Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΡεκόρ μεγεθών πέτυχε η Costamare το 2022

Ρεκόρ μεγεθών πέτυχε η Costamare το 2022

Ρεκόρ μεγεθών στην σχεδόν 50χρονη ιστορία της πέτυχε η Costamare το 2022, καθώς τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 523,9 εκατ. δολάρια (4,26 δολάρια ανά μετοχή) έναντι 435,1 εκατ. δολαρίων εκατ. δολαρίων (3,28 δολάρια ανά μετοχή) το 2021. Παράλληλα, η εταιρεία είχε ρευστότητα στο κλείσιμο του 2022 που ανέρχονταν στα 970 εκατ. δολάρια.

Οι μακροχρόνιες ναυλώσεις και τα μακροπρόθεσμα συμβόλαια αποδείχτηκαν «ασπίδα» για τον όμιλο καθώς προσέφεραν ανθεκτικότητα απέναντι στην πτώση των ναύλων στις αγορές των containerships και bulk carriers, στις οποίες δραστηριοποιείται η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία.

Πιο συγκεκριμένα, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 40,4% και έφτασαν το 1,1 δισ. δολάρια το 2022, έναντι 793,6 εκατ. δολαρίων το 2021. Ωστόσο, στο τέταρτο τρίμηνο, τα έσοδα υποχώρησαν κατά 6,5% στα 265,4 εκατ. δολάρια από 283,9 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2021, γεγονός που αποδόθηκε στην αδύναμη ναυλαγορά, κυρίως των bulk carriers, τα οποία η εταιρεία τοποθετεί στη spot αγορά.

Σχολιάζοντας τις οικονομικές επιδόσεις του ομίλου το 2022, ο οικονομικός διευθυντής της Costamare Inc. Γρηγόρης Ζήκος τόνισε πως «το 2022 ήταν μια χρονιά ρεκόρ για την Costamare. Από την πλευρά των containerships, το 2022 ήταν μια μοναδική χρονιά με το πρώτο εξάμηνο να αντλεί από την ευνοϊκή αγορά με την ισχυρή ζήτηση και τις διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας που συνέχισαν να επηρεάζουν τον τομέα.

Κατά τη διάρκεια του δεύτερου εξαμήνου οι τιμές ναύλωσης και οι αξίες των περιουσιακών στοιχείων ομαλοποιήθηκαν ως αποτέλεσμα της μειωμένης ζήτησης φορτίου και της επιστροφής στα δρομολόγια της χωρητικότητας που είχε προηγουμένως εγκλωβιστεί λόγω συμφόρησης στα λιμάνια. Ναυλώσαμε συνολικά 16 μεταχειρισμένα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατά τη διάρκεια του έτους, τα οποία προσέθεσαν επιπλέον έσοδα άνω των 550 εκατ. δολαρίων.

Τα συνολικά έσοδα που προκύπτουν από τα υπάρχοντα ναυλοσύμφωνα ανέρχονται σε 3,2 δισεκατομμύρια δολάρια με σταθμισμένο μέση εναπομένουσα διάρκεια χρονοναύλωσης περίπου 4,2 ετών.

Είμαστε πάνω από 95% καλυμμένοι για το 2023 και έχουμε προληπτικά κανονίσει μακροχρόνια απασχόληση σε προθεσμιακή βάση για ορισμένα containerships που βγαίνουν από τη ναύλωση μεταξύ 2023 και 2025. Ταυτόχρονα, είμαστε σε διαδικασία πώλησης ορισμένων παλαιότερης ηλικίας πλοίων σε τιμές που καθορίστηκαν κατά τη διάρκεια ενός σφιχτού περιβάλλοντος αγοράς», σημείωσε ο κ. Ζήκος.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ