*«Ο πλανήτης Γη είναι αρκετά μεγάλος για να πετύχουν οι δύο χώρες», δήλωσε ο πρόεδρος της Κίνας, Σι Τζινπίνγκ, στη συνάντησή του με τον Αμερικανό ομόλογό του, Τζο Μπάιντεν στο Σαν Φρανσίσκο. Ένα από τα πολλά αισιόδοξα μηνύματα μεταξύ των ηγετών των ΗΠΑ και της Κίνας, καθώς έκαναν την πιο ξεκάθαρη προσπάθειά τους να σταθεροποιήσουν τις σχέσεις τους από τότε που ξέσπασε ο άγριος εμπορικός πόλεμος το 2018. Επειδή η (γεω)πολιτική είναι και οικονομία και τούμπαλιν… Η επίσκεψη του Σι περιλάμβανε μια έκκληση προς ένα επιχειρηματικό ακροατήριο 300 ατόμων στις ΗΠΑ, εκθειάζοντας τις ευκαιρίες της κινεζικής αγοράς. Το Πεκίνο ανησυχεί από τα αυξανόμενα οικονομικά προβλήματα στο εσωτερικό της, συμπεριλαμβανομένης της επιβράδυνσης της ανάπτυξης, του χρέους των τοπικών κυβερνήσεων, της αγοράς ακινήτων που παραπαίει και της πρώτης πτώσης φέτος των άμεσων ξένων επενδύσεων εδώ και 25 χρόνια. Η DeA εδώ και μέρες, πριν από την συνάντηση των 2 ηγετών θεωρούσε σημείο αναφοράς την άρση απαγόρευσης στις κινεζικές αεροπορικές εταιρείες να δώσουν παραγγελίες στην Boeing. Μέσα στις επόμενες μία-δύο εβδομάδες θα έχει αρθεί- συμπληρώνω δε (από το CNBC) το χαρακτηριστικό: Boeing bonanza leaves rival Airbus in the dust at 2023 Dubai Air Show with three times more aircraft orders…το ενδιαφέρον; οι περισσότερες παραγγελίες στον αμερικανικό κολοσσό συμφωνήθηκαν με ισλαμικές χώρες, εταιρείες της Μέσης Ανατολής, Αφρικής. Παρεμπιπτόντως, στα 208,04$ η μετοχή (BA/NYSE). Εάν κλείσει και το deal: Boeing: China Will Need 8,560 New Aircraft in Next 20 Years, για όποιον ενδιαφέρεται για περισσότερα..flyingmag.com.
*Τέταρτη σερί εβδομαδιαία απωλειών μετά την διόρθωση των τιμών στο χρηματιστήριο εμπορευμάτων και εισέρχεται πλέον σε φάση bear market. To αμερικανικό West Texas Intermediate έπεσε 5% την τελευταία εβδομάδα, αν και ο δείκτης “τσίμπησε” την Παρασκευή. Πλέον διορθώνει πάνω από 20% από τα υψηλά του Σεπτεμβρίου, όσο έχει χάσει και το Brent. Θα δείξει, τέλος της εβδομάδας στην σύνοδο των μελών του ΟΠΕΚ +, ενώ τεχνικοί σηματωροί στα futures εμπορευμάτων δείχνουν πτωτική τάση για πρώτη φορά εδώ και μήνες, ενώ ορισμένοι KMO έχουν επίσης παραβιαστεί τις τελευταίες ημέρες, επιδεινώνοντας τις short θέσεις.
*Είδα τελευταία (euro2day.gr) σε ρεπορτάζ (της Αγγελικής Παπαμιλτιάδου) για τη “μετωπική Κομισιόν-ΕΚΤ για την οικονομία της Ευρωζώνης”. Θα μας πάω λίγο πίσω, μέσα Σεπτεμβρίου όταν η στήλη σημείωνε τα εξής: «Δεν συζητάμε καν τη μείωση των επιτοκίων», διεμήνυσε η «σκληρή» κυρία της ΕΚΤ στους δημοσιογράφους, στον απόηχο της 10ης σερί αύξησης, ενώ επανέλαβε ότι το κόστος δανεισμού θα διατηρηθεί σε αρκετά περιοριστικά επίπεδα για όσο διάστημα χρειαστεί. Αύριο, Τρίτη, με την δημοσίευση των πρακτικών της (τελευταίας) FOMC θα φανεί κατά πόσον θα επιβεβαιωθούν όσοι ΔΕΝ βλέπουν νέα αύξηση των επιτοκίων στις ΗΠΑ, στην συνεδρίαση της 12-13ης Δεκεμβρίου. Την Πέμπτη θα ανακοινωθεί ο βιομηχανικός δείκτης ΡΜΙ, την Παρασκευή η ομιλία της Κριστίν Λαγκάρντ.
*Με τον “αέρα” των long της προηγούμενης εβδομάδας, η αρχή της τρέχουσας. Συνεκτιμώντας την αργία της Πέμπτης στην Wall Street (Ημέρα των Ευχαριστιών) και την ημιαργία της Παρασκευής. Για τα ευρωπαϊκά δεν έχει αλλάξει εκτίμηση η DeA, όσο ο Μάριο Ντράγκι δεν αλλάζει την εκτίμησή του για τον κίνδυνο ύφεσης σε αρκετές χώρες της Ευρώπης.
*Στο ΧΑ, οι χρηματιστές εστιάζουν στην αυριανή συνεδρίαση: καθώς θα τεθούν σε διαπραγμάτευση οι μετοχές της Εθνικής (από το placement του 22% του μ.κ). Ο λόγος; η διαφορά τρέχουσας τιμής (6,12 ευρώ) και τιμής συμμετοχής στην σχετική διαδικασία (5,30). Σημειώστε πως, “υψηλό” Παρασκευής έγινε στα 6,30 ευρώ. Ολόκληρο ένα ( 1 ) ευρώ.
*Με άλλα σχέδια στις αποσκευές των τραπεζιτών που θα συμμετάσχουν στο road show της ΕΧΑΕ (Morgan Stanley) στις 27-28 Νοεμβρίου, στο Λονδίνο πριν την διάθεση του 22% και με διαφορετικά- επί τα βελτίω- μετά. Ήδη, απ’ ότι πληροφορείται πηγή της στήλης, αιτήματα για Β2Β συναντήσεις έγιναν και μέσα στο Σ/Κ.
*Μέσα Δεκεμβρίου ο “πόλεμος” Cosmote- ΝΟVA για τα δικαιώματα του Champions League. Παράγων με γνώση της κατάστασης μας έλεγε επί λέξει “…ενδεχομένως η τελευταία ζαριά της Nova, αλλά και η Cosmote εάν υποχρεωθεί να χτυπήσει την προσφορά πάλι σε βάρος της θα είναι…” Μπρος γκρεμός και πίσω γκρεμός, με το σχήμα υπό την BCP σε σαφώς δυσχερέστερη θέση.
*Στα σχετικά του ευρύτερου κλάδου: Εάν ο Γιώργος Στάσσης- που γνωρίζει πολύ καλά πως, εάν θέλει growth, που θέλει- θα πρέπει να ενεργήσει το αργότερο τέλη 2024-αρχές 2025 στην κινητή. Σε αυτή την περίπτωση είναι μονόδρομος, Vodafone. Προσώρας, ο Μιχάλης Τσαμάζ παίζει άμυνα στην επιθετική πολιτική της Nova- που δίνει τα ρέστα της/σε βάρος του ισολογισμού της- αλλά θα πρέπει- το πολύ- στο 6μηνο να έχει αποτέλεσμα. Κρατήστε το θέμα του “ενεργειακού” και των telecoms, θα δούμε πολλά σε ορίζοντα 12μηνου. Όπως και την συνεργασία ΔΕΗ (με 45%)- Motor Oil (55%) στο κοινό σχήμα για ανάπτυξη στο “μπλε υδρογόνο”.
*Όσο βάλλει κατά Νετανιάχου και Ισραήλ ο Ερντογάν, τόσο θα ζεσταίνεται το σενάριο του EastMed. Παρακολουθώ τον Γιάννη Μανιάτη, εξαιρετικός, θα μπορούσε να έχει αξιοποιηθεί από την νυν κυβέρνηση.
*Τετάρτη οι συνελεύσεις Attica Group- ANEK, για να δούμε τι θα δούμε. Αλλά μου λένε από την Ακτή Μιαούλη και άλλα- εντελώς διαφορετικά- από την Συντάγματος.
*Πάντως αύριο, ανακοινώνουν οικονομικά αποτελέσματα ισχυρά ονόματα: ΟΠΑΠ, Μotor Oil, ElvalHalcor. Στα 14,75 ευρώ η μετοχή του ΟΠΑΠ, διόρθωσε 2,12% την Παρασκευή. Στα 22,24 της ΜΟΗ. Με 7,31% στα 1,79 ευρώ η μετοχή της ElvalHalcor, που έχει μείνει πολύ πίσω από Viohalco και…έτη φωτός από Cenergy. Αρκετά τα δημοσιεύματα για την τελευταία, με αφορμή και την ανακοίνωση των μεγεθών 9μηνου. Εάν λυνόταν- κάποια στιγμή θα λυθεί- και το θέμα του free float μέχρι και MSCI το “βλέπουν” το χαρτί.
*Ενδιαφέρον θα έχει η ενημέρωση αναλυτών από την διοίκηση της AEGEAN (22/11), όλο και κάτι πιο σαφές για τον χρόνο εξαγοράς των warrants θα έχει η αγορά. Ακολουθούν ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Intralot: άκρως ενδιαφέρουσες και οι 2 περιπτώσεις.
*Στα 7,19 ευρώ (0,56%) η μετοχή της Optima, όλο και “στεγνώνει” η προσφορά από παλαιούς/αγορασμένους-σχεδόν- 3 ευρώ χαμηλότερα. Εξ’ αρχής ξεκάθαρη και σαφής η DeA, χωρίς…μισόλογα και ήξεις-αφήξεις. Τα περί “ακριβής” εισαγωγής τα ακούει με θυμηδία…
*Αυτά είναι, αποτελέσματα ΔΑΑ “Ελευθέριος Βενιζέλος”, έσοδα 436 εκατ. κέρδη 188 εκατ. Εάν το 2023 επιβεβαιωθεί ως χρονιά-ρεκόρ, πάνω και από το 2019, τότε στο ΙΡΟ για το 20% θα γίνει party. Κίνηση στο 10μηνο, Ιανουαρίου-Οκτωβρίου πάνω από 24,4 εκατ. ξεπερνώντας κατά 9,6% τα προ πανδημίας μεγέθη. Περισσότερες από 25 νέες συνδέσεις για το 2024 και οι προσθήκες των Juneyao Air (Shanghai-Putong) και Korean Air (Seoul- Incheon). Αλλάζει όλο το πτητικό της έργο η BlueBird Airways και από Τελ Αβίβ, μεταφέρει σε Αθήνα από/προς Βερολίνο, Πράγα, Σόφια, Βιέννη. Η κρητική εταιρεία (είχε ως hub το Ben Gurion).
*Η νέα Chronomat South Sea Capsule Collection της Breitling αιχμαλωτίζει την τροπική ευδαιμονία με τα ζωντανά χρώματα, τους πολύτιμους λίθους και τη σχολαστική της χειροτεχνία. Γνωρίστε τις τρεις τελευταίες εκδόσεις. …για όποιον: /efrontrow.gr/22855/fashion/i-nea-chronomat-south-sea-capsule-collection-tis-breitling/