Σε βασικό κομμάτι της ελληνικής οικονομίας μετατρέπεται πλέον το ηλεκτρονικό εμπόριο μετά και την αύξηση που καταγράφηκε στον κλάδο εν μέσω πανδημίας. Μάλιστα την πρώτη χρονιά της υγειονομικής κρίσης, η χώρα μας κατάφερε να καταγράψει την 4η καλύτερη επίδοση μεταξύ 37 χωρών στη συμμετοχή του ηλεκτρονικού εμπορίου στο εθνικό ΑΕΠ καθώς και τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης στον κύκλο εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου μεταξύ 37 ευρωπαϊκών οικονομιών.
Για την ακρίβεια το ποσοστό του eΑΕΠ, δηλαδή η συμμετοχή του ηλεκτρονικού εμπορίου στο εθνικό ΑΕΠ διαμορφώθηκε την πρώτη χρονιά της πανδημίας στο 6,65% κατατάσσοντας την χώρα μας στην 4η θέση των χωρών με την καλύτερη επίδοση, μετά από την Μεγάλη Βρετανία (9,92%), την Δανία (7,29%) και την Εσθονία (6,78%).
Για την τρέχουσα χρονιά δε, προβλέπεται νέα άνοδος, καθώς το e-commerce εκτιμάται ότι θα συμβάλει με 7% στο ελληνικό ΑΕΠ. Για μια τάξη μεγέθους να αναφέρουμε ότι το 2019 το ψηφιακό εμπόριο εισέφερε μόλις 3,83% του εθνικού ΑΕΠ ενώ το 2018 μόλις το 3,14%.
Η άνοδος στην εν λόγω λίστα οφείλεται αφενός στην αύξηση των online shoppers και αφετέρου στους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης του κύκλου εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου, οι οποίοι έφτασαν στο 77% και καταγράφηκαν ως οι υψηλότεροι μεταξύ των 37 ευρωπαϊκών οικονομιών, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου. Υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης του online τζίρου αλλά χαμηλότερους από την χώρα μας εμφάνισαν και οι Μολδαβία (49%), Ρωσία (41%), Ελβετία, Βόρεια Μακεδονία (37%) και Σουηδία (36%).
Αντίστοιχα, το 2020 οι e-shoppers αντιπροσώπευαν στην Ελλάδα ποσοστό 59% από 51% που ήταν έναν χρόνο νωρίτερα με τις προβλέψεις να αναφέρουν ότι το τρέχον έτος το ποσοστό θα φτάσει στο 63%.
Ανεβάζει ταχύτητα το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη
Πέρα από τις καλές επιδόσεις της χώρας, το ηλεκτρονικό εμπόριο ανέβασε ταχύτητα λόγω πανδημίας στο σύνολο της Ευρώπης, φτάνοντας το 2020 τα €757 δισ. ευρώ και καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 10% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα (€690 δισ.).
Ωστόσο η περιοχή όπου το ηλεκτρονικό εμπόριο παραμένει είναι η Δυτική Ευρώπη, η οποία αντιπροσωπεύει το 64% του συνολικού κύκλου εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C το 2020.
Ακολουθεί η Νότια Ευρώπη, η οποία αντιπροσωπεύει μόλις 16% του συνολικού κύκλου εργασιών, και έπεται η Κεντρική Ευρώπη και η Βόρεια και Ανατολική Ευρώπη που αντιπροσωπεύουν το 8%, το 6% και το 6% αντίστοιχα.
Όσο για τις χώρες που ηγούνται από άποψη κύκλου εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου B2C είναι η Μεγάλη Βρετανία (€236 δισ.), η Γαλλία (€112 δισ.), η Γερμανία (€93,6 δισ.) και η Ισπανία (€68,4 δισ.).