Μελέτες προς χρηματοδότηση καλείται να υποβάλει η Αττικό Μετρό για τις επικείμενες επεκτάσεις στην Αττική. Πρόκειται για τέσσερις μεγάλες επεκτάσεις που θα «απλώσουν» το μέσο ακόμα περισσότερο στην Αθήνα. Ειδικότερα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών καλεί την δικαιούχο εταιρεία να υποβάλει τις μελέτες για τις επεκτάσεις του μετρό προς Πετρούπολη, Γλυφάδα, Καλλιθέα και ΠΥΡΚΑΛ (Δάφνη).
Αντικείμενο των έργων θα είναι διαγωνισμοί τις μελέτες που αφορούν τις παρακάτω γραμμές:
-Προκαταρκτικές μελέτες για τον νέο κλάδο της γραμμής 1 Θησείο-Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ/ Καλλιθέα).
-Προμελέτη για την επέκταση της γραμμής 4 στο τμήμα Ευαγγελισμός-ΠΥΡΚΑΛ-Δάφνη.
-Προκαταρκτικές μελέτης και προμελέτη για την επέκταση της γραμμής 2 Ελληνικό-Γλυφάδα.
-Προμελέτη για την δυτική επέκταση της γραμμής Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη.
Συνολικά υπολογίζεται πως οι πόροι που απαιτούνται ανέρχονατι σε 10.623.120 ευρώ για την ολοκλήρωση αυτών των μελετών. Για κάθε επέκταση θα πραγματοποιείται και ξεχωριστός διαγωνισμός για την εκπόνηση των απαραίτητων μελετών.
Οι διαγωνισμοί θα ξεκινήσουν μόλις ενταχθούν οι μελέτες στο ΕΣΠΑ 2021-2027 στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Υποδομών Μεταφορών. Έτσι θα ανοίξει ο δρόμος για την μελλοντική δημοπράτηση και υλοποίηση αυτών των έργων σε επόμενα ΕΣΠΑ (2027-2033).
Συνολικά με τις 4 αυτές επεκτάσεις το δίκτυο του Μετρό θα μεγαλώσει κατά περίπου 22 χιλιόμετρα και θα προστεθούν επιπλέον 17 νέοι σταθμοί.
Νέος κλάδος Γραμμής 1 Θησείο – ΚΠΣΙΝ (Καλλιθέα)
Η νέα γραμμή θα έχει μήκος 5 χιλιόμετρα και θα είναι πλήρως υπογειοποιημένη. Θα ξεκινά από το σταθμό ΘΗΣΕΙΟ και στη συνέχεια οι σταθμοί που προβλέπεται να κατασκευαστούν είναι: Χαμοστέρνας, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου/Τζιτζιφιές και Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Το κόστος εκτιμάται στα 450 εκατ. ευρώ. Θα εξυπηρετεί καθημερινά 65.000 επιβάτες.
Κλάδος Γραμμής 4 Ευαγγελισμός-Δάφνη
Πρόκειται για μια νέα γραμμή η οποία μπορεί να είναι τελικά η αρχή της 5ης γραμμής Μετρό της Αθήνας. Η νέα γραμμή θα ξεκινά από τον σταθμό Ευαγγελισμό όπου θα τον μοιράζεται με τη γραμμή 4. Θα έχει μήκος περίπου 4 χιλιόμετρα και τους σταθμούς ΠΑΓΚΡΑΤΙ, ΒΥΡΩΝΑΣ, ΠΥΡΚΑΛ και πιθανόν και σύνδεση με το σταθμό ΔΑΦΝΗ. Το κόστος υπολογίζεται σε 350 εκατ. ευρώ.
Επέκταση Γραμμής 2 Ελληνικό-Γλυφάδα
Πρόκειται για μια σημαντική επέκταση που θα καλύψει πλήρως τα νότια προάστια και τους εμπορικούς πόλους σε Ελληνικό και Γλυφάδα. Οι σταθμοί που θα κατασκευαστούν θα είναι οι ΑΝΩ ΓΛΥΦΑΔΑ, Λ.ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ, ΓΛΥΦΑΔΑ και θα έχει μήκος 4,4 χλμ.
Επέκταση Γραμμής 4 Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη
Πρόκειται για επέκταση μήκους 8 χλμ. με 6 νέους σταθμούς: ΝΕΑ ΙΩΝΙΑ, ΠΕΡΙΣΣΟΣ, ΝΕΑ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ, ΠΥΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ, ΙΛΙΟΝ, ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ. Το κόστος της γραμμής υπολογίζεται σε 600 εκατ. ευρώ.
Μαζί με την υπό κατασκευή πρώτη φάση της γραμμής 4 Άλσος Βεΐκου-Γουδή και την σχεδιαζόμενη δημοπράτηση της επέκτασης της γραμμής 2 προς το Ίλιον, το Μετρό της Αθήνας θα ξεπεράσει τους 100 σταθμούς.