Παραμένει για δεκαετίες ο leader της αγοράς στο χώρο των λευκών συσκευών, των ηλεκτρικών ειδών, των οικοσκευών και των προϊόντων τεχνολογίας, παρουσιάζοντας εξαιρετική προσαρμοστικότητα στις εκάστοτε ανάγκες των καιρών, καταφέρνοντας να κυριαρχεί σε μια αγορά που δεν άντεξαν πολλές αλυσίδες όπως Ράδιο Αθήνα, Κορασίδης, Ηλεκτρονική Αθηνών, Elephant, Σύκαρης, Εικόνα & Ήχος, Σαραφίδης κ.α.
Ο λόγος για την εταιρεία Κωτσόβολος που ιδρύθηκε πριν από 73 χρόνια, έγινε η εταιρεία συνώνυμο των λευκών συσκευών, ενώ παρά τις τεράστιες κρίσεις στο διάβα των ετών έχει καταφέρει να διατηρήσει τον ρόλο του διαχρονικού leader στον κλάδο των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών στην Eλλάδα, με μερίδια που κυμάνθηκαν τα τελευταία χρόνια τουλάχιστον μεταξύ 24%-26% και με απόσταση από τους υπόλοιπους «παίκτες».
Από το 2010 και μετά η εταιρεία εισήλθε σε φάση τεχνολογικού μετασχηματισμού και μεγάλης προσαρμογής στις νέες συνθήκες που επέφερε η οικονομική κρίση της χώρας, ενώ από το 2016 – 2017 έχει περάσει στην κερδοφορία την οποία διατηρεί έκτοτε, επανεπενδύοντας σημαντικό μέρος των εσόδων στην ανάπτυξη, επέκταση και εξωστρέφεια.
Πλέον, όλα τα τελευταία χρόνια είναι η πιο επιτυχημένη θυγατρική του διεθνούς ομίλου Curry’s (πρώην Dixons), απασχολεί 3.000 εργαζόμενους, ενώ διαθέτει ένα δίκτυο 95 μεγάλων καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα, σημαντικά κέντρα logistics, ενώ πλέον διευρύνει την παρουσία της στην Κύπρο, ανοίγοντας το τρίτο κατά σειρά κατάστημα, αυτή τη φορά στην Πάφο.
Αποτελέσματα
Χθες η διοίκηση σε επίσημη συνέντευξη Τύπου στην Αθήνα παρουσίασε τα αποτελέσματα της χρήσης 2022 – 2023, καθώς και όλες τις υπόλοιπες εξελίξεις. Ο όμιλος αποτελεί σήμερα τον αδιαμφισβήτητο ηγέτη στην εγχώρια αγορά με πωλήσεις 733 εκατ. ευρώ στη χρήση 2022-2023 από 654 εκατ. ευρώ πέρυσι την προηγούμενη χρήση, BITDA 48,6 εκατ. ευρώ από 51,7 εκατ. ευρώ (-6%) πετυχαίνοντας σε μια περίοδο που πλήττεται από πληθωριστικές πιέσεις ισχυρή κερδοφορία προ φόρων στα 20,7 εκατ. ευρώ από 25,2 εκατ. ευρώ.
Η αλυσίδα κατά το οικονομικό έτος 2022-2023, ενίσχυσε για μία ακόμα χρονιά τα μερίδιά της στην ελληνική και την κυπριακή αγορά, συνεχίζοντας εντατικά τις επενδύσεις της, όσον αφορά το δίκτυο καταστημάτων της.
Συγκεκριμένα, άνοιξε τρία νέα καταστήματα στην Ελλάδα και ένα ακόμα στην Κύπρο -το τρίτο κατά σειρά-, ενώ ολοκλήρωσε μία σειρά σημαντικών αναβαθμίσεων, τόσο σε υποδομές, όσο και σε λειτουργικά συστήματα εξυπηρέτησης.
Οι επενδύσεις για το συγκεκριμένο οικονομικό έτος έφτασαν τα 13,4 εκατ. ευρώ, έναντι 13,3 εκατ. το 2021-2022, ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα έκλεισαν στα 82,8 εκατ. ευρώ έναντι 59,4 εκατ. το 2021-2022, σημειώνοντας αύξηση 39,4%.
Επίσης ενίσχυσε την εφοδιαστική της αλυσίδα, με επενδύσεις σε ρομποτικούς αυτοματισμούς τελευταίας τεχνολογίας, ενώ, ολοκλήρωσε μία σειρά μεγάλων έργων ψηφιακού μετασχηματισμού, όπως, μεταξύ άλλων, την πλήρη μετάβαση όλων των συστημάτων της εταιρείας σε νέες σύγχρονες πλατφόρμες λογισμικού, αλλά και τη μετάβαση αυτών, στο Microsoft Azure cloud.
Επενδύσεις 19,4 εκατ. ευρώ στην τρέχουσα χρήση
Για την τρέχουσα χρήση, η οποία άρχισε την 1η Μαΐου η εταιρεία δρομολογεί επενδύσεις ύψους 19,4 εκατ. ευρώ, με τα 9,4 εκατ. ευρώ από αυτά, να πηγαίνουν στη δημιουργία της νέας κεντρικής αποθήκης, στην οποία ευελπιστεί να εισέλθει εντός του 2024.
Παράλληλα, 4,9 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν προς το δίκτυο καταστημάτων και κυρίως για την δημιουργία τριών νέων καταστημάτων (Ρέθυμνο, Ζάκυνθο και Ορεστιάδα), τη μετεγκατάσταση του καταστήματος στην Αλεξανδρούπολη – κίνηση η οποία έχει ήδη ολοκληρωθεί – και στην ανακαίνιση πέντε σημείων (Τούμπα, Ευκαρπία, Mall, Άργος και Πύργος).
Μιλώντας στη χθεσινή εκδήλωση, ο κος Γιάννης Βασιλάκος, (φωτό) Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Κωτσόβολος – Dixons South East Europe, δήλωσε σχετικά: «Είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος που σε ένα περιβάλλον συνεχών προκλήσεων, ολοκληρώσαμε μία ακόμα επιτυχημένη χρονιά. Επεκτείνοντας συνεχώς τα όριά μας και αναβαθμίζοντας τις υποδομές μας, προσφέραμε ολιστική και προσωποποιημένη εξυπηρέτηση στους πελάτες μας, παρουσιάσαμε καινοτόμες υπηρεσίες και λύσεις σε όλο το φάσμα του λειτουργικού μας μοντέλου, ενώ παράλληλα, μετασχηματιστήκαμε σε μία σύγχρονη πλατφόρμα που μετατρέπει τα δικά μας ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα σε ολοκληρωμένες λύσεις για τις ελληνικές επιχειρήσεις, αλλά και σε μία πλατφόρμα κυκλικής οικονομίας, κοινωνικής συνεισφοράς και βιωσιμότητας».