Σάββατο, Ιανουάριος 11, 2025
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΠαλίρροια: Από τη Χαλκίδα «δοξάζει» τα ελληνικά ντολμαδάκια σε 60 χώρες

Παλίρροια: Από τη Χαλκίδα «δοξάζει» τα ελληνικά ντολμαδάκια σε 60 χώρες

Ιδρύθηκε το μακρινό 1957 ως μια μικρή οικοτεχνία με ελάχιστους εργαζόμενους που τύλιγαν στο χέρι κάποιες εκατοντάδες ντολμαδάκια την ημέρα, ενώ το 1974 έκανε την πρώτη της εξαγωγή στην Αμερική, δείχνοντας ότι από τότε είχε… DNA διεθνοποίησης.

Πλέον, έχει καταστεί η κορυφαία παραγωγός ντολμά παγκοσμίως, καθώς τυλίγει δύο εκατομμύρια τεμάχια ημερησίως, εξάγει σε 60 χώρες το 87% της παραγωγής της, διαθέτει εφτά παραγωγικές μονάδες σε Ελλάδα (δύο), Βουλγαρία (δύο), Κίνα (δύο) και Ιορδανία. Παράλληλα, έχει φτάσει να απασχολεί περίπου 1.800 εργαζόμενους, ενώ φέτος αναμένεται να σπάσει το φράγμα των 100 εκατ. ευρώ στον κύκλο εργασιών για πρώτη φορά.

Ο λόγος για την εταιρεία Παλίρροια Σουλιώτης Α.Ε. (Paliria), που εδρεύει στα Πολιτικά Χαλκίδας όπου είναι και ο κεντρικός πυρήνας όλων των εργασιών της ανά τον κόσμο, έχοντας φτάσει πλέον να διαθέτει πάνω από 250 κωδικούς προϊόντων, αποτελώντας τον leader στην Ελληνική αγορά στην κατηγορία ετοίμων γευμάτων ραφιού.

Συνάμα, έχει συνάψει πολυετείς συνεργασίες με τους μεγαλύτερους Retailers παγκοσμίως, ενώ υλοποιεί επενδυτικό πρόγραμμα 17 εκατ. ευρώ για την επόμενη τριετία που αφορά σε εκσυχρονισμό και βελτίωση της παραγωγής. «Είμαστε σε οργασμό επενδύσεων σε ανάπτυξη νέων προϊόντων, πρόσληψη προσωπικού και στελεχών και άνοιγμα νέων αγορών» σημειώνει ο διευθύνων σύμβουλος της Παλίρροια, Γιώργος Κοστιάνης.

Η εταιρεία έχει επιτύχει αύξηση των πωλήσεων κατά 42% την τελευταία τριετία, ενώ όπως τονίζει ο Κoστιάνης, στόχος είναι κάθε χρόνο να υπάρχει διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης, εκτιμώντας ότι την επόμενη πενταετία ο κύκλος εργασιών δύναται να ανέλθει στα 150 εκατ. ευρώ.

Στρατηγικός στόχος είναι η Παλίρροια να προβάλει τη μεσογειακή και την ελληνική κουζίνα σε όλο τον κόσμο και με κύριο όχημα το brand Greek Originals, να προσφέρει ένα ολοκληρωμένο menu έτοιμου ελληνικού φαγητού στις αγορές του εξωτερικού. Την Παρασκευή 20 Οκτωβρίου, εκπρόσωποι του Τύπου ξεναγήθηκαν στη μονάδα της εταιρείας στα Πολιτικά Χαλκίδας και είδαν από κοντά όλο τον κύκλο της παραγωγής, την ετοιμασία των υλικών, το τύλιγμα και τη συσκευασία.

Διεύρυνση προϊόντων και πέρα από τα ντολμαδάκια

Έχοντας καταστεί απόλυτη leader παγκοσμίως στο ντολμαδάκι, η εταιρεία σταδιακά έχει επεκταθεί και σε άλλες κατηγορίες τροφίμων, όπως είναι τα έτοιμα για κατανάλωση όσπρια (φασόλια γίγαντες, ρεβίθια, φάβα, μέσω της σειράς έτοιμων γευμάτων On your side κ.α.), ενώ μέσα στο ‘23 εισήλθε και στα προϊόντα ζύμης, εξαγοράζοντας την εταιρεία Τσαμπάσης στο Άργος έναντι περίπου 18 εκατ. ευρώ.

Στην εταιρεία εκτός από την οικογένεια Σουλιώτη που διατηρεί ποσοστό πλειοψηφίας, συμμετέχει και το fund του Βασίλη Κάτσου, VNK Capital με ποσοστό μειοψηφίας στα επίπεδα του 36%. Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Παλίρροιας, Κώστας Σουλιώτης, «είμαι τυχερός που συνεργάζομαι με τον Βασίλη Κάτσο, ο οποίος είναι ένας άνθρωπος της δουλειάς, έχει γνώση του ελληνικού επιχειρείν, δεν είναι απρόσωπο fund. Αποφασίσαμε από την αρχή να κάνουμε κάποια πράγματα και αυτό κάνουμε, επανδρώνοντας σε πρώτη φάση την εταιρεία. Έως τώρα τα έχουμε καταφέρει και συνεχίζουμε να προσλαμβάνουμε ανθρώπους σε θέσεις όπου αυτό απαιτείται. Επικοινωνούμε με τον Βασίλη και είμαστε σταθεροί σε αυτό που θέλουμε να κάνουμε».

Νέες επενδύσεις 18 εκατομμυρίων ευρώ

Η εταιρεία Παλίρροια υλοποιεί ένα επενδυτικό πρόγραμμα κοντά στα 18 εκατ. ευρώ για την επόμενη τριετία, με εμπλουτισμό της παραγωγής, εκσυγχρονισμό των υποδομών όπου απαιτείται, ανάπτυξη νέων προϊόντων και πρόσληψη στελεχών. Το 65% του τζίρου της εταιρείας γίνεται μέσω προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας καθώς έχει συμβάσεις με μεγάλους ομίλους λιανικού εμπορίου όπως Metro, Lidl, Ahold Delhaize, Aldi, Walmart κ.α.

Μεγέθη

κύκλος εργασιών το 2022 διαμορφώθηκε στα 76 εκατ. ευρώ, από 60,7 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ είχε καθαρά ενοποιημένα κέρδη 5,2 εκατ. ευρώ από 7,7 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Την τελευταία τριετία έχει καταγράψει αύξηση πωλήσεων 42%, ενώ για φέτος, όπως προαναφέρθηκε θα φτάσει τα 100 εκατ. ευρώ με την προσθήκη και της Τσαπάσης που θα προσθέσει επιπλέον τζίρο 17 εκατ. ευρώ. Στόχος για την επόμενη πενταετία είναι η εταιρεία να εμφανίζει κάθε χρόνο αύξηση πωλήσεων και κερδών άνω του 10% κάτι που θα την οδηγήσει πριν το 2030 σε κύκλο εργασιών άνω των 150 εκατ. ευρώ.

Τα ντολμαδάκια αποφέρουν περίπου το 35% του κύκλου εργασιών, 25% εισφέρουν οι κατεψυγμένες ζύμες, 5% τα προϊόντα ψυγείου, με την τελευταία κατηγορία να παρουσιάζει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης. Το υπόλοιπο ποσοστό αντιστοιχεί σε λοιπά προϊόντα όπως πολτός μελιτζάνας, γίγαντες και άλλοι κωδικοί. Πρώτη χώρα εξαγωγών είναι η Αμερική, ενώ πολύ ισχυρό momentum έχει και η Σαουδική Αραβία όπου εξάγεται το 14% της παραγωγής και αυτός είναι ο λόγος που δημιουργήθηκε η μονάδα στην Ιορδανία για να είναι εγγύτερα.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ