Παρά τις σοβαρές ανησυχίες σχετικά με το κόστος ζωής, οι Ευρωπαίοι συνδρομητές δαπανούν, σήμερα, κατά μέσο όρο €696, σε συνδρομητικές εφαρμογές και υπηρεσίες σε ετήσια βάση.
Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ), επικαλούμενος μελέτη της εταιρείας Bango αναφέρει πως – αν και ο πληθωρισμός ζορίζει τα ευρωπαϊκά νοικοκυριά – οι Ευρωπαίοι συνεχίζουν να επενδύουν σε συνδρομητικές εφαρμογές και υπηρεσίες – επιπλέον των τυπικών λογαριασμών τους για τηλεφωνία, Internet και συνδρομητική τηλεόραση (European Subscription Wars).
Σύμφωνα με τα πορίσματα της μελέτης, οι συνδρομητές στη Μεγάλη Βρετανία, πραγματοποιούν τις μεγαλύτερες σχετικές δαπάνες με €814 ετησίως και ακολουθούν η Γαλλία με €780, η Ισπανία με €720, η Γερμανία με €684 και η Ιταλία με €600.
Πάντως, η ίδια μελέτη δείχνει ότι οι πρόσφατες αυξήσεις τιμών σε ολόκληρο τον κλάδο, συμπεριλαμβανομένων των Netflix και Disney+, επηρεάζουν τους συνδρομητές, με αποτέλεσμα σχεδόν οι μισοί (42%) να έχουν πρόσφατα ακυρώσει μια συνδρομή λόγω αυξήσεων τιμών, φτάνοντας στο 48% στην Ιταλία.
Παρά το γεγονός αυτό, η όρεξη των Ευρωπαίων καταναλωτών για συνδρομές παραμένει υψηλή, με το 60% να δηλώνει ότι θα είχε κάνει εγγραφή σε περισσότερες συνδρομές, αν είχε την οικονομική δυνατότητα. Αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι έχουν, ήδη, κατά μέσο όρο 3,2 συνδρομές, με τους Βρετανούς και τους Γερμανούς να προηγούνται με 3,3 συνδρομές ανά καταναλωτή.
Πως αντιδρούν
Η έκθεση αποκαλύπτει, επίσης, ποικίλες αντιδράσεις των Ευρωπαίων χρηστών στο θέμα των διαφημίσεων εντός εφαρμογών. Στη Μεγάλη Βρετανία, το 28% των συνδρομητών έχει ακυρώσει υπηρεσίες λόγω διαφημίσεων, ενώ οι Ισπανοί συνδρομητές είναι οι λιγότερο ανεκτικοί στις διαφημίσεις, με το 81% να αντιτίθεται σε εφαρμογές, που υποστηρίζονται από διαφημίσεις και το 31% να ακυρώνει συνδρομές εξαιτίας τους.
Συνολικά, το 31% των Ευρωπαίων συνδρομητών έχει επιλέξει ένα φθηνότερο επίπεδο μιας εφαρμογής, που περιλαμβάνει και διαφημίσεις, ενώ το 26% έχει κάνει αναβάθμιση για να αποφύγει τις διαφημίσεις. Μια σημαντική πλειοψηφία (76%) πιστεύει ότι οι συνδρομές επί πληρωμή πρέπει να παραμένουν χωρίς διαφημίσεις.
Απλές λύσεις διαχείρισης
Καθώς ο αριθμός των εφαρμογών αυξάνεται, οι Ευρωπαίοι αναζητούν όλο και περισσότερο απλοποιημένες λύσεις διαχείρισης. Πάνω από το μισό (58%) εκφράζει την επιθυμία για μια πλατφόρμα συνδρομής all-in-one, που επιτρέπει την πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες μέσα από έναν ενιαίο κόμβο περιεχομένου και παρέχει την ευκολία διαχείρισης όλων των συνδρομών και λογαριασμών μέσω ενός μηνιαίου λογαριασμού.
Η ζήτηση γι’ αυτές τις υπηρεσίες είναι ιδιαίτερα υψηλή στην Ισπανία, όπου το 67% των συνδρομητών θέλει μια ενιαία εφαρμογή για τη διαχείριση όλων των συνδρομών τους. Οι συνδρομητές στη Βρετανία όχι μόνο ξοδεύουν τα περισσότερα, αλλά το 63% διατηρεί μια συνδρομή “για πάντα”, την οποία δεν ακυρώνει ποτέ.
Οι Γάλλοι συνδρομητές, που ξοδεύουν €780 ετησίως, έχουν επηρεαστεί σημαντικά από την απαγόρευση της κοινής χρήσης κωδικών πρόσβασης, στρεφόμενοι συστηματικά στην πειρατεία, με το ένα τρίτο (33%) να πληρώνει πλέον για μια υπηρεσία, στην οποία είχε μέχρι πρότινος πρόσβαση δωρεάν.
“Η τάση των Ευρωπαίων καταναλωτών για συνδρομές σε εφαρμογές είναι σημαντική, αντιπροσωπεύοντας ένα σημαντικό μέρος των μηνιαίων δαπανών των νοικοκυριών. Ωστόσο, η διαχείριση πολλαπλών συνδρομών και λογαριασμών είναι κουραστική για τους χρήστες, όπως λένε οι ίδιοι”, αναφέρει η έρευνα της Bango.