Επενδυτικό πλάνο ανάπτυξης που θα ξεπεράσει τα 30 εκατ. ευρώ την τριετία 2024 – 2026 έχει ήδη ξεκινήσει η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, ενώ η εταιρεία σχεδιάζει να «χτίσει» πάνω στο διαρκώς ανερχόμενο brand της μπύρας Νήσος, που παράγεται στην Τήνο, επεκτείνοντας πλέον την παραγωγή της και στις εγκαταστάσεις της Ριτσώνας, με στόχο να καλύψει τη ζήτηση.
Αυτά επισήμανε μεταξύ άλλων χθες ο Managing Director της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας Henrik Fredvig (φωτό) σε δημοσιογραφική συνάντηση στην Αθήνα, σημειώνοντας πως οι επενδύσεις της εταιρείας μέσα στην τριετία 2021-2023, άγγιξαν τα 23,1 εκατ. ευρώ, ενώ η συνεισφορά της στην εθνική οικονομία μέσω φορολογίας, για το αντίστοιχο διάστημα, ανήλθε στα 161,3 εκατ. ευρώ.
Θυμίζουμε πως η Ολυμπιακή Ζυθοποιία μετά από πολλές δεκαετίες προχώρησε προ αρκετών ετών στο επαναλανσάρισμα της ιστορικής μπύρας ΦΙΞ με μεγάλη επιτυχία, ενώ εδώ και κάποια χρόνια ανήκει στο δανέζικο όμιλο Carlsberg.
Μέσα στο 2023 η Ολυμπιακή Ζυθοποιία απέκτησε μειοψηφικό ποσοστό λίγο πάνω του 10% στη Μικροζυθοποιία Κυκλάδων, του Αλέξανδρου Κουρή, η οποία παράγει τη μπύρα Νήσος, που έχει πάρει 23 διεθνή βραβεία. Πλέον, έχει τα αποκλειστικά δικαιώματα διανομής για Ελλάδα και εξωτερικό, σε μια συνεργασία πολλά υποσχόμενη, ενώ καθώς η ζυθοποιία της Τήνου δουλεύει σε φουλ capacity, όπως τόνισε χθες ο κ. Fredvig, η Νήσος θα παράγεται και στις εγκαταστάσεις του ομίλου στη Ριτσώνα, κάτι που θα αλλάξει εντελώς τα δεδομένα.
Σύμφωνα με τον κ. Fredvig, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, θυγατρική του ομίλου Carlsberg, το 2023 έλεγξε το 25% της ελληνικής αγοράς μπύρας, πετυχαίνοντας αύξηση πωλήσεων κατά 20%, με αιχμή τη Νήσος, τη μπύρα fix χωρίς αλκοόλ αλλά και την ίδια την Carlsberg.
Όπως ο ίδιος τόνισε, ισχυρή ώθηση στις πωλήσεις έδωσε η εξαιρετική πορεία του τουρισμού πέρυσι, ενώ η εταιρεία ανέβασε τις πωλήσεις της μέσω της προώθησης premium προϊόντων και προϊόντων μπύρας χωρίς αλκοόλ, όπου μέσω της fix κατέχει ηγετικό μερίδιο στην Ελλάδα. Επίσης αναφέρθηκε στην εκκίνηση της παραγωγής της μπύρας Carlsberg στη μονάδα της εταιρείας στη Σίνδο κάτι που έδωσε ώθηση στην περαιτέρω ενεργοποίηση της μάρκας στην ελληνική αγορά.
Στις επιμέρους κατηγορίες, ο κ. Fredvig τόνισε πως το 2023 οι συνολικές πωλήσεις της μπύρας αύξησαν τον όγκο τους κατά 3% – η Kaizer κατά 16%, η Carlsberg κατά 36%, η Fix χωρίς αλκοόλ κατά 44%, η Μύθος κατά 3%, ενώ ο μηλίτης είδε τις πωλήσεις να υποχωρούν κατά 5%.
Μείωση περιβαλλοντικού αποτυπώματος
Παράλληλα, στο επίκεντρο της στρατηγικής της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας είναι η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος καθ’ όλη την «αλυσίδα» ζυθοποίησης, παραγωγής και πώλησης των προϊόντων της. Η εταιρεία ακολουθεί ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο ESG δράσεων, με συγκεκριμένους και μετρήσιμους στόχους, ως προς το Περιβάλλον, την Κοινωνία και την Εταιρική Διακυβέρνηση, κάτω από την ομπρέλα «Together Towards ZERO and Beyond».
Μέσα από ένα συνεκτικό πλάνο ενεργειών, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία την τελευταία πενταετία πέτυχε και για τις δύο παραγωγικές της μονάδες 11% μείωση στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και στην κατανάλωση θερμικής ενέργειας αντίστοιχα, 18% μείωση στην κατανάλωση νερού, καθώς και 6,5% μείωση στη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Εξίσου σημαντικό αποτελεί το γεγονός, ότι, για το 2023, επιτεύχθηκε εκμηδενισμός των ατυχημάτων στον χώρο εργασίας, μέσα από την πλήρη συμμόρφωση των εργαζομένων σε Βασικούς Κανόνες Ασφαλείας.