Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε, η διαδικτυακή εκδήλωση της Περιφέρειας Κρήτης με τίτλο «Παράθυρο στον κόσμο για τα Λύκεια της Κρήτης» και θέμα τα αποτελέσματα από την υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος επαγγελματικού προσανατολισμού «The Tipping Point» στα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια της Κρήτης.
Την εκδήλωση, την οποία συντόνισε η κα Μαριάννα Σκυλακάκη, εκδότρια και αρχισυντάκτρια στην αθηΝΕΑ, χαιρέτισαν η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Ζέττα Μακρή, ο Περιφερειάρχης Κρήτης, κ. Σταύρος Αρναουτάκης, η Αντιπεριφερειάρχης Κρήτης Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης, Απασχόλησης και Νέας Γενιάς, κα Έφη Κουτεντάκη, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης, κ. Μανόλης Καρτσωνάκης και η Διευθύντρια του προγράμματος «The Tipping Point», κα Αμαλία Κωνσταντακοπούλου. Στη διαδικτυακή συζήτηση συμμετείχαν εκπαιδευτικοί και μαθητές από όλες τις περιφερειακές ενότητες της Κρήτης και μέντορες από το Harvard, το MIT και τη Google.
Η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Ζέττα Μακρή, εξέφρασε τη βεβαιότητά της προς τους μαθητές ότι τα αποτελέσματα από την υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος “The Tipping Point” θα φανούν ιδιαίτερα χρήσιμα στον σχεδιασμό της επαγγελματικής τους πορείας. Χαρακτήρισε ιδιαίτερα εύστοχο τον τίτλο της εκδήλωσης και υπογράμμισε ότι ο επαγγελματικός προσανατολισμός οφείλει να είναι μια διαδικασία με σαφείς εκπαιδευτικούς στόχους.»
Ο Περιφερειάρχης, κ. Σταύρος Αρναουτάκης, στον χαιρετισμό του συνεχάρη όλους όσοι συνέβαλαν στην υλοποίηση του προγράμματος και επεσήμανε ότι η Περιφέρεια Κρήτης πρωτοπορεί σε πανελλαδικό επίπεδο, στον τομέα του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού, καθώς προσφέρει δωρεάν στους μαθητές και τις μαθήτριες όλων των Λυκείων της Κρήτης αυτό το εκπαιδευτικό πρόγραμμα επαγγελματικού προσανατολισμού. Καταληκτικά, υπογράμμισε: «Στην Περιφέρεια Κρήτης θα συνεχίσουμε και θα διευρύνουμε τη συνεργασία με όλους τους φορείς της εκπαίδευσης γιατί η γνώση είναι δύναμη και η Κρήτη στηριζόμενη στο ανθρώπινο δυναμικό της, θα κάνει το μεγάλο άλμα στο μέλλον.»
Η Αντιπεριφερειάρχης Παιδείας, κα Έφη Κουτεντάκη, κάνοντας έναν απολογισμό για την προσφορά της Περιφέρειας Κρήτης στον τομέα της εκπαίδευσης, επεσήμανε: «Η υλοποίηση του προγράμματος “The Tipping Point” εντάσσεται στην προσπάθεια της Περιφέρειας Κρήτης να εμπλουτίσουμε και να ενδυναμώσουμε τη μάθηση, αλλά και να εξασφαλίσουμε την ευκαιρία όλοι οι μαθητές να μετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία υπό οποιεσδήποτε συνθήκες».
Αναφερόμενη στα αποτελέσματα από την εφαρμογή του προγράμματος, τόνισε ότι όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες και από το πιο απομακρυσμένο χωριό της Κρήτης, είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για τις επαγγελματικές επιλογές τους και τη σύνδεση των σπουδών τους με την αγορά εργασίας. Κλείνοντας τον χαιρετισμό της, ευχήθηκε η βιωματική εμπειρία του “The Tipping Point” να αποδειχθεί, για κάθε μαθητή και μαθήτρια, ένας χρήσιμος επαγγελματικός οδηγός στην πορεία τους στον κόσμο.
Στη συνέχεια, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης, κ. Μανόλης Καρτσωνάκης, υπογράμμισε τη σπουδαιότητα της ενημέρωσης των μαθητών και μαθητριών για τις μελλοντικές επαγγελματικές επιλογές τους, ενώ δεν παρέλειψε να τονίσει ότι το πρόγραμμα βοήθησε τους μαθητές να επιλέξουν το αντικείμενο των σπουδών τους βασιζόμενοι όχι στην τύχη αλλά στη σωστή πληροφόρηση. Όπως επεσήμανε «το πρόγραμμα πρεσβεύει ένα μέρος από το όραμα της Περιφερειακής Εκπαίδευσης για το δημόσιο ελληνικό σχολείο του αύριο, σύγχρονο και δημοκρατικό, ενταγμένο στην κοινωνία της πληροφορίας, που αξιοποιεί πλήρως το δυναμικό του, στοχεύοντας σε πολίτες ευτυχισμένους και ολοκληρωμένους.»
Η Διευθύντρια του “The Tipping Point”, κα Αμαλία Κωνσταντακοπούλου, ευχαρίστησε θερμά τον Περιφερειάρχη, την Αντιπεριφερειάρχη και τους συνεργάτες τους και στη συνέχεια, αναφέρθηκε στο περιεχόμενο, τη δομή και τον τρόπο λειτουργίας του προγράμματος, που βασίζεται απόλυτα στην τεχνολογία και τις εξ αποστάσεως τηλεδιασκέψεις των παιδιών με μέντορες απ΄ όλον τον κόσμο, με την καθοδήγηση και επίβλεψη των εκπαιδευτικών.
Οι συμμετέχοντες στην εκδήλωση εκπαιδευτικοί, αναφέρθηκαν ιδιαίτερα στα καινοτόμα χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού προγράμματος, την άμεση επικοινωνία, τη διάδραση και την αξιολογική διαδικασία στην οποία εκπαιδεύονται οι μαθητές, ώστε να γίνουν υπεύθυνοι και ενεργοί πολίτες.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες μίλησαν για την πληθώρα των γνώσεων που αποκόμισαν από τη διεξαγωγή του εκπαιδευτικού προγράμματος “The Tipping Point”, τη βοήθεια που πρόσφερε η επαφή με τους μέντορες σχετικά με επαγγελματικές ειδικότητες που δεν γνώριζαν, αλλά και την ανάπτυξη δεξιοτήτων, όπως η ικανότητα να ξεχωρίζουν την έγκυρη πληροφόρηση και να την αξιοποιούν.
Τέλος, οι μέντορες εξέφρασαν τη χαρά και την ικανοποίησή τους για την ευκαιρία που τους έδωσε το πρόγραμμα να μοιραστούν τις βιωματικές τους εμπειρίες με τους μαθητές και τις μαθήτριες και τόνισαν τη δυνατότητα που δίνει το πρόγραμμα να προετοιμαστούν οι νέοι για μια διαφορετική σχέση με την παγκοσμιοποίηση και τα επαγγέλματα στο μέλλον.