Μετ’ εμποδίων φαίνεται ξεκίνησε και αυτή η εβδομάδα για επανεκκίνηση των τρένων. Σήμερα ήταν προγραμματισμένη η β´ φάση του χρονοδιαγράμματος ώστε να μπουν περισσότερα δρομολόγια αλλά δεν τηρούνται όλοι οι κανόνες ασφαλείας, ενώ σε πολλές περιπτώσεις αγνοούνται οι λεγόμενες δικλείδες ασφαλείας.
Σύμφωνα με πηγές τόσο της εταιρίας όσο και των μηχανοδηγών, έως τώρα δεν έχουν παρασχεθεί οι πρόσθετες εγγυήσεις ασφαλείας που έχουν ζητηθεί προκειμένου να ενισχυθεί το πρόγραμμα των τρένων. Αφορούν κυρίως ζητήματα της ραδιοκάλυψης στις σήραγγες του Πλαταμώνα και των Τεμπών, αλλά και επίλυση θεμάτων ασφαλείας με τις σήραγγες του Προαστιακού Σιδηροδρόμου, κυρίως σε ό,τι αφορά την πυρασφάλεια και την πυροπροστασία.
Σημειώνεται πως την προηγούμενη Τετάρτη 22 Μαρτίου, ά φάση επανεκκίνησης, ξεκίνησαν τα δρομολόγια του Προαστιακού στις γραμμές :
• Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο
• Κάντζα – Λιόσια
• Αθήνα – Οινόη – Χαλκίδα
• Κάτω Αχαΐα – Πάτρα και
• Πάτρα – Ρίο.
Παράλληλα, λειτουργεί και ένα τμήμα του τουριστικού δικτύου:
• Διακοφτό – Καλάβρυτα
• Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό δεν έχουν ξεκινήσει ούτε τα δρομολόγια στη Μακεδονία και Θράκη.
Να θυμίσουμε πως η ΠΕΠΕ (Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης), με έγγραφό της, είχε ζητήσει την παράταση της ακινησίας στα τμήματα:
• Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
• Θεσσαλονίκη – Δράμα καθώς και
• Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη.
Ωστόσο, ούτε το τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο δεν λειτούργησε, όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί, κατά την πρώτη φάση της επανεκκίνησης. Δυσκολίες ωστόσο έχουμε και στην εκτέλεση των εμπορευματικών δρομολογίων. Η Hellenic Train συνεχίζει να μην διεξάγει δρομολόγια (με εξαίρεση την 22η Μαρτίου), καθώς οι μηχανοδηγοί της εγείρουν ζητήματα ασφαλείας, τόσο για την κατάσταση του δικτύου, όσο και για τα συστήματα επικοινωνιών, κυρίως στις σήραγγες. Από την άλλη πλευρά, κανονικά διεξάγονται τα δρομολόγια της Rail Cargo Logistics Goldair στον άξονα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη.
Πάντως ο ΟΣΕ διαβεβαιώνει πως το δίκτυο μπορεί να λειτουργήσει με ασφάλεια.
Μάλιστα έχουν ήδη ξεκινήσει εργολαβίες για την αποκατάσταση του φωτισμού σε τρεις σήραγγες, τόσο στον Πλαταμώνα, στα Τέμπη όσο και σε μία εκ των δύο σηράγγων στο Κιάτο.
Επίσης, ο ΟΣΕ διέθεσε 30 φορητά συστήματα GSM-Railways στη Hellenic Train ώστε να μπορεί να εξασφαλιστεί η επικοινωνία στο δίκτυο. Οι εργαζόμενοι ωστόσο ισχυρίζονται πως δεν είναι δυνατό να χρησιμοποιηθούν μέχρι στιγμής λόγω μη πιστοποίησής τους από την αρμόδια αρχή (ΡΑΣ).
Γι’ αυτόν τον λόγο δεν ξεκινάει η γραμμή και στον αέρα είναι και τα δρομολόγια δρομολόγια του Intercity Αθήνα – Θεσσαλονίκη.