Σε μια άνευ προηγουμένου επιτάχυνση της αυτοματοποίησης των λειτουργικών τους διαδικασιών έχει οδηγήσει η πανδημία τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα, όπως σημειώνει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ), τονίζοντας πως αυτό έχει ως αποτέλεσμα, οι εταιρείες στη χώρα μας επισπεύδουν τα επενδυτικά τους πλάνα, που σχετίζονται με την ψηφιοποίηση και την εφαρμογή νέων επιχειρηματικών μοντέλων.
Δεν είναι τυχαίο ότι, εν μέσω πανδημίας, 4 στις 10 επιχειρήσεις απαντούν ότι επιτάχυναν τον ψηφιακό τους βηματισμό, με το 1/3 εξ αυτών να απαντά ότι επιτάχυνε ελαφρώς αυτόν τον βηματισμό. Σύμφωνα με έρευνα του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, για το 23% δεν επηρεάστηκε ο ρυθμός του ψηφιακού μετασχηματισμού από την πανδημία, για το 5,26% ο ρυθμός εξέλιξης καθυστέρησε ελαφρώς και για το 3,16% καθυστέρησε σημαντικά.
Η έρευνα δείχνει, εξάλλου, ότι το 11,45% των επιχειρήσεων διαθέτει ήδη στρατηγική σε θέματα ψηφιοποίησης, το 30,21% βρίσκεται κοντά στο να ακολουθήσει ανάλογη στρατηγική, το 36,46% το σκέφτεται και το 21,8% είτε δεν έχει στρατηγική, είτε δεν το έχει σκεφθεί ακόμη.
Μάλιστα, σύμφωνα πάντα με την έρευνα, το 55% των επιχειρήσεων ανταποκρίνεται εμπρόθεσμα στις απαιτήσεις της ψηφιοποίησης, το 6,25% κινείται ακόμη ταχύτερα, ενώ το 23,96% κινείται με σχετική καθυστέρηση.
Αναβάθμιση ΙΤ συστημάτων
Για τις επιχειρήσεις, το πιο σημαντικό έργο ψηφιακού μετασχηματισμού, εν μέσω πανδημίας, αποτέλεσε η αναβάθμιση των ΙΤ συστημάτων (36%), η αυτοματοποίηση των λειτουργικών διαδικασιών (34%), η εφαρμογή νέων επιχειρηματικών μοντέλων (15%) και η δέσμευση έναντι των καταναλωτών (12%).
Αντίστοιχα, για την τρέχουσα χρονιά, το σημαντικότερο έργο ψηφιακού μετασχηματισμού είναι για τις επιχειρήσεις η αυτοματοποίηση των λειτουργικών διαδικασιών (30,53%), η εφαρμογή νέων επιχειρηματικών μοντέλων (24,21%), η δέσμευση έναντι των καταναλωτών (20,00%) και η αναβάθμιση των ΙΤ συστημάτων (18,95%).
Ψηφιακά εμπόδια
Ως εμπόδια στην ψηφιακή μετάβαση, η έρευνα αναφέρει την έλλειψη βούλησης για αλλαγές (βαθμολογία 3,66 στα 5), την απουσία εξειδικευμένης γνώσης (3,62 στα 5), την απουσία του κατάλληλου management (3,47 στα 5), την απουσία υποδομών (3,35 στα 5), την ελλιπή χρηματοδότηση (3,23 στα 5) και το κανονιστικό πλαίσιο (2,90 στα 5).
Ως βασικότερες προσδοκίες από την ψηφιακή μετάβαση, οι εταιρείες κατατάσσουν πρώτη την αύξηση των ρυθμών ανάπτυξης (βαθμολογία 4,47 με άριστα το 5). Ακολουθούν η αύξηση της ικανοποίησης των πελατών (4,41 στα 5), η μείωση του κόστους παραγωγής (4,18 στα 5), η αύξηση του μεριδίου αγοράς (3,76 στα 5), η αύξηση της κερδοφορίας (3,75 στα 5), η μείωση του χρόνου παραγωγής νέων προϊόντων (3,90 στα 5) και η βελτίωση του επιπέδου των εργαζομένων (3,54 στα 5).