Με την αγορά των Capesize να βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο των τελευταίων 11 ετών, η Seanergy Maritime Holdings Corp, όπως ενημέρωσε χθες η στήλη “don’t even ask” του finupnews.gr, προχώρησε στην απόκτηση ενός ακόμα capesize.
Πρόκειται για μια κίνηση που ουσιαστικά επιβεβαιώνει την εμπορική στρατηγική που ακολουθεί η εταιρεία, η οποία όπως έχει αναφέρει μέσω του επικεφαλής της, Σταμάτη Τσαντάνη, παραμένει σίγουρη για τις προοπτικές της αγοράς και για τα επόμενα χρόνια. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως η Seanergy έχει αγοράσει αρκετό όγκο μεταχειρισμένων πλοίων το τελευταίο διάστημα και έχει αντίστοιχες βλέψεις για το μέλλον.
Το νεοαποκτηθέν πλοίο κατασκευάστηκε το 2010 σε ναυπηγείο της Ιαπωνίας, έχει χωρητικότητα περίπου 181,500 dwt και η παράδοσή του αναμένεται άμεσα, εντός Νοεμβρίου του 2021. Θα μετονομαστεί σε M/V Dukeship. Μάλιστα, πρόκειται για την 7η συνεχόμενη αγορά Ιαπωνικού Capesize Πλοίου από την αρχή του 2021 και η αυξημένη ρευστότητα της Εταιρείας επιτρέπει την αγορά του εν λόγω πλοίου εξ’ ολοκλήρου με ταμειακά διαθέσιμα.
Η Seanergy Maritime είναι η μοναδική εταιρεία εισηγμένη στο Αμερικανικό χρηματιστήριο που διαχειρίζεται αποκλειστικά στόλο πλοίων τύπου Capesize. Με την συγκεκριμένη προσθήκη, ο στόλος της ναυτιλιακής θα αποτελείται από 17 πλοία τύπου Capesize, με συνολική μεταφορική ικανότητα 3.011.083 τόνους περίπου και μέση ηλικία στόλου τα 11,5 περίπου έτη. Αξιοσημείωτο είναι ότι, εκτός από το γεγονός ότι η ναυτιλιακή έφτασε τα 17 πλοία από το 2020, από όταν ξεκίνησε την επέκταση του στόλου της, οι επενδύσεις της υπερβαίνουν τα 205 εκατ. δολάρια!
«Είμαι στην ιδιαίτερα ευχάριστη θέση να ανακοινώσω την αγορά ενός ακόμη υψηλής ποιότητας Ιαπωνικού Capesize, με την μεταφορική δύναμη του στόλου μας να υπερβαίνει τα 3 εκατ. dwt. Ο στόλος της Seanergy αυξήθηκε κατά 70% τον τελευταίο χρόνο, με επενδύσεις που υπερβαίνουν τα $205 εκατ. Το σύνολο των νέων επενδύσεων μας έχει πραγματοποιηθεί με πολύ χαμηλό τραπεζικό δανεισμό, μικρότερο του 30%, είτε αποκλειστικά με ίδια κεφάλαια», ανέφερε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας, Σταμάτης Τσαντάνης, προσθέτοντας πως:
«Η Seanergy είναι η μόνη εταιρεία εισηγμένη στις Αμερικανικές κεφαλαιαγορές με στόλο που αποτελείται αμιγώς από Capesize πλοία. Βρισκόμαστε στην καλύτερη αγορά για Capesize πλοία της τελευταίας δεκαετίας με πολύ ευνοϊκά στοιχεία για τα επόμενα χρόνια».
Τέλος, σημειώνεται πως στο πλαίσιο της ανανέωσης του στόλου της, η εταιρεία ολοκλήρωσε επιτυχώς την παράδοση του παλαιότερου Capesize της, βελτιώνοντας σημαντικά τον μέσο όρο ηλικίας του στόλου.
Πως η Seanergy Maritime βγήκε ισχυρότερη από την πανδημία
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο και Διευθύνων Σύμβουλο της ναυτιλιακής, Σταμάτη Τσαντάνη, η εταιρεία έχει βγει από την πανδημία πολύ ισχυρότερη, δίνοντας έμφαση στον «σταθερό» ισολογισμό και την αύξηση του στόλου κατά 50%.
Ειδικότερα, η Seanergy Maritime Holdings έκλεισε το πρώτο εξάμηνο του έτους με σταθερά ισχυρές οικονομικές επιδόσεις, ολοκληρώνοντας παράλληλα επιτυχώς μια σειρά συναλλαγών ορόσημο, με αποτέλεσμα την αύξηση του στόλου της, καθώς και την ενίσχυση της συνολικής οικονομική της θέσης.
Ειδικότερα, για το πρώτο εξάμηνο του 2021 η εταιρεία ανακοίνωσε καθαρό κύκλο εργασιών 50 εκατ. δολάρια (έναντι 23,1 εκατ. δολαρίων), καθαρά κέρδη 0,6 εκατ. δολάρια (έναντι ζημίας 19,6 εκατ. δολαρίων) προσαρμοσμένα EBITDA 19,2 εκατ. δολάρια έναντι ζημίας 0,5 εκατ. δολαρίων).
Για το δεύτερο τρίμηνο του έτους, η ναυτιλιακή κατέγραψε αύξηση εσόδων κατά 209%. Ειδικότερα, ο καθαρός κύκλος εργασιών της ναυτιλιακής διαμορφώθηκε στα 28,9 εκατ. δολάρια, έναντι 9,3 εκατ. δολαρίων το δεύτερο τρίμηνο του 2020, ενώ παράλληλα η εταιρεία γνωστοποίησε καθαρά κέρδη ύψους 2 εκατ. δολαρίων, έναντι ζημιών ύψους 11,3 εκατ. δολαρίων του αντίστοιχου περσινού τριμήνου. Παράλληλα, τα προσαρμοσμένα EBITDA διαμορφώθηκαν στα 11,3 εκατ. δολάρια έναντι των περσινών ζημιών ύψους 1,8 εκατ. δολαρίων.
Σημειώνεται πως ο μέσος ημερήσιος ναύλος του στόλου (TCE) κατά το τρίτο τρίμηνο, μέχρι και σήμερα, ανέρχεται στα 28.880 δολάρια, αυξημένος κατά 63% έναντι του TCE του πρώτου εξαμήνου του 2021.