Σε πρωτόγνωρες καταστάσεις βρίσκεται το Netflix, καθώς για πρώτη φορά σε μια δεκαετία, κατέγραψε μείωση συνδρομητών.
Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, κατά την ανακοίνωση των οικονομικών της αποτελεσμάτων, γνωστοποίησε πως έχασε 200.000 συνδρομητές κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, έναντι προβλέψεων για αύξηση των συνδρομητών της κατά 2,5 εκατομμύρια. Οι αναλυτές είχαν προβλέψει ότι ο αριθμός θα πλησίαζε τα 2,7 εκατομμύρια. Την ίδια περίοδο πριν από έναν χρόνο, η Netflix απέκτησε 3,98 εκατομμύρια νέους συνδρομητές.
Η απόσυρση της εταιρείας από τη Ρωσία οδήγησε στην απώλεια 700.000 συνδρομητών. Σύνολο δηλαδή, 1,3 εκατομμύρια συνδρομητές. Παράλληλα, σημαντικός παράγοντας για την εν λόγω εξέλιξη είναι και η αύξηση του ανταγωνισμού τα τελευταία χρόνια, αφού οι δύο βασικοί αντίπαλοι της πλατφόρμας, το Disney Plus και το HBO Max επεκτείνουν τη δράση τους εκτός Αμερικής. Υπενθυμίζεται πως το Disney Plus αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στην χώρα μας στις 14 Ιουνίου 2022.
Ένας ακόμα σημαντικός παράγοντας είναι και το μοίρασμα των κωδικών αφού εκτιμάται ότι πάνω από 100 εκατομμύρια άνθρωποι βλέπουν Netflix χωρίς να πληρώνουν, με τα 30 εκατομμύρια να βρίσκονται στην Αμερική και τον Καναδά, χώρες που έχουν εδώ και καιρό σταματήσει να δίνουν αύξηση στους συνδρομητές.
Η στασιμότητα στην αύξηση των συνδρομητών της ωθεί την εταιρεία στο να εξετάζει την προσφορά μιας επιλογής για συνδρομή σε χαμηλότερη τιμή για την αναφερόμενη υπηρεσία σε συνδυασμό με διαφημίσεις, επικαλούμενη την επιτυχία που είχαν παρόμοιες προσφορές υπηρεσιών. Όπως σημείωσε ο εκ των CEO της πλατφόρμας Reed Hastings, «η εταιρεία αναζητά τρόπους να μειώσει τις τιμές με περισσότερες διαφημίσεις, σε μια προσπάθεια να προσελκύσει νέους συνδρομητές, εγκαταλείποντας την αντίσταση που προέβαλλε μέχρι τώρα σε αυτό».
Οι προβλέψεις της εταιρείας για το τρίμηνο της άνοιξης είναι απαισιόδοξες, προβλέποντας ότι θα χάσει δύο εκατομμύρια συνδρομητές παρά την επιστροφή συγκεκριμένων τηλεοπτικών σειρών που της θεωρεί «βαριά» χαρτιά, όπως το «Stranger Things» και το «Ozark».