, SS 04/2023, DD 05/2021) προς 6.8 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Order Shipping πούλησαν το Handymax ‘’Dimitris S’’ (2004, IHI, Ιαπωνία, SS 05/2024, DD 05/2022) προς 5.84 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Capital πούλησαν το Handysize ‘’Aristos II’’ (2011, Samho, Κορέα) προς 8.3 εκατ. δολάρια συμπεριλαμβανομένου του συστήματος BWTS. Πελάτες της εταιρείας Valerie πούλησαν το Handysize ‘’Marina R’’ (2010, Jiangsu Eastern, Κίνα, SS 08/2025, DD 07/2023)  προς 7.25 εκατ. δολάρια.

Δεξαμενόπλοια

Η αγορά των πλοίων μεταφοράς υγρού φορτίου κινήθηκε και αυτό τον μήνα σε ρηχά νερά στο κομμάτι των ναυλώσεων. Η φημολογούμενη άνοδος της τιμής του αργού πετρελαίου ανά βαρέλι αναμένεται να αποτελέσει μια θετική συνιστώσα, αλλά αναμένεται να αποδειχθεί αν και κατά πόσο θα ισχύσουν αυτές οι φήμες. Στο κομμάτι των αγοραπωλησιών, κάποιοι Έλληνες πλοιοκτήτες εκμεταλλευτήκαν τις χαμηλές τιμές και προέβησαν σε προσθήκες στον στόλο τους.

Ειδικότερα:

Πελάτες της εταιρείας Maran Tankers πούλησαν το VLCC ‘’Maran Castor’’ (2001, Daewoo, Κορέα, SS/DD 03/2021) προς 22 εκατ. δολάρια, καθώς και το VLCC ‘’Marion’’ (2001, Samsung, Κορέα, SS 06/2023, DD 06/2021) προς 24.2 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Empire Navigation πούλησαν το Suezmax ‘’Suez Fuezya’’ (2011, HHI, Κορέα, SS 05/2021, DD 05/2021), καθώς και το Suezmax ‘’Suez Vasilis’’ (2011, HHI, Κορέα, SS 05/2021, DD 05/2021) σε πελάτες της εταιρείας NGM Energy. Πελάτες της εταιρείας IMS  αγόρασαν το Aframax ‘’Navigator Spirit’’ (2008, Tsuneishi, Ιαπωνία, SS 03/2023, DD 03/2023), καθώς και το Aframax ‘’Explorer Spirit’’ (2008, Tsuneishi, Ιαπωνία, SS 04/2023, DD 04/2023) προς 32 εκατ. δολάρια enbloc. Πελάτες της εταιρείας Castor (εισηγμένη) αγόρασαν το LR2 ‘’Dubai Harmony‘’ (2005, Samsung, Κορέα SS/DD 05/2020), καθώς και LR2 ‘’Dubai Hope‘’ (2005, Samsung, Κορέα SS/DD 05/2020) προς 13.6 εκατ. δολάρια. Στη συμφωνία συμπεριλαμβάνεται μονοετής χρονοναύλωση με option για ένα ακόμη έτος. Πελάτες της εταιρείας Product Shipping πούλησαν το MR2 ‘’Undine’’ (2004, Iwagi, Ιαπωνία, SS 03/2024, DD 10/2022) προς 9.75 εκατ. δολάρια.

Διαλύσεις Πλοίων

Η αγορά του Μπαγκλαντές ήταν αυτή που κράτησε τα ηνία και αυτόν τον μήνα προσφέροντας 425 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 435$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 445$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ακολούθως το Πακιστάν προσέφερε 420 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 430$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 440$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ενώ η Ινδία κυμάνθηκε σε επίπεδα 415 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 425$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 435$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

Νεότευκτα

Η μειωμένη κινητικότητα σε παραγγελίες από τους Έλληνες πλοιοκτήτες συνεχίστηκε και αυτόν τον μήνα με εξαίρεση να αποτελεί η παραγγελία πελατών της εταιρείας Capital για δυο (2) πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο Κορεάτικο ναυπηγείο Hyundai Samho με παράδοση το 2023 προς 107 εκατ. δολάρια το κάθε ένα και αυτή των πελατών της εταιρείας για δύο Kamsarmax στο Κινεζικό ναυπηγείο Yangzi-Mitsui με παράδοση το 2023. 

Δημήτρης Σερέτης

Intelligence Trade & Consultancy Maritime Inc (ITCM)

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ