Η άρση της πολιτικής zero covid και το “άνοιγμα” της Κίνας στον κόσμο έχει σημαντική επίδραση στον κλάδο των μεταφορών αλλά και στους εργαζομένους του.
Ειδικά στη Κίνα, αυτή η απόφαση οδηγεί αυτόματα και στην αύξηση της κατανάλωσης καυσίμων (jet fuel), ενώ σε καθεστώς ισορροπίας μπαίνουν οι αλλαγές πληρωμάτων, οι οποίες είχαν πληγεί από την αρχή της πανδημίας.
Ο κορονοϊός είχε αναζωπυρώσει τους περιορισμούς για πλοία που ελλιμενίζονται στα λιμάνια που αποτελούν σημαντικό κόμβο για τις αλλαγές πληρωμάτων.
Για πρώτη φορά εδώ και σχεδόν τρία χρόνια γίνονται πολύ πιο εύκολες οι αλλαγές πληρώματων και δε θα χρειάζονται πλέον να τεθούν σε καραντίνα κατά την αναχώρηση ή την επιβίβαση.
Τι ισχύει στην Κίνα
Οι ναυτικοί που προέρχονται από το εξωτερικό πρέπει πλέον να υποβάλλονται σε τεστ Covid μόνο 48 ώρες πριν από την αναχώρηση του τελευταίου λιμανιού τους και πριν εισέλθουν στη Κίνα.
Την ίδια ώρα μια σειρά αεροπορικών εταιρειών δήλωσαν ότι θα αυξήσουν πλέον τον όγκο των πτήσεων εντός και εκτός της ασιατικής χώρας, ανεξάρτητα από την εικόνα που θα παρουσιάζει ο χάρτης των μολύνσεων από κορονοϊό στην Κίνα.
Ωστόσο, η αύξηση των κρουσμάτων κορονοϊού στην Κίνα επηρεάζει τις αλυσίδες εφοδιασμού, καθώς τα λιμάνια είναι υποστελεχωμένα τις τελευταίες εβδομάδες και η διαθεσιμότητα φορτηγών είναι περιορισμένη.
Τα ναυπηγεία αγωνίζονται να ολοκληρώσουν τις εργασίες νεότευκτων πλοίων και επισκευών σύμφωνα με τα χρονοδιαγραμματα καθώς χιλιάδες προσωπικό είναι άρρωστο.