Μια νέα τουριστική ταυτότητα χτίζει ο προορισμός της Αττικής, η οποία θα τον βοηθήσει να επανατοποθετηθεί στον τουριστικό χάρτη την επόμενη ημέρα της πανδημίας. Παρόλα αυτά βέβαια και δεδομένης της υγειονομικής κρίσης που συνεχίζει να πλήττει την τουριστική βιομηχανία, η όποια ανάκαμψη της Αθήνας για φέτος αναμένεται αργότερα από αυτή των νησιωτικών προορισμών και των resorts.
Σημαντικό ρόλο στη νέα τουριστική ταυτότητα θα παίξουν τα έργα αναβάθμισης που υλοποιούνται στις υποδομές της πρωτεύουσας καθώς και οι μεγάλες επενδύσεις που έχουν δρομολογηθεί στο παραλιακό μέτωπο για το «άνοιγμα» της πόλης προς τη θάλασσα, όπως επισημάνθηκε από τους συμμετέχοντες του 7ου «Travel Trade Athens», της συνάντησης που προβάλλει την Αθήνα στην παγκόσμια τουριστική αγορά, στην οποία και έδωσαν το παρόν σημαντικοί παράγοντες της τουριστικής βιομηχανίας της χώρας.
«Το άνοιγμα του τουρισμού θα πρέπει να ακολουθήσει το άνοιγμα της κοινωνίας επεσήμανε από πλευράς του δήμαρχος της πόλης, κ. Κώστας Μπακογιάννης. Σύμφωνα με τον ίδιο και σε πείσμα της πανδημίας «η Αθήνα οργανώνεται για να κάνει βήματα προς τα εμπρός και στόχος είναι η επόμενη μέρα της κρίσης να βρει μία πόλη έτοιμη για να «τρέξει».
Από πλευράς του Δήμου η έμφαση για την επόμενη ημέρα δίνεται στο περιβάλλον αλλά και στις υποδομές της πόλης, οι οποίες δημιουργούν τις κατάλληλες προϋποθέσεις για όσους επισκεφτούν την χώρα. Ήδη μάλιστα προχωρούν εκτεταμένα έργα ασφαλτοστρώσεων για το μισό δίκτυο της πόλης ενώ προωθούνται και πρωτοβουλίες ανάπλασης των λόφων Λυκαβηττού- Στρέφη, ανακαίνιση συντριβανιών και έργα στον Εθνικό Κήπο. Εντός του καλοκαιριού θα πραγματοποιηθεί και ένα μεγάλο πρόγραμμα αντιγκράφιτι στην Πλάκα ενώ δρομολογούνται και έργα οδοφωτισμού ύψους 45 εκατ. ευρώ τα οποία θα γίνουν σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος κι Ενέργειας.
Ενέργειες γίνονται και για την προώθηση του προορισμού σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα μέσω της συμμαχίας «This is Athens» στην οποία μετέχουν μεταξύ άλλων και η Αegean και το Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας
«Για τη μετά Covid 19 περίοδο έχουμε ετοιμάσει και τη νέα καμπάνια για την προώθηση του προορισμού που θα παρουσιαστεί στο επόμενο διάστημα. Βάζουμε νέες βάσεις γι’ αυτό που ονομάζουμε τουριστικό προϊόν της Αθήνας» επεσήμανε ο κ. Μπακογιάννης.
Το άνοιγμα του τουρισμού θα πρέπει να γίνει με προσεκτικά βήματα ειδικά τώρα που βρισκόμαστε κοντά στο τέλος, επεσήμανε από πλευράς του ο πρόεδρος της Aegean, κ. Ευτύχης Βασιλάκης από το διαδικτυακό βήμα της εκδήλωσης. «Η Aegean έδειξε μέσα στην κρίση ότι στηρίζει και θα συνεχίσει να στηρίζει τον προορισμό της Αθήνας, διασφαλίζοντας την δυνατότητα των αναγκαίων μετακινήσεων ακόμα και σε αυτό το δεύτερο lockdown, έστω και με σχεδόν άδεια αεροπλάνα» τόνισε ο κ. Βασιλάκης συμπληρώνοντας ότι η επαναφορά θα είναι σταδιακή και δύσκολη και προτεραιότητα παραμένει η διασφάλιση της υγείας.
Χαρακτηρίζοντας τις όποιες προβλέψεις παρακινδυνευμένες, εξαιτίας των ρευστών υγειονομικών συνθηκών ο διευθύνων σύμβουλος του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, κ. Γιάννης Παράσχης επεσήμανε ότι η επίτευξη του στόχου του 50% της κίνησης του 2019 θα φέρει ικανοποίηση στην τουριστική αγορά δεδομένου μάλιστα ότι οι πρώτοι μήνες του έτους έχουν χαθεί. Σύμφωνα με τον ίδιο η περίοδος φέτος για την Αθήνα έχει περιοριστεί, και οι ελπίδες στρέφονται στην αύξηση της κίνησης το καλοκαίρι και το φθινόπωρο. Άλλωστε όπως εξήγησε οι δύσκολες συνθήκες για τον αστικό τουρισμό παρατηρούνται σε ολόκληρη την Ευρώπη και δεν αποτελούν αποκλειστικά θέμα της ελληνικής πρωτεύουσας. «Η Αθήνα είχε καταφέρει να γίνει πόλος έλξης για city break προ πανδημίας και είχε κερδίσει ως ένα βαθμό το στοίχημα, ωστόσο τώρα θα πρέπει και πάλι να καλύψει το χαμένο έδαφος», τόνισε ο κ. Παράσχης.
Σύμφωνα με τον ίδιο η επόμενη μέρα για τον αστικό τουρισμό θα κινείται σε τρεις άξονες, την υγειονομική ασφάλεια, τις υποδομές και τον ψηφιακό μετασχηματισμό αλλά και την βιωσιμότητα του τουριστικού προϊόντος. Σε αυτό το πλαίσιο μάλιστα και παρά τις όποιες δυσκολίες το αεροδρόμιο συνεχίζει στην δέσμευσή του με το σχέδιο ‘’ROUTE 2025’’, το οποίο στοχεύει να επιτύχει μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα εντός του αεροδρομίου μέχρι το 2025 μέσω της χρήσης φωτοβολταϊκών για αυτοκατανάλωση.