Σταδιακά και με πρόσθετες δικλείδες ασφαλείας ξεκίνησαν τα σιδηροδρομικά δρομολόγια, τρεις εβδομάδες μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου αποτελεί σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες μετά τα όσα έχουν δεν το φως της δημοσιότητας με αφορμή το τραγικό δυστύχημα.
Νωρίς το πρωί της περασμένης Τετάρτης (22/3) ξεκίνησαν τα δρομολόγια του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Αθήνας (Πειραιάς-Αθήνα-Αεροδρόμιο, Άνω Λιόσια-Κάντζα) καθώς και τα δρομολόγια Αθήνα-Χαλκίδα, ο Προαστιακός Πάτρας και τα δρομολόγια Ολυμπία- Πύργος- Κατάκολο, Διακοφτό- Καλάβρυτα. Αντίθετα τα δρομολόγια Θεσσαλονίκη-Φλώρινα και Θεσσαλονίκη-Δράμα όπως και τα εμπορευματικά δρομολόγια δεν θα ξεκινήσουν καθώς η Hellenic Train έχει ήδη στείλει ειδοποίηση για την ακύρωση τους στις εταιρείες (για τα εμπορευματικά). Αυτό καθώς σε επιστολή τους οι μηχανοδηγοί (ΠΕΠΕ) σημειώνουν 9 σημεία που πρέπει να επιλυθούν για να μπορούν να ξεκινήσουν τα δρομολόγια με ασφάλεια. Αφορούν τις σιδηροδρομικές γραμμές Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη, Πλατύ-Φλώρινα, Αθήνα-Θεσσαλονίκη (σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα), Πειραιάς-Κιάτο, Αλεξανδρούπολη-Ξάνθη, Λάρισα-Βόλος. Επίσης ζητείται η παύση των συρμών AEG και η άμεση λειτουργία του GSMR.
Στο μεταξύ νέα εμπλοκή καταγράφηκε χθες με τα εμπορευματικά δρομολόγια της Hellenic Train από Θεσσαλονίκη προς την Ειδομένη. Προχθές, η Hellenic Train διεξήγαγε δυο δρομολόγια στον άξονα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη. Σύμφωνα με χθεσινή διαδικτυακή ανάρτηση του προέδρου των μηχανοδηγών, στη γραμμή αυτή εντοπίστηκαν προβλήματα, τα οποία, μεταξύ άλλων, σχετίζονται με τα φωτοσήματα, τη ραδιοκάλυψη, κ.ά. Παραμένει προς το παρόν άγνωστο, εάν κατόπιν αυτών των εξελίξεων, θα δρομολογήσει αμαξοστοιχίες η Hellenic Train. Αντίθετα, κανονικά διεξάγονται τα δρομολόγια της Rail Cargo Logistics Goldair στον ίδιο άξονα.
Το Συντονιστικό Κέντρο Ασφάλειας Σιδηροδρόμων
Στη συνεδρίασή του το Συντονιστικό Κέντρο Ασφάλειας Σιδηροδρόμων αποφάσισε ότι για την ενίσχυση της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μετακινήσεων θα υπάρχουν σε όλα τα δρομολόγια υποχρεωτικά δύο μηχανοδηγοί και ένας συνοδός και στους σταθμούς δύο σταθμάρχες.
Παράλληλα τα τρένα την νύχτα θα δρομολογηθούν με τέτοιο τρόπο που να διασφαλίζεται η μη διασταύρωσης τους στα σημεία που η γραμμή μονοδρομείται. (όπως π.χ. στο τμήμα Οινόη-Τιθορέα).
Επίσης αποφασίστηκε η μείωση της ταχύτητας στα τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση και έτσι για τους προαστιακά και εμπορευματικά τρένα η ταχύτητα μειώνεται σε 80χλμ/ώρα και για τα επιβατικά τρένα σε 100χλμ/ώρα.
Ο έως τώρα προγραμματισμός θέλει την δρομολόγηση του πρώτου ζεύγους επιβατικών δρομολογίων στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη την 1η Απριλίου.