Με τα μαθήματα Ηλεκτρικές Μηχανές, Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις, Ναυσιπλοΐα ΙΙ και Ναυτικές Μηχανές, συνεχίστηκαν σήμερα οι Πανελλαδικές Εξετάσεις, για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ.
ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ
ΣΥΝΟΛΟ ΣΕΛΙΔΩΝ: ΤΕΣΣΕΡΙΣ (4)
ΘΕΜΑ A
A1. Να χαρακτηρίσετε τις προτάσεις που ακολουθούν, γράφοντας στο τετράδιό σας, δίπλα στο γράμμα που αντιστοιχεί σε κάθε πρόταση, τη λέξη Σωστό, αν η πρόταση είναι σωστή, ή τη λέξη Λάθος, αν η πρόταση είναι λανθασμένη.
- Σε έναν μετασχηματιστή κατά τη λειτουργία χωρίς φορτίο, η τάση του δευτερεύοντος τυλίγμ2ατος U2 είναι μικρότερη της ηλεκτρεγερτικής δύναμης Ε .
- Στους εναλλακτήρες με εσωτερικούς πόλους, ο στάτης περιέχει το επαγωγικό τύμπανο και ο δρομέας τους μαγνητικούς πόλους.
- Οι ηλεκτρικές απώλειες ενός ασύγχρονου τριφασικού κινητήρα είναι σταθερές και δεν μεταβάλλονται με το φορτίο.
- Στους ασύγχρονους μονοφασικούς κινητήρες με αντίσταση, το βοηθητικό τύλιγμα κατασκευάζεται με αγωγό μεγάλης διατομής και με λίγες σπείρες.
- Οι βοηθητικοί πόλοι είναι μικροί μαγνητικοί πόλοι, οι οποίοι τοποθετούνται στις ουδέτερες ζώνες της γεννήτριας συνεχούς ρεύματος.Μονάδες 15
ΤΕΛΟΣ 1ΗΣ ΑΠΟ 4 ΣΕΛΙΔΕΣ
ΑΡΧΗ 2ΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ
Α2. Να γράψετε στο τετράδιό σας τους αριθμούς 1, 2, 3, 4, 5 από τη στήλη Α και, δίπλα, ένα από τα γράμματα α, β, γ, δ, ε, στ της στήλης Β, που δίνει τη σωστή αντιστοίχιση.
Σημειώνεται ότι ένα γράμμα από τη στήλη Β θα περισσέψει.
1. 2.
3.
4. 5.
ΣΤΗΛΗ Α
ΣΤΗΛΗ Β
1−s
Ηλεκτρεγερτική δύναμη που αναπτύσσεται σε κινούμενο αγωγό μέσα σε σταθερό μαγνητικό πεδίο
α.
Ps ∙ συνφ
Ροπή στρέψης κινητήρα συνεχούς ρεύματος
β.
Β ∙ l ∙ ???????? ∙ ημα
Βαθμός απόδοσης προσεγγιστικά σε ασύγχρονο τριφασικό κινητήρα
γ.
????????1 ∙Φ∙ΙT
Αντίσταση τυλίγματος επαγωγικού τυμπάνου κινητήρα συνεχούς ρεύματος
δ.
U − Eα ΙT
Άεργος ισχύς μονοφασικού μετασχηματιστή
ε.
Ps ∙ ημφ
στ.
ΤΕΛΟΣ 2ΗΣ ΑΠΟ 4 ΣΕΛΙΔΕΣ
Μονάδες 10
μετασχηματιστή;
ΘΕΜΑ Γ
Μονάδες 6
άξονα Τ = 95,5Nm.
√3
- Γ1. Την ισχύ εισόδου P .
- Γ2. Την ισχύ εξόδου P.
- Γ3. Τον βαθμό απόδοσης η.
- Γ4. Την ταχύτητα περιστροφής n.
- Γ5. Την ολίσθηση s.
Να υπολογίσετε:
1
ΑΡΧΗ 3ΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ
ΘΕΜΑ Β
- B1. Να αναφέρετε τρία προβλήματα που δημιουργούνται, αν ένας κινητήρας συνεχούς ρεύματος με διέγερση σειράς τροφοδοτηθεί με μονοφασικό εναλλασσόμενο ρεύμα.Μονάδες 9
- B2. Να αναφέρετε, ονομαστικά, τους τρόπους πέδησης ενόςασύγχρονου τριφασικού κινητήρα βραχυκυκλωμένου δρομέα.Μονάδες 10
- B3. Τι ονομάζεται τάση βραχυκύκλωσης ενός μονοφασικού
Τριφασικός εξαπολικός ασύγχρονος κινητήρας βραχυκυκλωμένου δρομέα τροφοδοτείται με πολική τάση U = 400 V συχνότητας f = 50Hz και
π
απορροφά ρεύμα γραμμής Ι = 40Α με συντελεστή ισχύος 0,8. Οι συνολικές απώλειες του κινητήρα είναι Pαπ = 3200W και η ροπή στον
ΤΕΛΟΣ 3ΗΣ ΑΠΟ 4 ΣΕΛΙΔΕΣ
Μονάδες 5 Μονάδες 3 Μονάδες 4 Μονάδες 6 Μονάδες 7
ΑΡΧΗ 4ΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ
Κινητήρας συνεχούς ρεύματος παράλληλης διέγερσης με αντίσταση
ΘΕΜΑ Δ
τυμπάνου R = 1Ω τροφοδοτείται με σταθερή τάση U = 500V. Υπό T
κανονικό φορτίο η ταχύτητα περιστροφής είναι n = 1800στρ/min και το
ρεύμα τυμπάνου είναι ΙΤ = 50Α.
Δ1. Την αντιηλεκτρεγερτική δύναμη Ε .
Να υπολογίσετε:
α
Δ2. Την ισχύ P που αναπτύσσεται στον δρομέα του κινητήρα.
δ
Στη συνέχεια, η ροπή Τ του κινητήρα διπλασιάζεται. Στη νέα κατάσταση
λειτουργίας να υπολογίσετε:
- Δ3. ΤηναντιηλεκτρεγερτικήδύναμηΕ .
- Δ4. Την ταχύτητα περιστροφής n′.
ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΣΥΝΟΛΟ ΣΕΛΙΔΩΝ: ΠΕΝΤΕ (5)
ΘΕΜΑ Α
Α1. Να χαρακτηρίσετε τις προτάσεις που ακολουθούν, γράφοντας στο τετράδιό σας, δίπλα στο γράμμα που αντιστοιχεί σε κάθε πρόταση, τη λέξη Σωστό, αν η πρόταση είναι σωστή, ή τη λέξη Λάθος, αν η πρόταση είναι λανθασμένη.
- Η γεωργική εκμετάλλευση στηρίζεται, σχεδόν αποκλειστικά, στην εργασία των μελών της οικογένειας του παραγωγού.
- Στον πλήρη ανταγωνισμό οι αγοραστές έχουν πάντα τη δυνατότητα να αγοράσουν από τους παραγωγούς που, σύμφωνα με τις πληροφορίες τους, έχουν χαμηλότερες τιμές.
- Τα μέλη του Δ.Σ. του Αγροτικού Συνεταιρισμού δεν ευθύνονται εξίσου για κάθε ζημιά που προκάλεσαν στον συνεταιρισμό κατά την άσκηση των καθηκόντων τους.
- Βιώσιμη, γενικά, είναι μία επιχείρηση όταν παρουσιάζει κερδοφορία και ρευστότητα.
- Το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων της γεωργικής επιχείρησης, που βρίσκονται στην κατοχή της, αποτελεί το παθητικό της.Μονάδες 10
ΤΕΛΟΣ 1ΗΣ ΑΠΟ 5 ΣΕΛΙΔΕΣ
ΑΡΧΗ 2ΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ
A2. Να γράψετε στο τετράδιό σας τους αριθμούς 1, 2, 3 από τη στήλη Α και, δίπλα, ένα από τα γράμματα α, β, γ, δ της στήλης Β, που δίνει τη σωστή αντιστοίχιση. Σημειώνεται ότι ένα γράμμα από τη στήλη Β θα περισσέψει.
ΣΤΗΛΗ Α
- μόνιμο κεφάλαιο
- ημιμόνιμο κεφάλαιο
- αναλώσιμο κεφάλαιο
ΣΤΗΛΗ Β α. λιπάσματα
β. εργασία γ. έδαφος δ. εργαλεία
Α3. Να γράψετε στο τετράδιό σας το γράμμα α, β, γ καθεμίας από τις παρακάτω προτάσεις και, δίπλα, έναν από τους αριθμούς 1 έως 6 που αντιστοιχεί στη λέξη, η οποία συμπληρώνει σωστά την πρόταση. Σημειώνεται ότι τρεις (3) από τις παρακάτω λέξεις θα περισσέψουν.
1. χαμηλή 2. θετικό 3. λιγότερα 4. υψηλή 5. περισσότερα 6. αρνητικό
- Η τιμή της ελαστικότητας της ζήτησης έχει ____________ πρόσημο, δεδομένου ότι η τιμή και η ζητούμενη ποσότητα κινούνται αντίστροφα.
- Αν το προϊόν δημιουργεί κάποια εξάρτηση ή συνήθεια, η ελαστικότητα της ζήτησης είναι _______________.
- Όσο _________________ υποκατάστατα προϊόντα είναι διαθέσιμα στην αγορά, τόσο μεγαλύτερη γίνεται η ελαστικότητα ζήτησης ενός προϊόντος.Μονάδες 6
ΤΕΛΟΣ 2ΗΣ ΑΠΟ 5 ΣΕΛΙΔΕΣ
Μονάδες 9
ΘΕΜΑ Β Β1. α)
ΑΡΧΗ 3ΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ
Τι είναι οι «συντελεστές παραγωγής» (μον. 4);
- β) Από ποιον ρυθμίζεται ο βαθμός συμμετοχής τους στην παραγωγή (μον. 2);
- γ) Να αναφέρετε, ονομαστικά, τρείς (3) συντελεστές της γεωργικής παραγωγής (μον. 3).Μονάδες 9
Β2. Με ποιους τρόπους γίνεται, συνήθως, η ταξινόμηση των
παραγωγικών δαπανών;
Μονάδες 6
Β3. α)
β) Ποιο είναι το σημαντικότερο λογιστικό βιβλίο (μον. 2) και
Ποια είναι τα βασικά και κύρια λογιστικά βιβλία (μον. 5);
γιατί (μον. 3);
ΘΕΜΑ Γ
Μονάδες 10
Γ1. Ποια κριτήρια χρησιμοποιούνται για τη διάκριση των υλικών
Γ3. α)
γεωργικών προϊόντων σε κατηγορίες;
Μονάδες 5
Γ2. α)
β) Να γράψετε τον τύπο με τον οποίο υπολογίζεται (μον. 2) και
να επεξηγήσετε τα σύμβολα (μον.4).
Τι ονομάζεται ακαθάριστη πρόσοδος επιχείρησης (μον. 4);
Τι μετράει η «ελαστικότητα της ζήτησης ως προς την τιμή» (μον. 2);
Μονάδες 8 β) Ποια γεωργικά προϊόντα ονομάζονται τελικά και ποια
ενδιάμεσα (μον. 8);
ΤΕΛΟΣ 3ΗΣ ΑΠΟ 5 ΣΕΛΙΔΕΣ
Μονάδες 12
και γιατί (μον. 2);
Μονάδες 12
ΑΡΧΗ 4ΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ
ΘΕΜΑ Δ
Δ1. Ένας παραγωγός είναι ιδιοκτήτης μίας μικρής γεωργικής εκμετάλλευσης με καλλιέργεια 50 στρέμματα μηλιές. Εκτός από τον παραγωγό, στην εκμετάλλευση απασχολούνται ο γιος του και δύο εποχικοί εργάτες, κατά την περίοδο συγκομιδής των μήλων. Η γεωργική εκμετάλλευση διαθέτει μία αποθήκη, διάφορα εργαλεία και αναλώσιμα υλικά. Κατά την προηγούμενη καλλιεργητική περίοδο πραγματοποιήθηκαν στη γεωργική εκμετάλλευση οι παρακάτω παραγωγικές δαπάνες:
- Αμοιβή οικογενειακής εργασίας
- Αμοιβή εργασίας εποχικών εργατών
- Ενοίκιο εδάφους
- Απόσβεση κεφαλαίων (αποθήκης και γεωργικώνεργαλείων)
- Συντήρηση κεφαλαίων (αποθήκης και γεωργικώνεργαλείων)
- Αξία αναλώσιμων υλικών (λιπάσματα, φυτοφάρμακα).
- α) Ποιες από τις παραπάνω παραγωγικές δαπάνες της γεωργικής εκμετάλλευσης είναι σταθερές και ποιες μεταβλητές; Κάθε δαπάνη να χαρακτηριστεί μια φορά (μον. 6).
- β) Ποια από τις δύο κατηγορίες δαπανών (σταθερές ή μεταβλητές) μπορεί να μειώσει ο παραγωγός σε σύντομο χρονικό διάστημα για να αυξηθούν τα κέρδη της γεωργικής επιχείρησης (μον. 1); Να αιτιολογήσετε την απάντησή σας (μον. 2).
- γ) Ποια άλλη μορφή εργασίας προσφέρει στη γεωργική επιχείρηση ο ιδιοκτήτης παραγωγός, εκτός από τη χειρωνακτική εργασία (μον. 1);
- δ) Ποια μέθοδος γεωργικής λογιστικής αρμόζει στην παραπάνω γεωργική επιχείρηση οικογενειακής μορφής
ΤΕΛΟΣ 4ΗΣ ΑΠΟ 5 ΣΕΛΙΔΕΣ
ΑΡΧΗ 5ΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ
Δ2. Μία οικογενειακή γεωργική επιχείρηση ασχολείται με την παραγωγή τομάτας την οποία μεταποιεί, τυποποιεί και διαθέτει στην τοπική αγορά ως τοματοχυμό.
- α) Να αναφέρετε τέσσερις (4) μεταβλητές που θα επηρεάσουν την τιμή πώλησης του τοματοχυμού (μον. 4);
- β) Το τελευταίο διάστημα η επιχείρηση καταγράφει αλλαγές στη ζήτηση των προϊόντων της στην τοπική αγορά. Να αναφέρετε τέσσερις (4) παράγοντες που μπορεί να την επηρεάζουν (μον. 4).
- γ) Η επιχείρηση θέλει να κάνει αποτίμηση (εκτίμηση) των περιουσιακών της στοιχείων. Ποιες είναι οι επικρατέστερες μέθοδοι εκτίμησης περιουσιακών στοιχείων (μον. 3); Σε περίπτωση που δεν υπάρχει οικονομική σταθερότητα, ποια μέθοδο θα εφαρμόσει η επιχείρηση (μον. 2);Μονάδες 13
ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑ ΙΙ
ΣΥΝΟΛΟ ΣΕΛΙΔΩΝ: ΤΕΣΣΕΡΙΣ (4)
Α1. Να χαρακτηρίσετε τις προτάσεις που ακολουθούν, γράφοντας στο τετράδιό σας, δίπλα στο γράμμα που αντιστοιχεί σε κάθε πρόταση, τη λέξη Σωστό, αν η πρόταση είναι σωστή, ή τη λέξη Λάθος, αν η πρόταση είναι λανθασμένη.
- Ο Κρόνος ως προς τη λαμπρότητά του κατατάσσεται μετά την Αφροδίτη και τον Δία.
- Η προέκταση της κατακορύφου του τόπου τέμνει την ουράνια σφαίρα σε δύο σημεία. Το προς τον παρατηρητή ονομάζεται Ναδίρ (Nathir).
- Το χρονικό διάστημα μεταξύ δύο διαδοχικών μεσημβρινών διαβάσεων του κέντρου του μέσου ηλίου χαρακτηρίζεται μέση ημέρα (Mean solar day).
- Κατάλληλα ουράνια σώματα για παρατήρηση θεωρο????????ύνται εκείνα των οποίων τα ύψη είναι από ???????????????? έως και ???????????????? .
- Η συνεχής ανύψωση του νερού από τη ρηχία μέχρι την πλήμη ονομάζεται αμπώτιδα.Μονάδες 15
ΤΕΛΟΣ 1ΗΣ ΑΠΟ 4 ΣΕΛΙΔΕΣ
ΑΡΧΗ 2ΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ
Α2. Στο παρακάτω σχήμα απεικονίζεται ένα τρίγωνο ορθοδρομίας. Να γράψετε στο τετράδιό σας τους αριθμούς 1, 2, 3, 4, 5 από τη στήλη Α και, δίπλα, ένα από τα γράμματα α, β, γ, δ, ε, στ της στήλης Β, που δίνει τη σωστή αντιστοίχιση. Σημειώνεται ότι ένα γράμμα από τη στήλη Β θα περισσέψει.
ΣΤΗΛΗ Α
1. ???????????????? α.
???????? ΣΤΗΛΗ Β ????????????????±????????′
2. ???????????????? β. 3. ???????????????? γ. 4. Γωνία ???????????????????????? δ. 5. Γωνία ???????????????????????? ε.
????????????????
Αρχική πλεύση ???????? ???????????????????????? − ????????
Τελική πλεύση ????????′
στ. Ορθοδρομική απόσταση ???????? Μονάδες 10
ΤΕΛΟΣ 2ΗΣ ΑΠΟ 4 ΣΕΛΙΔΕΣ
ΑΡΧΗ 3ΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ
ΘΕΜΑ Β
Β1. Να δώσετε τους ορισμούς των παρακάτω εννοιών:
ΘΕΜΑ Γ
- α) Ύψος παλίρροιας (Height of tide).
- β) Αληθές αζιμούθ ???????????????? . Δεν απαιτείται σχήμα.
????????
γ) Παράλληλος ασφάλειας ???????????????? (limiting parallel). Δεν
απαιτείται σχήμα.
- δ) Θαλάσσιος ορίζοντας (sea horizon).
- ε) Αστρονομική μονάδα (astronomical unit).Μονάδες 15
Β2. Να αναφέρετε πέντε (5) πλεονεκτήματα των μεσημβρινών
παρατηρήσεων.
Μονάδες 10 Γ1. Αν το στίγμα αναμέτρησης (????????????????), σε ώρα ζώνης 11:45, είναι
????????=???????????????????????? ????????????????′ ????????,????????=???????????????????????????????? ????????????????′ ????????, ???????????????????????? =????????????????????????????????, ????????????????=+????????????????′:
α) Να περιγράψετε τον τρόπο χάραξης της ευθείας θέσεως
του ηλίου (μον. 5).
β) Να χαράξετε την ευθεία θέσεως (μον. 5).
Μονάδες 10
Γ2. Κάποια χρονική στιγμή σε μία περιοχή το ύψος της παλίρροιας είναι 2,00 μέτρα και το βάθος του ναυτικού χάρτη είναι 12,00 μέτρα.
α) Να υπολογίσετε το πραγματικό βάθος της θάλασσας στη
συγκεκριμένη περιοχή (μον. 5).
β) Αν ένα πλοίο έχει βύθισμα 8,00 μέτρα, μπορεί να πλεύσει από το συγκεκριμένο σημείο κατά τη δεδομένη χρονική στιγμή; (μον.2). Να αιτιολογήσετε την απάντησή σας (μον. 8).
Μονάδες 15
ΤΕΛΟΣ 3ΗΣ ΑΠΟ 4 ΣΕΛΙΔΕΣ
ΘΕΜΑ Δ
Ζητείται:
- α) Ο ???????????????????????? (μον. 5).
- β) H ????????????????/???????????????? (μον. 5).
Μονάδες 10
ΑΡΧΗ 4ΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ
Δ1. Το πλοίο «ALEKA» βρίσκεται αγκυροβολημένο στο λιμάνι του Πειραιά, όπου ???????? = ???????????????????????????????? ???????????????? ́ ????????. Δίνεται ????????????????????????. ????????????????????????????????. = ????????????????: ????????????????(????????????????????????. ????????????????????????????????. = ????????????????????????/????????????????), (????????) σε ώρα ????????: ???????????????? (????????).
Δ2. Πλοίο βρίσκεται σε ώρα ζώνης ???????????????? = ????????????????: ???????????????? στις ????????????????/????????????????/???????????????????????????????? σε στίγμα αναμέτρησης (????????????????) με ???????? = ???????????????????????? ????????????????′ ???????? και ???????? = ???????????????????????????????? ????????????????′ ????????. Παρατηρητής στραμμένος προς Βορρά μέτρησε κατά την ????????????????????????(Πάνω Μεσημβρινή Διάβαση) του ηλίου το αληθές ύψος του ???????????????? = ???????????????????????? ????????????????′. Από τις αστρονομικές εφημερίδες βρήκαμε ???????? = ???????????????????????? ????????????????′ ????????. Να υπολογίσετε:
- α) Τη ζενιθιακή απόσταση (????????????????) (μον. 5).
- β) Το μεσημβρινό πλάτος (????????) κατά την ???????????????????????? (μον. 10).Μονάδες 15
ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΑΥΤΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ
ΣΥΝΟΛΟ ΣΕΛΙΔΩΝ: ΤΕΣΣΕΡΙΣ (4)
ΘΕΜΑ A
A1. Να χαρακτηρίσετε τις προτάσεις που ακολουθούν, γράφοντας στο τετράδιό σας, δίπλα στο γράμμα που αντιστοιχεί σε κάθε πρόταση, τη λέξη Σωστό, αν η πρόταση είναι σωστή, ή τη λέξη Λάθος, αν η πρόταση είναι λανθασμένη.
- Τα ακροφύσια του εγχυτήρα μίας οπής χρησιμοποιούνται συνήθως σε κινητήρες που διαθέτουν προθάλαμο καύσεως.
- Στις μεγάλες αργόστροφες πετρελαιομηχανές ο σκελετός κατασκευάζεται με χύτευση από χυτοσίδηρο.
- Οι πλευρικές δεξαμενές αποθήκευσης καυσίμου χρησιμοποιούνται και ως δεξαμενές ρυθμίσεως των κλίσεων του πλοίου.
- Στην πραγματική λειτουργία τετράχρονης πετρελαιομηχανής το πρόωρο άνοιγμα της βαλβίδας εισαγωγής ονομάζεται βραδυπορεία εισαγωγής.
- Υγρό με μεγάλο ιξώδες είναι παχύρρευστο, ενώ υγρό με μικρό ιξώδες είναι λεπτόρρευστο.Μονάδες 15
ΤΕΛΟΣ 1ΗΣ ΑΠΟ 4 ΣΕΛΙΔΕΣ
ΑΡΧΗ 2ΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ
A2. Με βάση το παρακάτω σχήμα που απεικονίζει τμήμα στροφαλοφόρου άξονα τετράχρονης μεσόστροφης πετρελαιομηχανής, να γράψετε στο τετράδιό σας τους αριθμούς 1, 2, 3, 4, 5 από τη στήλη Α και, δίπλα, ένα από τα γράμματα α, β, γ, δ, ε, στ της στήλης Β, που δίνει τη σωστή αντιστοίχιση. Σημειώνεται ότι ένα γράμμα από τη στήλη Β θα περισσέψει.
ΣΤΗΛΗ Α
ΣΤΗΛΗ Β
Παρειά ή βραχίονας Κομβίο βάσεως Ζύγωμα
Κομβίο διωστήρα Διαιρούμενο αντίβαρο Αγωγός λιπάνσεως
Μονάδες 10
α. β. γ. δ. ε. στ.
ΤΕΛΟΣ 2ΗΣ ΑΠΟ 4 ΣΕΛΙΔΕΣ
ΑΡΧΗ 3ΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ
Β1. Πώς ορίζεται το σημείο καύσεως (μον. 5) και πώς το σημείο
αυταναφλέξεως (μον. 5) του πετρελαίου;
Β2. Να αναφέρετε τον κύριο σκοπό του εγχυτήρα (μπεκ) (μον. 9)
καθώς και τα κύρια μέρη του (μον. 6).
ΘΕΜΑ Γ
- Γ1. Σε μία οκτακύλινδρη τετράχρονη ναυτική μηχανή γίνεται καθαρισμός των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής. Ο συνολικός αριθμός των βαλβίδων είναι ίσος με 24.
Πόσες βαλβίδες εισαγωγής και πόσες βαλβίδες εξαγωγής υπάρχουν σε κάθε κύλινδρο (μον. 6) και για ποιους λόγους (μον. 4);Μονάδες 10 - Γ2. Κατά την εργαστηριακή δοκιμή ενός πετρελαιοκινητήρα, με διαδρομή εμβόλου του δυναμοδείκτη s = 20 cm, μετρήθηκε με τη χρήση δυναμοδεικτικού διαγράμματος (ομοιόμορφο για όλους τους κυλίνδρους) εμβαδόν E = 16 cm2. Η κλίμακα των πιέσεων είναι 10 bar/cm.
ΘΕΜΑ Β
Να υπολογιστούν:
α) Η μέση ενδεικνυόμενη πίεση κυλίνδρου ???????? σε bar.
????????
β) Ο μηχανικός βαθμός απόδοσης ???????? , αν η μέση πίεση
απωλειών είναι pr = 2 bar.
Μονάδες 9
ΤΕΛΟΣ 3ΗΣ ΑΠΟ 4 ΣΕΛΙΔΕΣ
????????
Μονάδες 6
Μονάδες 10 Μονάδες 15
Να υπολογιστούν:
????????
ΑΡΧΗ 4ΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ
ΘΕΜΑ Δ
Δ1. Ένας δίχρονος δεκακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας λειτουργεί
- Διάμετρο εμβόλου D= 1 m
- Διαδρομή εμβόλου s = 2 m
- Μέση πραγματική πίεση pe = 16 bar
- Στροφές ατράκτου του κινητήρα n = 120 rpm.
με τα εξής χαρακτηριστικά:
(Δίνεται 1 ???????????????????????? = 105 ????????????????)
α) Ο συνολικός όγκος εμβολισμού ???????? του κινητήρα σε m (μον. 7).
3 β) Η στρεπτική ροπή ???????? του κινητήρα σε Nm (μον. 6).
????????
γ) Η γωνιακή ταχύτητα περιστροφής ???????? του κινητήρα σε rps (μον. 6).
δ) Η πραγματική ισχύς ???????????????? του κινητήρα σε KW (μον. 6). Μονάδες 25
Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις ώρες. Υπενθυμίζεται, ότι κατά τη διάρκεια των εξετάσεων, εξεταζόμενοι και εξεταστές πρέπει να φορούν την προστατευτική μάσκα.
Οι μαθητές των ΕΠΑΛ τελειώνουν με τις εξετάσεις στις 17 Ιουνίου. Ακολουθούν τα Ειδικά Μαθήματα 18-30 Ιουνίου, τόσο για τους υποψηφίους των ΓΕΛ, όσο των ΕΠΑΛ.
Οι βαθμολογίες αναμένεται να ανακοινωθούν όταν ολοκληρωθούν και τα Ειδικά Μαθήματα, ενώ οι βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ το πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου.
Για πρώτη φορά, οι συντελεστές βαρύτητας των εξεταζόμενων μαθημάτων για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ορίστηκαν από τα ίδια τα ΑΕΙ, γεγονός που ενδεχομένως θα οδηγήσει σε διαφορές στον υπολογισμό των μορίων.
Οι εισακτέοι στα ΑΕΙ φέτος είναι 68.394, περίπου 10% λιγότεροι από πέρσι (77.415), ενώ στο νούμερο αυτό δεν περιλαμβάνονται οι θέσεις επιτυχόντων στις στρατιωτικές, πυροσβεστικές, αστυνομικές, λιμενικές σχολές και στο εμπορικό Ναυτικό.