Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚΟΙΝΩΝΙΑΠού βρίσκεται ο διαγωνισμός για τα νέα λεωφορεία

Πού βρίσκεται ο διαγωνισμός για τα νέα λεωφορεία

Σε αναζήτηση τεχνικού συμβούλου, που θα αναλάβει την τεχνική υποστήριξη της διαδικασίας προμήθειας λεωφορείων, μέσω διαγωνισμού βρίσκεται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Ο τεχνικός σύμβουλος θα αναλάβει, σύμφωνα με τη σχετική απόφαση, την υποβολή πλήρους φακέλου μεγάλου έργου για να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ η προμήθεια των 600 περίπου λεωφορείων που θα ενισχύσουν τους στόλους αστικών λεωφορείων Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη από τις αρχές της Άνοιξης και διεξάγεται σε πέντε διακριτά τμήματα με συνολικό προϋπολογισμό 383.494.800,00 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Η πρόσληψη τεχνικού συμβούλου για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού κρίνεται απαραίτητη προκειμένου το υπουργείο Υποδομών – Μεταφορών να υποβάλει Αίτηση Μεγάλου Έργου, καθώς πρόκειται για διαγωνισμό μεγάλου όγκου και υψηλότατου τιμήματος. Η διάρκεια της σύμβασης, που θα αναλάβει ο ανάδοχος, ορίζεται σε δεκαπέντε μήνες από την υπογραφή της ενώ η δαπάνη καθορίζεται στο ποσό των 60.000 ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ).

Τι περιλαμβάνει ο διαγωνισμός

Στον τρέχοντα διαγωνισμό περιλαμβάνεται η προμήθεια 770 λεωφορείων για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Συγκεκριμένα περιλαμβάνονται:

– 350 ηλεκτρικά λεωφορεία που αναλύονται σε 100 απλά ηλεκτρικά λεωφορεία 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 125 χιλιομέτρων, όπως επίσης και 250 ηλεκτρικά λεωφορεία 12 μέτρων με μεγαλύτερη ελάχιστη αυτονομία (180 χιλιομέτρων).

– 300 νέας γενιάς λεωφορεία (EURO VI) που κινούνται με φυσικό αέριο και πιο αναλυτικά, 200 δώδεκα μέτρων, καθώς και για 100 αρθρωτά 18 μέτρων.

-100 λεωφορεία 12 μέτρων υβριδικής τεχνολογίας EURO VI.

Ωστόσο τα υβριδικά λεωφορεία φαίνεται ότι δεν θα ενταχθούν στην τελική προμήθεια καθώς το εν λόγω τμήμα του διαγωνισμού «σκόνταψε» σε προσφυγές από συμμετέχουσες εταιρείες. Τελικώς δεν κατατέθηκε καμία απολύτως προσφορά για το εν λόγω τμήμα με αποτέλεσμα το υπουργείο Υποδομών να επεξεργάζεται εναλλακτικές για τα υβριδικά λεωφορεία τα οποία δεν αποκλείεται να βρεθούν στο μοντέλο του leasing, σε επόμενο όμως χρόνο.

Στόχος η αντικατάσταση του παλιού στόλου

Στόχος είναι να αντικατασταθούν τα παλιά λεωφορεία που υπάρχουν σήμερα στον στόλο των αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη σε ποσοστό έως και 40% και 50% αντίστοιχα. Να θυμίσουμε πως από τα 770 λεωφορεία περίπου τα 2/3 θα ενισχύσουν τον στόλο της Αθήνας και το υπόλοιπο 1/3 τον στόλο της Θεσσαλονίκης.

Με την προμήθεια των λεωφορείων αυτών οι δυο μεγάλες πόλεις της χώρας φιλοδοξούν σε πιο “πράσινες μεταφορές”. Είναι μια τάση στην οποία ήδη τρέχουν με μεγάλες ταχύτητες πολλές μεγαλουπόλεις της Ευρώπης, πολλές εκ των οποίων έχουν στόχο να φτάσουν σε μηδέν εκπομπές αερίων από τις οδικές τους συγκοινωνίες στα προσεχή έτη.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ