Νέες αποκαλύψεις βγαίνουν στο φως σχετικά με το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, ενώ αντιδράσεις προκαλούν και οι καταγγελίες πολιτών για πάρτι στο σταθμαρχείο της Λάρισας μία ημέρα πριν την τραγωδία.
«Ξέχασαν τα μικρόφωνα ανοιχτά και έκαναν κάποιο πάρτι λόγω ημέρας λες και ήταν σε κάποιο πανηγύρι», ανέφερε κάτοικος της Λάρισας μιλώντας στο Star, σχετικά με το σταθμαρχείο.
«Ο κύριος που βγάζει τις ανακοινώσεις ήταν πολύ εύθυμος. Ξέχασε δύο φορές το μικρόφωνο ανοιχτό, τη δεύτερη φορά το ξέχασε περισσότερη ώρα», ανέφερε ένας άλλος κάτοικος της περιοχής.
“Μπάχαλο” με τις βάρδιες
Και ενώ η εισαγγελική έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη, η οποία εστιάζει την έρευνα της και σε δύο ανώτατα υπηρεσιακά στελέχη του ΟΣΕ, που φέρονται να είχαν εγκρίνει το πρόγραμμα βαρδιών και την τοποθέτηση του μοιραίου σταθμάρχη, νέα ντοκουμέντα έρχονται να προστεθούν στο παζλ των “αμαρτιών” και της παθογένειας του ελληνικού σιδηρόδρομου.
Σύμφωνα με δηλώσεις πηγής του ΟΣΕ στον ΣΚΑΪ, ο επιθεωρητής κάνει την πρόταση για τις βάρδιες, με το σχετικό έγγραφο να στέλνεται στη συνέχεια στους ανώτερους, οι οποίοι βάζουν συνήθως την υπογραφή τους «στα τυφλά».
Όπως ανέφερε, «οι κανονισμοί του ΟΣΕ είναι λάσκα» τονίζοντας ότι κανείς δεν φοβόταν ότι θα περάσει από πειθαρχικό και ότι θα χρειαστεί λογοδοτήσει.
«Το βαρδιόχαρτο κανονικά δεν περνάει από εμένα αλλά τώρα… Αφήστε το, δεν μπορώ να μπω σε λεπτομέρειες γιατί θα μπλέξω. Όλα είναι υπό διερεύνηση, έχουν έρθει σε επαφή ανακριτικές και εισαγγελικές αρχές, δεν έχω κληθεί ακόμα», δήλωσε την ίδια ώρα ένας εκ των προϊσταμένων του επιθεωρητή.
Την ίδια ώρα, όπως προκύπτει από νέα ντοκουμέντα που έχουν έρθει «στο φως» από το βιβλίο παράδοσης–παραλαβής στο σταθμαρχείο, τα ωραία ήταν μόνο «στα χαρτιά».
Στα νέα ντοκουμέντα του Star φαίνεται ξεκάθαρα ότι οι σταθμάρχες δεν τηρούσαν το ωράριο που είχε καθοριστεί από το μηναίο πρόγραμμα. Μάλιστα, στις 27 Φεβρουαρίου, δηλαδή μόλις μία ημέρα πριν τη φονική σύγκρουση, ο κατηγορούμενος σταθμάρχης που είναι νυχτερινός παραδίδει στον Π.Κ. ξεχνώντας να γράψει την ώρα.
Παράλληλα, την ίδια κιόλας ημέρα, το ζευγάρι των πρωινών σταθμαρχών παραδίδει στους δύο απογευματινούς. Όμως, ενώ έπρεπε να σχολάσουν βάσει προγράμματος στις τρεις το μεσημέρι, εκείνοι παραδίδουν μία ώρα νωρίτερα, δηλαδή στις δύο.
Την ίδια ώρα, ο κατηγορούμενος σταθμάρχης ξανακάνει νύχτα και ενώ έπρεπε να παραδώσει στις επτά το πρωί, παραδίδει μία ώρα νωρίτερα.
Η προχειρότητα με τις βάρδιες συνεχίζεται και μετά τη σύγκρουση, όταν κάποιος διορθώνει με μπλάνκο την παράδοση-παραλαβή.