Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣΠροχωρά το έργο της ανακαίνισης των 14 παλαιών συρμών του μετρό

Προχωρά το έργο της ανακαίνισης των 14 παλαιών συρμών του μετρό

Τον δρόμο προς την Βουλή αναμένεται να πάρει έως τα τέλη Οκτωβρίου η σύμβαση για το έργο της αναβάθμισης των 14 συρμών του μετρό. Στην παρούσα φάση η σύμβαση βρίσκεται, προς έγκριση, στο Ελεγκτικό Συνέδριο με στόχο το έργο να έχει υπογραφεί εντός του φθινοπώρου.

Το έργο της αναβάθμισης 14 συρμών (70 βαγόνια που «τρέχουν» στη γραμμή 1 του μετρό και μετρούν πάνω από 40 χρόνια ζωής) έχει ενταχθεί ήδη από το καλοκαίρι στο ΕΣΠΑ 2014-2020. Η συνολική δαπάνη του έργου ανέρχεται σε 94,19 εκατ. ευρώ. Στα έργα συμπεριλαμβάνεται και η ανακαίνιση των υποσταθμών σε Φάληρο και Ηράκλειο αλλά και η πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου. Αναθέτουσα Αρχή είναι η ΣΤΑΣΥ.

Ανάδοχος του έργου είναι η Ισπανική CAF και οι εργασίες ανακατασκευής θα διεξαχθούν στην Ελλάδα. Ήδη αναζητείται εργοστασιακός χώρος με υποψήφιες τις πόλεις του Βόλου και της Θεσσαλονίκης σε βιομηχανικούς χώρους που σήμερα είτε υπολειτουργούν είτε είναι ανενεργοί.

Το έργο περιλαμβάνει την ανακαίνιση 14 συρμών 8ης παραλαβής, οι οποίοι ξεκίνησαν να λειτουργούν σταδιακά την διετία 1984-1985. Στην παρούσα φάση οι συρμοί είναι ιδιαίτερα ταλαιπωρημένη τόσο αισθητικά όσο και λειτουργικά και μετά τις εργασίες αναμένεται να διαθέτουν νέο εσωτερικό, κλιματισμό, οθόνες, νέα Η/Μ συστήματα ενώ οι συρμοί θα είναι προσβάσιμοι για ΑμΕΑ.

Χρηματοδότηση του έργου

Το έργο αυτό ξεκινά με τα κονδύλια του ΕΣΠΑ 2014-2020 αλλά προβλέπεται να ολοκληρωθεί ως έργο-γέφυρα στο νέο ΕΣΠΑ 2021-2027. Η συνολική επιλέξιμη δαπάνη για αυτή την περίοδο ανέρχεται σε 12,3 εκατ. ευρώ.

Οι εργασίες που περιλαμβάνονται στην πρώτη περίοδο χρηματοδότησης περιλαμβάνουν την παράδοση πραγματικής κλίμακας ομοιώματος αντιπροσωπευτικού οχήματος συρμού και τις σχετικές υπηρεσίες του Τεχνικού συμβούλου για τις παραπάνω εργασίες.

Τα υπόλοιπα οχήματα και συρμοί, το υποέργο της αναβάθμισης των Υ/Σ έλξης καθώς και οι υπολειπόμενες εργασίες του Τεχνικού Συμβούλου, θα αποτελέσουν το αντικείμενο της Β’ Φάσης 2021-2027.

Η διάρκεια των έργων έχει υπολογιστεί σε 34 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Εάν η σύμβαση του έργου υπογραφεί μέσα στο 2022, τότε στο σύνολο τους οι συρμοί θα έχουν εκσυγχρονιστεί μέχρι το 2025. Πέρα από την συνολική προθεσμία, θα γίνει τμηματική παράδοση των συρμών. Ο πρώτος «νέος» ανακαινισμένος συρμός θα παραδοθεί σε χρόνο 19 μηνών (570 ημερών) από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης, άλλοι τέσσερις στους 25 μήνες, και άλλοι πέντε στους 30 μήνες. Οι τελευταίοι τέσσερις θα παραδοθούν μέχρι την λήξη της σύμβασης. Οι εργασίες ανακαίνισης αναμένεται να πραγματοποιηθούν σε εγκαταστάσεις εντός της χώρας.

Οι αλλαγές στους συρμούς

Οι συρμοί αυτοί θα ανακαινιστούν για να μπορούν να λειτουργήσουν με επάρκεια για 25 επιπλέον χρόνια από τον χρόνο που θα τεθούν και πάλι σε λειτουργία. Ειδικότερα προβλέπονται βελτιώσεις εξοπλισμού και συστημάτων, που αφορούν στα γενικά μέρη των οχημάτων του συρμού όπως η καμπίνα οδήγησης, οι ηλεκτρονικές μονάδες ελέγχου, ο εσωτερικός χώρος επιβατών και ο υποδαπέδιος εξοπλισμός.

Οι απαιτήσεις της ανακαίνισης:
α. πλήρη ή μερική αντικατάσταση των συστημάτων θυρών, έλξης, παροχής βοηθητικών συστημάτων και αέρα με αποτέλεσμα την αύξηση της αξιοπιστίας και βελτίωση της συντηρησιμότητας των συρμών,
β. πλήρη ανακαίνιση της καμπίνας του οδηγού και του εσωτερικού των οχημάτων με σκοπό τη βελτίωση της προσβασιμότητας και της ενημέρωσης του επιβάτη,
γ. εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων επιτήρησης και ελέγχου (π.χ. κάμερες για τον έλεγχο του κλεισίματος των θυρών) που θα οδηγήσουν σε αύξηση του επιπέδου λειτουργικής ασφάλειας του συρμού και βελτίωση συνθηκών εργασίας του οδηγού.

Οι κύριες εργασίες του προτεινόμενου έργου αφορούν κυρίως στην αντικατάσταση κινητήρων έλξης, στατικών αντιστροφέων βοηθητικών τάσεων, παραθύρων, καθισμάτων, συντήρηση του συστήματος κλιματισμού, τοποθέτηση νέου δαπέδου και πλευρικών τοιχωμάτων, εγκατάσταση φωτισμού LED, νέου κλειστού κυκλώματος καμερών και οθονών πληροφόρησης κοινού. Παράλληλα, τα βαγόνια θα είναι προσβάσιμα στα ΑΜΕΑ, ενώ προβλέπεται και η τοποθέτηση ζωνών ασφαλείας για τα αμαξίδια.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ