Από σήμερα, Παρασκευή 1 Ιουλίου, ξεκινά η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας για το σύνολο των τραπεζών της χώρας και τις επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους.
Σημειώνεται επίσης ότι μέχρι την Τρίτη, είχαν “κατεβάσει” στο κινητό τους τηλέφωνο την εφαρμογή myErgani app (στην οποία περιλαμβάνεται ως επέκταση η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας) 40.368 εργαζόμενοι, δηλαδή περίπου το ένα τρίτο των εργαζομένων που απασχολούνται σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ. Η εφαρμογή διατίθεται για συσκευές με λειτουργικό σύστημα android και iOS.
Συγκεκριμένα:
-Την Δευτέρα 27 Ιουνίου ενεργοποιήθηκε η εφαρμογή CardScanner app που συνδέεται στο παραγωγικό ΠΣ Εργάνη. Πρόκειται για την εφαρμογή που έχει διατεθεί στις επιχειρήσεις, η οποία «διαβάζει» την Ψηφιακή Κάρτα του εργαζόμενου κατά την είσοδο και την αποχώρηση από την εργασία, κατά παρόμοιο τρόπο με τη διαδικασία που ακολουθείτο για το «σκανάρισμα» των πιστοποιητικών εμβολιασμού.
-Την Τρίτη 28 Ιουνίου δόθηκε η δυνατότητα για δοκιμαστική χρήση της Ψηφιακής Κάρτας και ήδη πολλές επιχειρήσεις της πρώτης φάσης εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας (τράπεζες και σούπερ μάρκετ) “έτρεξαν” με επιτυχία δοκιμές. Σημειώνεται ότι η δυνατότητα δοκιμαστικής χρήσης δόθηκε τόσο σε επιχειρήσεις που διέθεταν ήδη σύστημα ωρομέτρησης το οποίο διασυνδέθηκε με το ΠΣ Εργάνη, στις επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν σύστημα ωρομέτρησης, οι οποίες αξιοποιούν την εφαρμογή CardScanner.
«Σε πρώτη φάση, η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας αφορά περισσότερους από 120.000 εργαζόμενους στις τράπεζες και στα σούπερ μάρκετ. Τόσο με την εργοδοσία όσο και με τους εργαζόμενους στους συγκεκριμένους κλάδους έχει υπάρξει ευρύς διάλογος για την προετοιμασία του νέου συστήματος. Ήδη έχω ανακοινώσει ότι η Ψηφιακή Κάρτα θα επεκταθεί στις εταιρείες security, στις ασφαλιστικές εταιρείες και στη βιομηχανία, ενώ στόχος είναι του χρόνου τέτοια εποχή να εφαρμόζεται στους κλάδους του τουρισμού και της εστίασης”, όπως είχε σημειώσει ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης.
“Η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί πως η Ψηφιακή Κάρτα θα επεκταθεί σταδιακά στο σύνολο των επιχειρήσεων και των εργαζομένων στη χώρα, χωρίς καμία εξαίρεση. Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας αποτελεί εγγύηση για τον σεβασμό του ωραρίου και των υπερωριών του εργαζομένου. Είναι ένας ψηφιακός μηχανισμός, μέσω του οποίου θα γίνονται σεβαστά τα δικαιώματα του εργαζομένου, αλλά θα στηριχθεί και ο υγιής ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων. Είναι μια επανάσταση στην αγορά εργασίας, μια μεταρρύθμιση που δίνει δύναμη στον εργαζόμενο”, όπως έχει επισημάνει.
Πώς θα λειτουργεί στην πράξη η ψηφιακή κάρτα;
Κατά την προσέλευση – αποχώρηση στην εργασία ο εργαζόμενος θα «χτυπά» την κάρτα δηλώνοντας την έναρξη – λήξη του ωραρίου. Ο προγραμματισμός της εργασίας και οι πληροφορίες για τις πραγματικές ώρες έναρξης – λήξης της εργασίας θα εισάγονται ψηφιακά πλέον στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II και θα είναι διαθέσιμες στους εργαζομένους μέσω της εφαρμογής myErgani mobile app, καθώς και μέσα από το myErgani web portal.
Η κάρτα μπορεί να είναι είτε σε φυσική μορφή, όπως οι κάρτες που χρησιμοποιούν σήμερα πολλές επιχειρήσεις για την καταγραφή των ωρών εργασίας, ή σε ψηφιακή εφαρμογή (application) στο κινητό τηλέφωνο του εργαζομένου που θα παράγει έναν κωδικό QR code τον οποίο θα «σκανάρει» η αντίστοιχη ψηφιακή εφαρμογή της επιχείρησης.
Πρόκειται ακριβώς για τη διαδικασία που εφαρμόστηκε για το «σκανάρισμα» των πιστοποιητικών νόσησης, εμβολιασμού κ.λπ. Οι επιχειρήσεις που διαθέτουν συστήματα ωρομέτρησης θα διαβιβάζουν μαζικά στο ΕΡΓΑΝΗ II τις πληροφορίες έναρξης – λήξης για κάθε εργαζόμενο. Για τις υπόλοιπες η πληροφορία θα διαβιβάζεται αυτόματα μέσω του application.