Ένα βήμα πριν την έναρξη των εργασιών βρίσκεται η επένδυση για το καζίνο στο Ελληνικό. Ύστερα από σχεδόν τέσσερις μήνες κατά τους οποίους η σύμβαση είχε κολλήσει λόγω φρένου στην ΕΕΕΠ η εκκίνηση της επένδυσης φαίνεται ότι είναι γεγονός. Ήδη τον περασμένο Δεκέμβριο το Ελεγκτικό Συνέδριο είχε δώσει το πράσινο φως για την υπογραφή της σχετικής σύμβασης ωστόσο η δυσκολία στη συγκρότηση της επιτροπής του διαγωνισμού οδήγησε στην 4μην καθυστέρηση. Ο φάκελος έκλεισε τελικώς την περασμένη Παρασκευή με την σύμβαση να έχει πάρει τον δρόμο προς το υπουργείο Οικονομικών.
Στη συνέχεια, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα κληθεί σε κάποια ημερομηνία που θα οριστεί για να υπογραφεί η σύμβαση και στη συνέχεια θα υπάρξει και η κύρωση της από την Βουλή των Ελλήνων. Η κύρωση αυτή θα δώσει σάρκα και οστά σε μια επένδυση της οποίας ο διαγωνισμός πέρασε κυριολεκτικά από διελκυστίνδες. Τελευταία πράξη είναι η άδεια λειτουργίας καζίνο που θα δοθεί από το υπουργείο Οικονομικών και την ΕΕΕΠ στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Σε ανακοίνωση της η ΕΕΕΠ αναφέρει πως «μετά την αποστολή αυτών των εγγράφων, αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης, στην προβλεπόμενη προθεσμία, ανάμεσα στο Ελληνικό Δημόσιο και τον Παραχωρησιούχο. Στη συνέχεια θα χορηγηθεί από τον υπουργό Οικονομικών άδεια ΕΚΑΖ στον Παραχωρησιούχο, ύστερα από εισήγηση της ΕΕΕΠ. Η ΕΕΕΠ θα παρακολουθεί την εξέλιξη της διαδικασίας και θα συνεχίσει να συμβάλλει παραγωγικά στο πλαίσιο των θεσμικών αρμοδιοτήτων της, για την ολοκλήρωση αυτής της σημαντικής επένδυσης»”.
Ένας δύσκολος διαγωνισμός
Ο ελληνικός όμιλος, μετά την υπογραφή, θα έχει καταφέρει να ολοκληρώσει έναν από τους δυσκολότερους διαγωνισμούς και θα ξεκινήσει ένα έργο, το οποίο ξεπερνά σε προϋπολογισμό όποιο άλλο έργο έχει μέχρι σήμερα προγραμματιστεί εντός και εκτός Ελληνικού. Η επένδυση που αγγίζει το ένα δισ. ευρώ, πλησιάζει σε αξία τη σύμβαση για την γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας ή της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης και είναι σχεδόν παρόμοια με το τμήμα του ΒΟΑΚ Χανιά-Ηράκλειο.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα προχωρήσει, στη συνέχεια, στο νέο επενδυτικό σχήμα που σύμφωνα με πληροφορίες θα είναι η Hard Rock που θα συμμετέχει για πρώτη φορά σε επένδυση για καζίνο στην Ευρώπη. Το νέο επενδυτικό σχήμα θα είναι αυτό που θα τρέξει το μεγάλο αυτό έργο και θα γίνει η εκκίνηση της επένδυσης για το καζίνο στο Ελληνικό.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι θα υπάρξει νέος σχεδιασμός, ο οποίος θα ακολουθεί τις επιταγές ενός βιοκλιματικού κτιρίου που θα ενσωματώνεται με το γενικότερο πνεύμα της περιοχής όπως θα διαμορφωθεί. To σχέδιο για το νέο κτιριακό συγκρότημα θα ακολουθεί μοντέρνο αρχιτεκτονικό ύφος και θα είναι πιο συντηρητικό σε σχέση με το αρχικό σχέδιο που είχε παρουσιαστεί πριν από κάποια χρόνια.
Η κατασκευή του έργου
Για να μπορέσει να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου θα πρέπει να ολοκληρωθούν όλες οι απαραίτητες μελέτες και να εκδοθούν όλες οι σχετικές άδειες μεταξύ των οποίων και η οικοδομική που θα δώσει και το πράσινο φως για την κατασκευή. Το πιθανότερο είναι τα έργα να ξεκινήσουν εντός του 2023.
Το ύψος της επένδυσης παραμένει φυσικά σύμφωνα με την προσφορά και θα αγγίζει το 1 δισεκατομμύριο ευρώ. Θα είναι το μεγαλύτερο αυτοτελές κτιριακό έργο της χώρας και βέβαια το μεγαλύτερο από τα project της επένδυσης του Ελληνικού. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα είναι η κατά 100% κατασκευάστρια του έργου μέσω της ΤΕΡΝΑ.
Η γενική εκτίμηση είναι πως το έργο θα χρειαστεί περίπου 36 μήνες μέχρι να ολοκληρωθεί. Ουσιαστικά η έναρξη λειτουργίας του θα είναι εφικτή περίπου στο τέλος της πρώτης φάσης των έργων στο Ελληνικό.
Θα αποτελεί έναν από τους 3 Πύργους του παραλιακού μετώπου του Ελληνικού, μαζί με τον Marina Tower και τον πύργο κατοικιών. Η νέα εικόνα του κτιρίου αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον καθώς θα αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα τοπόσημα της επένδυσης.
Για την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ένα ακόμα μεγάλο κτιριακό έργο που προσθέτει στην ατζέντα της και την φέρνει στον στόχο των έργων 4,5 δισ. ευρώ.