Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΠροώθηση ηλεκτροκίνησης χωρίς φορτιστές

Προώθηση ηλεκτροκίνησης χωρίς φορτιστές

Η αυτοκινητοβιομηχανία στρέφεται δυναμικά στην ηλεκτροκίνηση, πολλές Ευρωπαϊκές κυβερνήσεις προχωρούν στην παροχή κινήτρων για την αύξηση της διείσδυσής της στον εθνικό στόλο, ωστόσο παραμένει περιορισμένη η παρουσία των ηλεκτρικών οχημάτων σε αρκετές χώρες. Πέραν του αρχικού εμποδίου που ακούει στο όνομα υψηλό κόστος κτήσης, οι υποδομές φόρτισης είναι αυτές που καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό το εάν κάποιος θα προχωρήσει σε αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου ή όχι. Σκεφτείτε την απόκτηση ενός οχήματος χωρίς να είναι σαφές το εάν και πού μπορεί κανείς να το γεμίσει καύσιμα.

Παρά τα βήματα προόδου που έχουν σημειωθεί τα τελευταία χρόνια, η Αθήνα παραμένει ουραγός στην παρουσία σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων γεγονός το οποίο αποτελεί το κυριότερο αντικίνητρό απόκτησης οχήματος που κινείται με μπαταρία. Είναι σαν να παίρνεις ένα καταπληκτικό κινητό τηλέφωνο για το οποίο όμως δεν έχεις εύκολη πρόσβαση σε πρίζα προκειμένου να το φορτίσεις.  

Η Αθήνα παραμένει μία από τις πόλεις της Ευρώπης που υπολείπεται σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης καθώς διαθέτει μόλις 0,1 φορτιστές ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο. Η ελληνική πρωτεύουσα έχει τον 6ο μικρότερο συντελεστή φορτιστών για ηλεκτρικά οχήματα ανάμεσα στις ευρωπαϊκές πόλεις, σύμφωνα με έρευνα της βρετανικής υπηρεσίας σύγκρισης τιμών, Uswitch.

Την αρνητική πρωτιά διατηρεί η Σόφια της Βουλγαρίας με 0,01 φορτιστές ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο και η Ρίγα της Λετονίας με το Βίλνιους της Λιθουανίας να βρίσκονται στην ίδια θέση με 0,05 φορτιστές. Εντύπωση κάνει η πολύ χαμηλή βαθμολογία του Παρισιού στη συγκεκριμένη έρευνα, με τους Γάλλους να υπολείπονται σημαντικά σε υποδομές, καθώς υπάρχουν μόλις 0,16 φορτιστές ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο.

Η Αθήνα διαθέτει μόλις 62 φορτιστές συνολικά, όταν η Ρώμη διαθέτει 499 φορτιστές. Ο συντελεστής ανά 100.000 κατοίκους είναι μόλις 0,02, δηλαδή 88% χαμηλότερος από αυτόν της Ρώμης (0,18), ενώ τους λιγότερους δημόσιους φορτιστές στην Ευρώπη έχει η πρωτεύουσα της Βουλγαρίας με μόλις 15 σημεία φόρτισης στο σύνολό της. Το Βίλνιους της Λιθουανίας έχει μόλις 21 φορτιστές, 69% λιγότερους από τη Βαρσοβία της Πολωνίας (68), ενώ το Βουκουρέστι της Ρουμανίας έχει 121 σημεία φόρτισης.

Από την άλλη, οι ευρωπαϊκές πόλεις που έχουν κάνει μεγάλα βήματα ανάπτυξης στην ηλεκτροκίνηση είναι το Όσλο της Νορβηγίας που κατέχει την πρώτη θέση με 5,47 φορτιστές ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο. Αξίζει βεβαίως να σημειωθεί ότι η Νορβηγία έχει προσφέρει πολύ ελκυστικά κίνητρα απόκτησης ηλεκτροκίνητων οχημάτων με αποτέλεσμα στη μέση κατηγορία ΙΧ οι τιμές να βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο με τα αντίστοιχα θερμικά και σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα και χαμηλότερα. Διαθέτει 2.481 σημεία φόρτισης, όταν η Κοπεγχάγη (Δανία) διαθέτει 95 φορτιστές. Με σχεδόν 4 φορτιστές (3.98) ανά 100.000 κατοίκους, η πρωτεύουσα της Νορβηγίας είναι η ευρωπαϊκή πόλη που μπορεί να υποστηρίξει καλύτερα τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Το Λονδίνο ακολουθεί στη λίστα, με 3,17 φορτιστές ανά χλμ² και συνολικά σχεδόν 4,991 σημεία, ενώ ακολουθούν το Άμστερνταμ με 2,24 φορτιστές και 680 σημεία, Λισσαβόνα με 2,09 φορτιστές και 1.332 σημεία φόρτισης και οι Βρυξέλες με 1,35 φορτιστές και 220 σημεία φόρτισης.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ