Ισχυρή εξακολουθεί να παραμένει η ναυπηγική δραστηριότητα. Οι παραδόσεις, σύμφωνα με την Xclusiv Shipbrokers, εκτείνονται έως το 2028 για τα bulkers, τα containers και τα tankers και μέχρι το 2030 για τα βαπόρια μεταφοράς φυσικού αερίου. Αρκετά ναυπηγεία που είχαν πέσει σε αδράνεια, επανέρχονται στη δουλειά.
Στην Κίνα η ναυπηγική δραστηριότητα έχει αυξηθεί, αλλά εκεί παραμένει το πρόβλημα της έλλειψης εργατικού δυναμικού, γεγονός που επηρεάζει αρνητικά τον ρυθμό ανάπτυξης της χώρας. Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία, η έλλειψη αυτή είναι δυνατόν να περιοριστεί. Αντιθέτως, δεν ισχύει το ίδιο στην Ιαπωνία και τη Νότιο Κορέα, καθώς εκεί τα ποσοστά ανεργίας είναι εξαιρετικά χαμηλά.
Με βάση το βιβλίο παραγγελιών για τα BC, τα δεξαμενόπλοια, τα εμπορευματοκιβώτια και το φυσικό αέριο, φαίνεται ότι τα κινεζικά ναυπηγεία διαδραματίζουν κυρίαρχο ρόλο στη δραστηριότητα των νεότευκτων πλοίων, καλύπτοντας το 60% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών. Αναφορικά με τους τέσσερις κύριους τομείς, το 67% του βιβλίου παραγγελιών BC κατασκευάζεται στην Κίνα, ενώ τα βιβλία παραγγελιών δεξαμενόπλοιων και εμπορευματοκιβωτίων έχουν παρόμοια ποσοστά, 65% και 64% αντίστοιχα. Τα κινεζικά ναυπηγεία κατέχουν μερίδιο αγοράς 33% στο βιβλίο παραγγελιών για το φυσικό αέριο, καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση.
Από τα σχεδόν 2.000 πλοία που έχουν παραγγελθεί στην Κίνα, το 41,5% είναι BCs, ενώ τα Tankers, Containers και Gas αντιστοιχούν στο 27,5%, 21,1% και 9,6% αντίστοιχα. Τα Ultramaxes και τα Kamsarmaxes κυριαρχούν στο βιβλίο παραγγελιών των κινεζικών bulkers, αντιπροσωπεύοντας το 36% και 31% αντίστοιχα. Στο βιβλίο παραγγελιών των κινεζικών δεξαμενόπλοιων, τα Aframaxes/LR2, τα MR2 και τα μικρά δεξαμενόπλοια (10.000-25.000 dwt) κατέχουν το καθένα περίπου το 24% του μεριδίου αγοράς. Τα feeders κυριαρχούν στο βιβλίο παραγγελιών εμπορευματοκιβωτίων σε ποσοστό 37%, ενώ τα πλοία μεταφοράς LNG και τα VLGC αποτελούν μαζί το 60%.
Στη δεύτερη θέση είναι τα Νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, παρότι δεν έχουν μεγάλες παραγγελίες φορτηγών χύδην. Εκεί κυριαρχούν οι παραγγελίες για δεξαμενόπλοια, μεταφοράς φυσικού αερίου και containers. Τα υπό ναυπήγηση πλοία πλησιάζουν τα 600.
Στην τρίτη θέση είναι τα Ιαπωνικά ναυπηγεία, με ποσοστό 16% που αντιστοιχεί σε περίπου 520 πλοία. Στα ιαπωνικά ναυπηγεία οι περισσότερες παραγγελίες αφορούν σε Handysize και Ultramax.