Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΝΑΥΤΙΛΙΑΞεχώρισαν τα Panamaxes

Ξεχώρισαν τα Panamaxes

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Maritime Executive and Consultant

Με μικρές απώλειες έκλεισε το Μάρτιο η αγορά ξηρού φορτίου με πτώση να καταγράφεται σε όλα τα μεγέθη εκτός από τα Panamaxes, που εμφάνισαν οριακή άνοδο σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.

Αναλυτικότερα, τα Capes έπεσαν κατά 11,56%, τα Kamsarmaxes +4%, τα Supramaxes -10,1% και τα Handies -2,3%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI υποχώρησε κατά 6,72% (σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα) και έκλεισε στις 1389 μονάδες την Παρασκευή 31 Μαρτίου.

Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs.

Στην Ασία η χαμηλή ροή φορτίων οδήγησε σε νέα πτώση όλες τις διαδρομές. Ωστόσο στο τέλος της εβδομάδας πήγαμε αρκετά φορτία από την Ανατολική Αυστραλία προς την Ινδία. Θετικό στοιχείο για την περιοχή είναι το γεγονός ότι πολλοί πλοιοκτήτες επιλέγουν να μετακινηθούν προς τον Ατλαντικό. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 7,9 $/tn.  

Στον Ατλαντικό είχαμε πιέσεις στο Βορρά, κυρίως για τα υπερατλαντικά ταξίδια που οι εβδομαδιαίες απώλειες έφτασαν σε διψήφιο νούμερο. Αντιθέτως, η Βραζιλία διατήρησε τη δυναμική της, καθώς αυξήθηκαν οι εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος.

Έτσι σημειώθηκε μικρή αύξηση σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 21 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 29,9 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 12,2Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).

Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό η αγορά κινήθηκε θετικά. Ειδικά στο βόρειο Ατλαντικό η σταθερή ροή φορτίων κυρίως για τα υπερατλαντικά ταξίδια βοήθησε την αγορά να παρουσιάσει οριακή άνοδο, ενώ και τα ταξίδια προς την Ασία παρουσίασαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Νοτιότερα, στη Λατινική Αμερική σημειώθηκε έντονη δραστηριότητα κατά τα μέσα της εβδομάδας, ανεβάζοντας έτσι τους ναύλους.

Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 15,5-17,5Κ/ημέρα (παράδοση Ν.Α. Ασία), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 21-23 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 11,5-13,5 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).

Από την άλλη πλευρά, στην Ασία είχαμε ένα αργό ξεκίνημα της εβδομάδας, όμως η άνοδος των FFAs έφερε βελτιώσεις στην αγορά. Παράλληλα υπήρξε αύξηση των φορτίων από την Ινδονησία, την Αυστραλία και το βόρειο Ειρηνικό. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 12-14Κ /ημέρα.

Για τα Supramaxes-Ultramaxes στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά υποχώρησε. Υπάρχουν ακόμα κάποια φορτία από την Ινδονησία, ωστόσο δεν είναι αρκετά για να καλύψουν την υπερπληθώρα πλοίων. Επίσης, η Αυστραλία ήταν ήρεμη χωρίς να προσφέρει κάποια στήριξη στην αγορά.

Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής ανέβηκαν στα 13,5-15Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην άπω Ανατολή η αγορά έχασε έδαφος, με την Κίνα και το βόρειο Ειρηνικό να μην προσφέρουν πολλές εναλλακτικές για τους πλοιοκτήτες. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 10-11,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 11-12,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 12-13,5Κ/ημέρα.

Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα θετικά, όμως η υπερπροσφορά πλοίων προς το τέλος της εβδομάδας πίεσε τους ναύλους προς τα κάτω.

Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 17-18,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 16-17,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 11,5-13Κ/ημέρα.

Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος κινήθηκε πτωτικά. Οι ναυλωτές προσπάθησαν να εκμεταλλευτούν τη συγκέντρωση χωρητικότητας που παρατηρήθηκε αυτή την εβδομάδα. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 14,5-16Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 16,5-18Κ/ημέρα.

Η περιοχή της ECSA κινήθηκε σε δύο ταχύτητες. Από τη μία τα ταξίδια προς την Ασία που παρουσίασαν πτώση, λόγω της μειωμένης ζήτησης από την Κίνα, και από την άλλη τα ταξίδια προς την Ευρώπη και τη Μεσόγειο που κινήθηκαν θετικά.

Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 21,5-23Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 17,5-19Κ/ημέρα.

Η Ευρώπη παρέμεινε ήρεμη χωρίς πολλές συζητήσεις να έρχονται στην επιφάνεια. Επίσης περιορισμένες ήταν και οι δουλειές προς την Ασία. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 11,5-13Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 11-12,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 17,5-19Κ/ημέρα.

Η Μεσόγειος παρουσίασε πτώση σε όλες τις διαδρομές, εξαιτίας της έλλειψης νέων φορτίων. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 20,5-22Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 13,5-15Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 15,5-17 Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).

Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα κυρίως χάρη στα φορτία σιτηρών προς τη βορειοδυτική Αφρική, ενώ υπήρχαν και κάποια φορτία κάρβουνο και σκραπ. 

Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έμειναν στα $ 11-12,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 13,5-15Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 10-11,5Κ /ημέρα.

Η Μεσόγειος εμφάνισε ανοδικές τάσεις, λόγω της έλλειψης διαθέσιμων πλοίων μου βγάζει για τις αρχές Απριλίου, ενώ υπάρχουν κάποια φορτία ενδομεσογειακά.

Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 14-15,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 13-14,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 11,5-13Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 17,5-19 Κ/ημέρα.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο Αμερικάνικος Κόλπος συνέχισε σε χαμηλότερα επίπεδα, αφού υπάρχουν πολλά “ανοιχτά” πλοία για τον Απρίλιο. Υπήρχαν κάποια φορτία ξύλου και petcock αλλά δεν ήταν αρκετά για να στηρίξουν την αγορά.

Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 11,5-13Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 13,5-15Κ/ημέρα.

Στην περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα θετικά αλλά έκλεισε παρουσιάζοντας μικρές απώλειες, αφού η ζήτηση υποχώρησε από τα μέσα της εβδομάδας και μετά.

Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 15,5-17Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 17-18,5Κ/ημέρα.

Στην Ασία η αγορά στην Άπω ανατολή και στην Ανατολική Ασία σημείωσε πτωτικές τάσεις από την αρχή της εβδομάδας με λίγα φορτία και χαμηλή δραστηριότητα. Έτσι αυξήθηκαν τα διαθέσιμα πλοία της περιοχής.

Παράλληλα η Αυστραλία δεν βοήθησε στη συγκράτηση της πτώσης. Δυτικότερα, Ινδία ήταν αυτή που συγκράτησε την αγορά στα ίδια επίπεδα καθώς ο κόλπος ήταν ήρεμος.

Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 8-9,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 11,5-13Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 11,5-13Κ /ημέρα.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ