Η αγορά των wearables συνεχίζει την ανοδική της πορεία, με τις παγκόσμιες αποστολές να αναμένεται να αυξηθούν κατά 6,1% εντός του 2024, φτάνοντας τα 538 εκατομμύρια μονάδες, αναφέρει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ).
Σύμφωνα, ωστόσο, με τα τελευταία δεδομένα της IDC, η ανάπτυξη προβλέπεται να επιβραδυνθεί στο 3,9% το 2025, καθώς κατηγορίες όπως τα smartwatches και τα hearables φτάνουν στα όρια της ωριμότητάς τους σε μεγάλες αγορές όπως οι ΗΠΑ και η Ινδία.
Τα smartwatches, μία από τις σημαντικότερες κατηγορίες wearables, αναμένεται να σημειώσουν μείωση πωλήσεων κατά 4,5% το 2024. Η ινδική αγορά αντιμετωπίζει προκλήσεις λόγω της υπερπροσφοράς φθηνών επιλογών, κάτι που οδήγησε σε αυξημένα αποθέματα και πίεση στις τιμές.
Παράλληλα, οι ΗΠΑ καταγράφουν μείωση στις νέες πωλήσεις, καθώς οι καταναλωτές εξακολουθούν να χρησιμοποιούν συσκευές που αγοράστηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Παρόλα αυτά, η κατηγορία αναμένεται να ανακάμψει το 2025, σημειώνοντας ανάπτυξη 1,7%, καθώς οι καταναλωτές ανανεώνουν τις παλαιότερες συσκευές τους.
Σύμφωνα με τον Jitesh Ubrani, ερευνητή της IDC, οι πωλητές καλούνται να καινοτομήσουν, προσφέροντας λύσεις σε διάφορα εύρη τιμών για να προσελκύσουν νέους χρήστες. Παράλληλα, το ενδεχόμενο χαλάρωσης των συνδρομητικών λειτουργιών στα smartwatches αποτελεί πιθανή στρατηγική για ενίσχυση των πωλήσεων.
Hearables: ο ηγέτης
Τα hearables συνεχίζουν να είναι η μεγαλύτερη κατηγορία wearables, με προβλεπόμενη αύξηση 10,3% για το 2024. Η διατήρηση της ανοδικής τάσης αποδίδεται στις τεχνολογικές καινοτομίες, όπως τα open-ear designs, αλλά και στη συνεχιζόμενη μείωση των τιμών. Οι ανανεώσεις συσκευών σε αναδυόμενες αγορές αναμένεται να συνεχίσουν να τροφοδοτούν αυτήν την ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια.
Σύμφωνα με την IDC, τα smart rings και τα γυαλιά χωρίς οθόνες αποτελούν τις πιο υποσχόμενες κατηγορίες για το μέλλον. Τα smart rings εξελίσσονται σε εναλλακτικές ή συμπληρωματικές συσκευές για την παρακολούθηση της υγείας, καθώς η ζήτηση για πιο διακριτικές και εργονομικές λύσεις αυξάνεται.
Ταυτόχρονα, η επιτυχία της Meta με τα Ray-Ban smart glasses έχει τραβήξει το ενδιαφέρον ανταγωνιστών, ιδιαίτερα στην Κίνα, όπου οι τοπικές εταιρείες εκμεταλλεύονται την απουσία της Meta για να επεκταθούν.
Το μέλλον των Wearables
Οι αναλυτές της IDC εκτιμούν συνολικά ότι η ανάπτυξη της αγοράς wearables θα συνεχιστεί και το 2025, αν και με πιο αργούς ρυθμούς. Το κλειδί που θα ξεκλειδώσει τις προοπτικές του κλάδου, σύμφωνα με την ανάλυση της εταιρείας, φαίνεται να επικεντρώνεται στην καινοτομία και τις νέες κατηγορίες προϊόντων. «Καθώς οι συσκευές εξελίσσονται και οι καταναλωτές αναζητούν πιο έξυπνες και προσιτές λύσεις, τα hearables, τα smart rings και τα γυαλιά αναμένεται να διαμορφώσουν τη νέα εποχή των wearables» εκτιμά στην ανάλυσή της η IDC.