Αποτελώντας μια αμιγώς ελληνική επιχείρηση που έχει ιστορία 67 ετών καθώς ιδρύθηκε το 1956 από τον Θεόδωρο Σκαγιά, η εταιρεία SKAG (Σκαγιάς ΑΒΕΕ) έχει φτάσει σήμερα να απασχολεί 103 εργαζόμενους, να είναι η leader στην αγορά τετραδίων και σχολικών ειδών, να κάνει τζίρο πάνω από 9 εκατ. ευρώ και να αντέχει κρατώντας τα μερίδιά της, παρά την «επίθεση» από την αγορά της Τουρκίας αλλά και από τα κινέζικα προϊόντα.
Εκτός όλων των άλλων, η εταιρεία καλείται να ανταπεξέλθει και στις τεράστιες κοινωνικοπολιτικές αλλαγές των τελευταίων δεκαετιών, καθώς το διαρκώς διογκούμενο πρόβλημα της υπογεννητικότητας στη χώρα μας, νομοτελειακά επηρεάζει επιχειρήσεις που που ένα μεγάλο ποσοστό των παραγόμενων προϊόντων τους απευθύνονται σε μικρότερα ηλικιακά κοινά.
Όπως τόνισε στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου στην Αθήνα η αντιπρόεδρος της εταιρείας και κόρη του ιδρυτή κα Πόπη Σκαγιά, «τη δεκαετία του ‘80 είχαμε 380.000 γεννήσεις ανά έτος στην Ελλάδα, ενώ πλέον έχουμε πέσει στις 72.000 γεννήσεις». Επίσης σημείωσε πως τη δεκαετία του ‘80 η εταιρεία τύπωνε 32 εκατ. τετράδια, ενώ τώρα τυπώνει 8 εκατ.. Βεβαίως, τότε τύπωνε μόνο τετράδια, ενώ πλέον έχει μπει σε εκατοντάδες άλλα προϊόντα που υπερκαλύπτουν το τζίρο που χάνεται.
Η κα Σκαγιά αναφέρθηκε και στον αθέμιτο ανταγωνισμό από την Τουρκία, σημειώνοντας πως μπορεί να μην είναι στην ΕΕ, αλλά έχει μηδενικούς δασμούς από Ελλάδα. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι εισάγονται τετράδια με 17 λεπτά, όταν από τη SKAG ένα τετράδιο φεύγει για το εξωτερικό στα 75 λεπτά». Επίσης τόνισε τη σημαντικότητα μιας τέτοιας επιχείρησης για την Ελλάδα τονίζοντας πως «για κάθε ένα ευρώ που παράγουμε, αυτό επιστρέφει τέσσερις φορές στην ελληνική οικονομία. Δεν είναι εύκολο να είσαι επιχειρηματίας στην Ελλάδα», συμπλήρωσε.
Νέες επενδύσεις
Η εταιρεία δρομολογεί και νέες επενδύσεις ύψους 3,5 εκατ. ευρώ, ενώ συνάμα προβαίνει και σε ολιστική επανασύσταση του brand, ενισχύοντας την κεντρική φίρμα, καταργώντας σταδιακά τα πάνω από 25 υπο-
brands που είχε και μπέρδευαν ίσως το καταναλωτικό κοινό. Πλέον θα ενισχυθεί το κυρίαρχο brand που είναι το SKAG μέσα από τέσσερις κεντρικούς πυλώνες δραστηριοποίησης όπως είναι η Μάθηση, η Οργάνωση, η Δημιουργία και το Παιχνίδι.
Πρόκειται για τέσσερις τομείς που κάτω από τον καθέναν υπάρχουν δεκάδες κωδικοί προϊόντων και αποτελούν τις αιχμές της νέας εποχής της επιχείρησης.
Το επενδυτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει μια νέα εκτυπωτική μηχανή τελευταίας γενιάς που βασίζεται στο cloud και όπως τόνισαν χθες τα στελέχη της εταιρείας δεν υπάρχει σε όλη τη ΝΑ Ευρώπη και θα δώσει σημαντικό προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού ξεκλειδώνοντας νέες αγορές.
Η Σκαγιάς ΑΒΕΕ παράγει 900 κωδικούς προϊόντων στην Ελλάδα ενώ εισάγει επίσης και πάρα πολλούς κωδικούς, οι οποίοι συνολικά ξεπερνούν τους 2.500, μαζί με τους «ελληνικούς». Η εταιρεία έχει στο Κρυονέρι Αττικής εργοστάσιο 24.000 τ.μ. με δυναμικότητα παραγωγής 70.000 τετράδια/ημέρα, 25.000 κλασέρ γραφείου/ημέρα 15.000 ντοσιέ λάστιχο/ημέρα, 20.000 μπλοκ γραφής/ημέρα, ενώ συνεργάζεται με περίπου 2.500 βιβλιοπωλεία σε όλη την Ελλάδα.
Την τετραετία 2019 – 2022 προχώρησε σε επενδύσεις 2,5 εκατ. ευρώ σε μηχανολογικό εξοπλισμό και εκσυγχρονισμό της παραγωγής, μπαίνοντας και σε νέα προϊόντα. Το 2022 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας διαμορφώθηκε στα 9,070 εκατ. ευρώ, έναντι 6,738 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ για την τρέχουσα χρήση η εταιρεία αναμένει αύξηση του όγκου πωλήσεων σε ποσοστό που θα κυμανθεί στο 13%, που σε τζίρο μεταφράζεται σε αύξηση περί το 10%.
Αναφερόμενη στην ιστορία της επιχείρησης και στην ανθεκτικότητά της και την ικανότητά της να προσαρμόζεται ανά τις δεκαετίες ακολουθώντας τις αλλαγές της κοινωνίας, η κα Σκαγιά τόνισε πως «η εταιρεία ξεκίνησε το 1956 από τους Αμπελόκηπους ως μια οικοτεχνία, το 1972 έγινε Α.Ε. έχοντας πλέον καταγράψει 67 έτη ανάπτυξης. Μόνο το 6% των εταιρειών παγκοσμίως καταφέρνουν να ξεπεράσουν τα 50 χρόνια ιστορίας και μόλις το 0,75% παγκοσμίως ξεπερνά τα 100 χρόνια ιστορίας», τόνισε.