Τρίτη, 26 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΠόσοι καταναλωτές στηρίζουν καθημερινές λειτουργίες στην τεχνολογία

Πόσοι καταναλωτές στηρίζουν καθημερινές λειτουργίες στην τεχνολογία

Σε αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των πολιτών έχει εξελιχθεί η τεχνολογία με τους καταναλωτές να εξαρτώνται πλέον από την τεχνολογία για την εκτέλεση βασικών καθημερινών τους λειτουργιών, όπως αναφέρει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ), σημειώνοντας πως σήμερα, σχεδόν οι μισοί (46%) καταναλωτές βασίζονται στην τεχνολογία, για να διαχειριστούν την καθημερινότητά τους.

Αυτή η αυξανόμενη εξάρτηση από την τεχνολογία, διαμορφώνει, επίσης, τις αγοραστικές αποφάσεις και τη συνολική κατανάλωση. Για παράδειγμα, σχεδόν οι μισοί (46%) από τους καταναλωτές, που συμμετείχαν στην έρευνα EY Future Consumer Index (FCI), έχουν χρησιμοποιήσει διαδικτυακές υπηρεσίες παράδοσης για είδη παντοπωλείου τους τελευταίους τρεις μήνες. Το ποσοστό αυτό είναι αυξημένο κατά 12 ποσοστιαίες μονάδες από τον Ιούνιο του 2022.

Στο μεταξύ, το 53% των ερωτηθέντων έχει αναπτύξει κοινωνικές επαφές με τους φίλους και την οικογένειά του μέσα από πλατφόρμες βίντεο, μία σημαντική αύξηση 14 ποσοστιαίων μονάδων από τον Ιούνιο του 2022. Επιπλέον, το 62% ακούει  μουσική διαδικτυακά, μία τεράστια αύξηση 17 ποσοστιαίων μονάδων στο ίδιο διάστημα.

Στο μεταξύ, η διείσδυση των αναδυόμενων τεχνολογιών αυξήθηκε, επίσης εντυπωσιακά, με τον αριθμό των καταναλωτών παγκοσμίως, που απάντησαν ότι χρησιμοποιούν πλέον εικονικές πλατφόρμες πολλών χρηστών, να υπερδιπλασιάζεται σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2022.

Χαρακτηριστικά, το 66% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι είναι πρόθυμοι να μοιραστούν τα δεδομένα τους με αντάλλαγμα φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις.

Ανησυχούν για τις τιμές

Σε γενικές γραμμές και όσον αφορά τις καταναλωτικές συνήθειες των πολιτών ανά τον κόσμο, η αύξηση του κόστους ζωής δείχνει να απομακρύνει τους καταναλωτές από τα brands. Οι καταναλωτές παγκοσμίως εξακολουθούν να περιορίζουν τις δαπάνες τους, καθώς προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που δημιουργεί ο πληθωρισμός, με το 94% να ανησυχεί για την αύξηση του κόστους ζωής.

Σύμφωνα με τη 12η έκδοση της παγκόσμιας έρευνας της ΕΥ, η προσιτή τιμή αποτελεί πλέον την κύρια ανησυχία για το 35% των καταναλωτών στις χώρες του δείγματος. Το ποσοστό αυτό είναι αυξημένο κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2022 και παραμένει το μεγαλύτερο τμήμα του καταναλωτικού κοινού.

Καθώς η σημερινή οικονομική αβεβαιότητα δεν φαίνεται να υποχωρεί, το 92% των ερωτηθέντων ανησυχεί για την οικονομία της χώρας, ενώ το 39% αναμένει ότι η κατάσταση θα επιδεινωθεί τους επόμενους έξι μήνες.

Οι καταναλωτές, που συμμετείχαν στην έρευνα, κινητοποιούνται για να μειώσουν τις δαπάνες σε πολλούς τομείς της ζωής τους, με περισσότερο από το ένα τρίτο (36%) να σχεδιάζει να ξοδέψει λιγότερα για ρουχισμό, το 44% λιγότερα τρόφιμα σε πακέτο, και σχεδόν τους μισούς (49%) να προγραμματίζουν να ξοδέψουν μόνο σε βασικά προϊόντα.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ