Με εξαγωγές του 81% της παραγωγής, σε περισσότερες από 80 χώρες τα Πλαστικά Θράκης είναι ένας από τους σημαντικότερους πρεσβευτές του ελληνικού επιχειρείν, διεθνώς.
Οταν αυτές πραγματοποιούνται με θεαματική αύξηση όλων των ποιοτικών οικονομικών μεγεθών, εν μέσω πανδημίας και δύο lockdowns τότε η περίπτωση της θρακιώτικης εταιρείας αποκτά πρόσθετο ενδιαφέρον.
Η εταιρεία πήρε ένα μεγάλο ρίσκο και στάθηκε τυχερή, αφού η πανδημία την βρήκε πανέτοιμη να ανταποκριθεί στην κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης για υγειονομικό υλικό, από τις αρχές Μαρτίου κιόλας. Τύχη όμως είναι το σημείο, που συναντιέται η προσπάθεια με την ευκαιρία.
Τα Πλαστικά Θράκης όχι μόνο ανακοίνωσαν ένα ιστορικό ρεκόρ κερδοφορίας στο εννεάμηνο, αλλά την συνόδευσαν με μείωση του δανεισμού κατά 52%, δηλαδή σε 43,5 εκατ. ευρώ.
Πίσω από την επιτυχία της θρακιώτικης εταιρείας δεν είναι μόνον οι μάσκες, όπως οι περισσότεροι πιστεύουν, αλλά η ένταση στην ζήτηση ειδών του κλάδου συσκευασίας, που έσπασε τα κοντέρ με αύξηση των μικτών κερδών (κατά 60%) στο εξάμηνο.
“Η στρατηγική απόφαση για οργανική ανάπτυξη του ομίλου και στους δύο βασικούς κλάδους δηλαδή τεχνικά υφάσματα και συσκευασία μέσω του εκτεταμένου επενδυτικού προγράμματος επέτρεψε την άμεση ανταπόκριση στην αυξημένη ζήτηση, έχοντας βέλτιστη παραγωγική δυναμικότητα σε τεχνολογίες και εφαρμογές που τόσο σήμερα, αλλά και στη συνέχεια θα επιτρέψουν την ικανοποίηση των παραγγελιών και την ισχυρή κερδοφορία”, σημειώνει ο Δημήτρης Μαλάμος, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, δίνοντας μία πρόγευση για την τακτική που θα ακολουθήσουν τα Πλαστικά Θράκης και το 2021 και στη συνέχεια.
Το μυστικό της επιτυχίας για το 2020, είναι πρόκριμα και για τις επόμενες χρήσεις, “…καθώς το νέο παραγωγικό μοντέλο- αυτό που επέτρεψε, φέτος, την αξιοποίηση των επενδύσεων στην παραγωγή μη υφαντών υφασμάτων από πολυπροπυλένιο, υλικό που χρησιμοποιείται ως πρώτη ύλη από τους παραγωγούς χειρουργικών μασκών και ιατρικών ειδών προστασίας έχει δυνατότητες πολλαπλών εφαρμογών για ευρύτατο φάσμα χρήσεων…” που πρακτικά σημαίνει, πως όταν με το καλό αμβλυνθεί η υγειονομική κρίση (συνακόλουθα η ζήτηση για ανάλογη πρώτη ύλη και προϊόντα) η εταιρεία διαθέτει τον εξοπλισμό να στραφεί προς άλλους τομείς συσκευασίας, παραγωγής. Πλεονέκτημα που το παρέχει ένα κοστοβόρο, πολυετές επενδυτικό πρόγραμμα εν μέσω της δεκαετούς “ελληνικής κρίσης”.
Η διοίκηση προετοιμάστηκε μεθοδικά, υλοποίησε το μεγαλύτερο επενδυτικό πρόγραμμα από κάθε άλλη εταιρεία στην περιφέρεια της Μακεδονίας-Θράκης (δημιουργώντας επιπλέον θέσεις εργασίας), δαπάνησε κεφάλαια σε αντίθεση με άλλες εισηγμένες, που ως μέλημα έχουν την αύξηση των αμοιβών των μελών του διοικητικού συμβουλίου (ενίοτε αυτό παρατηρείται και σε ζημιογόνες εταιρείες…), διακινδύνευσε αλλά μόλις ξεκίνησε η “μάχη” με την πανδημία βρέθηκε κατάλληλα εξοπλισμένη.
Case study, πως η κρίση μπορεί να γίνει ευκαιρία, διατηρώντας τον καθαρά εξαγωγικό προσανατολισμό σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Ξεκινώντας, από το 1977 με τον Σταύρο Χαλιορή, και δύο χρόνια αργότερα με την πρώτη μονάδα παραγωγής μέχρι σήμερα, η διοίκηση συνεχίζει να “βλέπει μπροστά”, να προηγείται των τάσεων που δημιουργούνται στην εγχώρια αλλά (κυρίως πλέον) στις διεθνείς αγορές. Και να προετοιμάζεται μεθοδικά, ανάλογα ώστε να είναι έτοιμοι να ξεκινήσουν full παραγωγή. Ετσι και τώρα η διεθνής παρουσία του ομίλου, η γνώση 80 και πλέον αγορών/χωρών δίνει το συγκριτικό πλεονέκτημα για την επόμενη ημέρα.