Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣΠοιος «γλυκοκοιτάζει» την Καλαμάτα;

Ποιος «γλυκοκοιτάζει» την Καλαμάτα;

Η συνεχώς αυξανόμενη επιβατική του κίνηση αλλά και η γενικότερα ανοδική τάση του τουρισμού στη χώρα φαίνεται ότι καθιστά το αεροδρόμιο της Καλαμάτας ως μια ιδιαίτερα ελκυστική επένδυση. Ήδη το Υπερταμείο (Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας – ΕΕΣΥΠ) «τρέχει» τον σχετικό διαγωνισμό για την παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας για διάστημα 40 ετών. Ο διαγωνισμός εξελίσσεται σε δύο φάσεις και έως τις 30 Νοεμβρίου αναμένεται η κατάθεση των φακέλων ενδιαφέροντος από τους υποψήφιους επενδυτές που πληρούν ορισμένα τεχνικοοικονομικά κριτήρια.

Ακολουθεί σε δεύτερο χρόνο η αξιολόγηση του ενδιαφέροντος από το Υπερταμείο το οποίο θα παράσχει το δικαίωμα συμμετοχής στη δεύτερη και τελική φάση του διαγωνισμού που περιλαμβάνει την υποβολή δεσμευτικών οικονομικών και τεχνικών προσφορών. Σε αυτή τη φάση θα προσδιοριστούν ύστερα από σχετική διαβούλευση η ακριβής διάρκεια της παραχώρησης και το περιεχόμενο της σύμβασης παραχώρησης.

Μέχρι στιγμής πληροφορίες αναφέρουν ότι το ενδιαφέρον είναι ζωηρό για έναν διαγωνισμό που εμφανίζει μια καινοτομία. Το Υπερταμείο διατηρεί το δικαίωμα να συμμετάσχει στο μετοχικό κεφάλαιο του παραχωρησιούχου με μειοψηφικό ποσοστό συμμετοχής, το οποίο δεν θα ξεπερνάει το 15%.

Σχεδόν βέβαιη θεωρείται η συμμετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε κοινοπραξία με την ινδική GMR, που έχουν ήδη αναλάβει, υπό το ίδιο μικτό σχήμα, την κατασκευή και διαχείριση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι της Κρήτης.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι προς το αεροδρόμιο της Καλαμάτας κοιτά και η  ΤΕΜΕΣ του ομίλου Κωνσταντακόπουλου που διατηρεί το συγκρότημα της Costa Navarino στη Μεσσηνία με προφανές και άμεσο ενδιαφέρον για την ανάπτυξη του αεροδρομίου.

Συμμετοχή με ένα σχετικό στοιχείο έκπληξης ενδέχεται να αποτελέσει η μητρική εταιρεία της Fraport Greece, η γερμανική Fraport AG. Και αυτό γιατί η Fraport Greece λόγω της σύμβασης παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας δεν μπορεί να συμμετάσχει σε παραχώρηση άλλου αεροδρομίου της χώρας, κάτι το οποίο ωστόσο δεν δεσμεύει την μητρική εταιρεία, η οποία δεν αποκλείεται να εξασκήσει το σχετικό δικαίωμα. Έντονα ακούγεται και ενδιαφέρον από αεροπορικές εταιρείες αλλά και από μεγάλους ομίλους διαχείρισης αεροδρομίων.

Η παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας θα οδηγήσει στην αναβάθμιση, τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση των υποδομών του και ιδίως του κτιρίου επιβατών. Κρίνεται επιτακτική η ανάγκη βελτίωσης των υποδομών του αεροδρομίου για την εκπλήρωση του στόχου της ενίσχυσης της επιβατικής του κίνησης. Εκτιμάται μάλιστα ότι με την ολοκλήρωση των εργασιών το αεροδρόμιο θα εξυπηρετεί έως και 500.000 επιβάτες ετησίως πριν το 2030.

Τεχνικοί σύμβουλοι του Υπερταμείου για την παραχώρηση του αεροδρομίου είναι οι Deloitte Business Solutions, η FCNC Financial Advisors, το Γραφείο Δοξιάδη, οι Σύμβουλοι για Ανάπτυξη και Οικιστική Α.Ε. και οι Your Legal Partners και DVLaw.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ