Σάββατο, 21 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΠάνω από $300 δισ. έως το 2027 τα έσοδα από την φόρτιση...

Πάνω από $300 δισ. έως το 2027 τα έσοδα από την φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων

Μια ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά δημιουργείται πέριξ της ηλεκτροκίνησης, με τη φόρτιση των EVs (Electric Vehicles) να αποκτά κρίσιμη μάζα σε παγκόσμιο επίπεδο, αναφέρει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ).

Σύμφωνα με νέα έρευνα της Juniper Research, τα έσοδα από τη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων θα ξεπεράσουν τα $300 δισ. παγκοσμίως μέχρι το 2027.

Τα αντίστοιχα έσοδα κατά το 2023 εκτιμάται ότι θα ανέλθουν στα επίπεδα των $66 δισ., όπως προβλέπει η έκθεση “EV Charging: Key Opportunities, Regional Analysis & Market Forecasts 2023-2027” της εταιρείας. Σύμφωνα με τις διαπιστώσεις των αναλυτών, σήμερα η παγκόσμια αγορά φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων είναι κατακερματισμένη, γεγονός που περιορίζει σημαντικά την περαιτέρω υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης.

Οι φορτιστές βρίσκονται στη συντριπτική τους πλειονότητα σε αστικές περιοχές, γεγονός που λειτουργεί αποτρεπτικά για τους επίδοξους αγοραστές ενός ηλεκτρικού οχήματος. Αυτό συνδυάζεται με τη δυσκολία πρόσβασης σε σημεία φόρτισης μέσω διαφορετικών εφαρμογών και καρτών, καθώς και με την έλλειψη προτύπων για τη φόρτιση των οχημάτων με τον ίδιο ρυθμό.

“Ως εκ τούτου, τα δίκτυα φόρτισης EVs πρέπει να απλοποιήσουν την πρόσβαση και να συνεργαστούν με τις τοπικές αρχές για τη διάθεση φορτιστών σε ευρύτερο φάσμα τοποθεσιών, διαφορετικά η αγορά EV θα δυσκολευτεί να επιταχυνθεί”, αναφέρει η Juniper Research.

Οι παίκτες της αγοράς

Η έρευνα αξιολόγησε τους κορυφαίους παίκτες στην αγορά φόρτισης EVs και τους αξιολόγησε με βάση μια σειρά κριτηρίων, όπως το βάθος και το εύρος των προσφορών, την καινοτομία και τις μελλοντικές προοπτικές. Η αξιολόγηση της εταιρείας ανέδειξε στην πρώτη θέση της σχετικής κατάταξης τις εταιρείες: 1. Siemens, 2. ChargePoint και 3. ΑΒΒ.

“Η Siemens στοχεύει, επί του παρόντος, κυρίως, στη φόρτιση των οχημάτων των δημόσιων συγκοινωνιών και στους επαγγελματικούς στόλους EVs. Οι ανταγωνιστικοί προμηθευτές πρέπει να διαφοροποιήσουν το χαρτοφυλάκιό τους μακριά από οικιακούς και δημόσιους φορτιστές και να αρχίσουν να στοχεύουν εναλλακτικά τμήματα της αγοράς υψηλής ανάπτυξης για να μεγιστοποιήσουν το μερίδιο αγοράς τους”, σχολιάζουν οι αναλυτές της εταιρείας.

Η έρευνα προβλέπει, επίσης, ότι μέχρι το 2027, ο συνολικός αριθμός των οχημάτων με plug-in θα ξεπεράσει τα 137 εκατ. παγκοσμίως, από 49 εκατ. το 2023. “Καθώς η υιοθέτηση αυξάνεται, οι προμηθευτές, που χρεώνουν, πρέπει να διαφοροποιήσουν τις υπηρεσίες τους σε μια εξαιρετικά κατακερματισμένη αγορά. Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό για τους προμηθευτές να στοχεύουν τους καταναλωτές όσο το δυνατόν νωρίτερα για να χτίσουν την αφοσίωση στο brand, σχολιάζει η ίδια μελέτη.

Η εικόνα στην Ευρώπη

Η Ευρώπη κάνει βήματα – τουλάχιστον σε θεσμικό επίπεδο – για την ενίσχυση των δικτύων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων πανευρωπαϊκά. Σύμφωνα με σχετικό κείμενο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, το οποίο έχει εγκριθεί, θα πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον ένας σταθμός ηλεκτρικής φόρτισης για αυτοκίνητα ανά 60 χλμ. κατά μήκος των κύριων οδών της Ε.Ε. έως το 2026.

Η ίδια απαίτηση θα ισχύει για τα φορτηγά και τα λεωφορεία, αλλά μόνο στα κεντρικά διευρωπαϊκά δίκτυα και με πιο ισχυρούς σταθμούς. Θα υπάρξουν ορισμένες εξαιρέσεις για τις εξόχως απόκεντρες περιοχές, τα νησιά και τους δρόμους με ελάχιστη κυκλοφορία.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ