Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΝΑΥΤΙΛΙΑΝέα πτώση για τα μεγαλύτερα μεγέθη- Θετικά κινήθηκαν τα μικρότερα

Νέα πτώση για τα μεγαλύτερα μεγέθη- Θετικά κινήθηκαν τα μικρότερα

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Maritime Executive and Consultant

Τα μεγαλύτερα μεγέθη, Capes και Panamaxes, σημείωσαν νέες απώλειες και οδήγησαν σε πτώση το γενικό δείκτη. Αντιθέτως, τα μικρότερα μεγέθη κινήθηκαν ανοδικά.

Αναλυτικότερα, τα Capes υποχώρησαν κατά 44,2%, τα Kamsarmaxes -6,13%, τα Supramaxes +10,6%, και τα Handies +0,45%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI υποχώρησε κατά 10,63% (σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα) και έκλεισε στις 538 μονάδες την Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου.

Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs.

Στην Ασία η εβδομάδα ξεκίνησε δυναμικά, με τους ναύλους να κινούνται ελαφρώς υψηλότερα παρενέργειες από την προηγούμενη εβδομάδα. Ωστόσο όσο περνούσαν οι μέρες η αυξημένη χωρητικότητα πίεσε την αγορά με αποτέλεσμα η εβδομάδα να κλείσει με απώλειες. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 6,06 $/tn.  

Στον Ατλαντικό και ιδίως στο βορρά σημειώθηκαν οι μεγαλύτερες απώλειες. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο δείκτης για τα υπερατλαντικά ταξίδια παρουσίασε απώλειες ύψους 64%, ενώ και ο αντίστοιχος δείκτης για τα ταξίδια προς την Ασία υποχώρησε κατά 25%.

Στο Νότο η εικόνα ήταν κάπως καλύτερη, με τη βδομάδα να κλείνει με οριακές απώλειες. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 16,1 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 14,7 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 1,84Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).

Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό η ροή των φορτίων ήταν περιορισμένη τόσο από τον αμερικανικό κόλπο όσο και από τη Βραζιλία με αποτέλεσμα οι ναύλοι να κινούνται σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.

Αντιθέτως, έχουν παρουσιαστεί κάποια φορτία σιτηρών από την Ουκρανία για τον ερχόμενο μήνα, όμως υπάρχει δισταγμός από τους πλοιοκτήτες να στραφούν στην περιοχή, αφού ακόμα δεν έχει ανανεωθεί η συμφωνία για το διάδρομο ασφάλειας.

Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 18,5-21Κ/ημέρα (παράδοση ECSA), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 14-16 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 4-6 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη).

Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η εβδομάδα ξεκίνησε υποτονικά, με ελάχιστα νούμερα να ανταλλάσσονται τις πρώτες μέρες, ενώ και η συνέχεια ήταν παρόμοια. Βόρειος Ειρηνικός και Αυστραλία κινήθηκαν με χαμηλές ταχύτητες, χωρίς να προσφέρουν ιδιαίτερη στήριξη στην αγορά, ωστόσο η Ινδονησία ήταν πιο ενεργή. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 5-7Κ /ημέρα.

Για τα Supramaxes-Ultramaxes στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά παρουσίασε βελτίωσης με την Ινδονησία να είναι αρκετά ενεργή απορροφώντας μεγάλο μέρος των πλοίων της περιοχής αλλά και από βορρά.

Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής έμειναν στα 8,5-10Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην άπω Ανατολή η αγορά δέχθηκε τη θετική επίδραση της νοτιοανατολικής Ασίας και ακολούθησε την ανοδική πορεία αυτής. Η μείωση της προσφερόμενης χωρητικότητας, λόγω των φορτίων από το Νότο, ήταν ο βασικός λόγος της ανόδου αυτής.

Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 6,5-8Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 6,5-8Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 6-7,5Κ/ημέρα.

Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά εμφάνισε αρκετή δραστηριότητα καθώς υπήρξαν πολλά φορτία από τον κόλπο προς την Ανατολική Ινδία και το Μπαγκλαντές. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 11-12,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 9,5-11Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 4,5-6Κ/ημέρα.

Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος παρουσίασε ανοδικές διορθώσεις τόσο για τα υπερατλαντικά ταξίδια όσο και τα ταξίδια προς την Ασία. Προς το τέλος της εβδομάδας υπήρξε αρκετή κινητικότητα από την πλευρά των ναυλωτών. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 8,5-10Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 10,5-12Κ/ημέρα.

Η περιοχή της ECSA παρέμεινε υπό πίεση με τη ροή των φορτίων να είναι περιορισμένη και τα περισσότερα πλοία της περιοχής να παραμένουν ανοιχτά. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 13-14,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 9,5-11Κ/ημέρα.

Στην Ευρώπη παρατηρήθηκαν σταθεροποιητικές τάσεις. Μπορεί η ροή των φορτίων να ήταν περιορισμένη ωστόσο φάνηκε να είναι αρκετή για το μικρό αριθμό πλοίων που ήταν στην περιοχή. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 7,5-9Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 6-7,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 10-11,5Κ/ημέρα.

Η Μεσόγειος παρουσίασε ανοδικές τάσεις. Οδηγός αυτής της ανόδου ήταν τα φορτία κλίνκερ καθώς και η έλλειψη άμεσα διαθέσιμων πλοίων. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 12-13,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 6,5-8Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 7,5-9 Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).

Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά συνέχισε στα ίδια επίπεδα της προηγούμενης εβδομάδας. Η αγορά δέχτηκε στήριξη από κάποια φορτία λιπασμάτων στη βαλτική.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασαν τα ταξίδια από τη Ρωσία όπου το πριμ ήταν αρκετά ανεβασμένο. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έπεσαν στα $ 6,5-8Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 6,5-7,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 6-7Κ /ημέρα.

Η Μεσόγειος κινήθηκε στις περισσότερες διαδρομές χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές, χάρη σε κάποια φορτία σιτηρών από τη μαύρη θάλασσα (όχι από εμπόλεμες ζώνες), αλλά και κάποια φορτία από τη Ρωσία.

Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 8,5-9,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 8-9,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 6-7,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 10-11,5 Κ/ημέρα.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο Αμερικάνικος Κόλπος παρουσίασε έλλειψη νέων φορτίων με αποτέλεσμα να υπάρξει συγκέντρωσης χωρητικότητας που οδήγησε τους ναύλους σε χαμηλότερα επίπεδα.

Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 7-8,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 9-10Κ /ημέρα.

Στην περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) η αγορά έχει ένα αργό ξεκίνημα της εβδομάδας, ωστόσο η συνέχεια ήταν κάπως καλύτερη με την εμφάνιση κάποιων φορτίων.

Έτσι συγκρατήθηκε η πτώση των ναύλων. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 10-11,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 13-14,5Κ/ημέρα.

Στην Ασία το μεγαλύτερο μέρος της εβδομάδας ήταν ήρεμο. Όμως, τις δύο τελευταίες μέρες υπήρξε έντονη δραστηριότητα και αρκετά κλεισίματα, ολοκληρώνοντας την εβδομάδα με τους δείκτες της Ασίας να κλείνουν στα πράσινα. Δυτικότερα, στον κόλπο της Μέσης Ανατολής και την Ινδία η εβδομάδα κύλησε με πολλές συζητήσεις και ζήτηση και προσφορά να ισορροπούν.

Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 7-8,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 8-9,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 7-8,5Κ /ημέρα.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ