Συνεχίζει να κυριαρχεί παγκοσμίως η ελληνική ναυτιλία, σύμφωνα με τα στοιχεία της Επιτροπής Εμπορίου και Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών (UNCTAD) που δόθηκαν στη δημοσιότητα, αναφορικά με την εικόνα του παγκοσμίου στόλου την 1η Ιανουαρίου 2024.
Ειδικότερα, οι Έλληνες εφοπλιστές, διατήρησαν τα πρωτεία τους στην παγκόσμια ναυτιλία, με ένα σύνολο 4.992 πλοίων (άνω των 1.000 dwt) με χωρητικότητα 394.977.181 dwt και με μερίδιο 16,9% με όρους dwt. Ακολουθεί η Κίνα με 6.600 πλοία με μεταφορική ικανότητα 309.870.897 dwt και μερίδιο 13,3%. Σημειώνεται πως ενώ η Κίνα έχει περισσότερα πλοία, ο ελληνόκτητος στόλος υπερτερεί σε χωρητικότητα, μεταφέροντας μεγαλύτερο όγκο εμπορευμάτων.
Στην τρίτη θέση είναι η Ιαπωνία με 242,36 εκατ. dwt και μερίδιο 10,4%, ενώ η αξία του στόλου αντιπροσωπεύει το 10,7% του συνόλου. Μια θέση πιο κάτω είναι η Σιγκαπούρη με 146 εκατ. dwt και ακολουθεί το Χονγκ Κονγκ με 135,5 εκατ. dwt.
Σε σύγκριση με το 2023 το μερίδιο του ελληνόκτητου στόλου μειώθηκε ελαφρώς, καθώς ήταν στο 17,4%. Μικρή μείωση σημείωσε και το μερίδιο του κινεζικού στόλου που ήταν στο 13,4%.
Στις αρχές του 2024, ο παγκόσμιος στόλος αποτελούνταν από περίπου 109.000 πλοία άνω των 100 μικτών τόνων-gross tonnage το καθένα. Η χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου σημείωσε μικρή αύξηση αυξήθηκε κατά 3,4%.
Η αύξηση του στόλου το 2023 διέφερε ανά κατηγορία πλοίων. Η μεταφορική ικανότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 8% και των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου κατά 6,4%. Η ανάπτυξη των δεξαμενόπλοιων παρέμεινε χαμηλή, αυξανόμενη κατά λιγότερο από 2%. Η συνολική χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου έφθασε περίπου τα 2,4 δισεκατομμύρια τόνους νεκρού βάρους (dwt), με τα bulkers να αποτελούν το 42,7% και τα δεξαμενόπλοια το 28,3% του συνόλου.