Στα 4.284$/teu έχει εκτιναχθεί το κόστος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ποσό που είναι -σχεδόν- 2πλάσιο με της αντίστοιχης περυσινής περιόδου.
Ο λόγος; Η θεαματική μεταστροφή των ισχυρών οικονομιών (κυρίως της Κίνας) από τον κλάδο του τουρισμού (ταξίδια, κρουαζιέρα, ξενοδοχεία κ.λ.π) προς την ζήτηση προϊόντων. Ενδεικτικό το γεγονός, πως το 2020- έτος Covid-19- το δρομολόγιο από Ευρώπη σε Κίνα έχει ακριβύνει κατακόρυφα.
Ποιοι ωφελούνται, από αυτή τη μεταστροφή; Μα φυσικά πρώτοι και καλύτεροι οι «Greeks» του Shipping, κυρίως δε αυτοί που δραστηριοποιούνται στην συγκεκριμένη αγορά.
Ενδεικτικά τα ονόματα (για να μην αδικήσω και πολλούς ακόμη) της Αγγελικής Φράγκου (Navios), Γιάννη Κούστα (Δαναός), οικογένειας Κωνσταντακόπουλου (CostaMare), Νίκου Πατέρα (Contships), Γιώργου Προκοπίου (Dynacom), Νίκου Τσάκου (ΤΕΝ) κ.α
Αύξηση στις μεταφορές, που αποτυπώνεται και στην ζήτηση για πετρέλαιο με το αργό WTI στα 48,30$ και το Brent υψηλότερα του ορίου των 50$ στα 51,37$ , στις 27 Δεκεμβρίου.