Την αντίθεση του ΠΑΣΟΚ στο περιεχόμενο του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας εξέφρασε ο επικεφαλής της κοινοβουλευτικής του ομάδας κ. Μιχάλης Κατρίνης, μιλώντας στη Βουλή.
Χαρακτήρισε ως μύθο την υποτιθέμενη μεταρρυθμιστική ατζέντα της κυβέρνησης, τονίζοντας με έμφαση ότι «καμία συντηρητική επιλογή και πρόταση δεν συνιστά μεταρρύθμιση και αυτή η κυβέρνηση συνδέεται μόνο με αναχρονιστικές και συντηρητικές επιλογές».
Ο Μιχάλης Κατρίνης ανέφερε ότι στο νομοσχέδιο που έφερε η κυβέρνηση απουσιάζουν στοιχεία όπως ο ορθολογισμός, η συναίνεση, ο διάλογος και η αναζήτηση συγκλίσεων. Το μόνο που πετυχαίνει όπως είπε είναι να προκαλέσει μια τεράστια αναστάτωση στην πανεπιστημιακή κοινότητα χωρίς λόγο. αφού προσπαθεί να επιβάλλει ένα σύστημα διοίκησης με σκληρά καθεστωτικά χαρακτηριστικά.
Επισήμανε ότι η κυβέρνηση αγνόησε την πρόταση του ΠΑΣΟΚ για την επανασύσταση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, του κατεξοχήν οργάνου διαλόγου, σύνθεσης και συναίνεσης μεταξύ πολιτικών κομμάτων, εκπαιδευτικών και κοινωνικών φορέων.
«Αν θέλουμε να υπάρχει ένας υψηλός δείκτης ποιότητας στην εκπαίδευση, ο δείκτης αυτός έχει κόστος. Αλλά η κυβέρνηση αποσύρεται από την υποχρέωση να διασφαλίσει αυτό τον υψηλό δείκτη ποιότητας και επιλέγει την εμπορευματοποίηση», ανέφερε ο κ. Κατρίνης.
Κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι στον τομέα της Παιδείας επιδίδεται σε πολιτικές μικροδιευθετήσεων και εξυπηρετήσεων, όπως για παράδειγμα αυτές με τα κολλέγια.
Τόνισε ότι η κυβέρνηση επικεντρώθηκε στην ίδρυση της Πανεπιστημιακής Αστυνομίας στα πανεπιστήμια και την λογική της καταστολής αντί της αναβάθμισης των παρεχόμενων σπουδών στους φοιτητές ενώ ανέφερε ότι τίποτα δεν άλλαξε στα πανεπιστήμια στα τρία χρόνια διακυβέρνησης της ΝΔ και τα φαινόμενα βίας δίνουν και παίρνουν, παρά τους πανηγυρισμούς της κυβέρνησης για την κατάργηση του ασύλου της ανομίας, τρία χρόνια πριν.
Επισήμανε ότι το ΠΑΣΟΚ αντί της πανεπιστημιακής αστυνομίας που παίρνει εντολές από το Υπουργείο, είχε προτείνει ένα ειδικό σώμα ασφαλείας που θα παίρνει εντολές από τις πανεπιστημιακές αρχές, αλλά και κάρτες πρόσβασης, όπως συμβαίνει σε όλες τις χώρες της Δυτικής Ευρώπης.
«Σε μια συγκυρία που η Παιδεία πρέπει να κινηθεί σύστοιχα με την 4η Βιομηχανική Επανάσταση και τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τις αλλαγές που επιφέρουν στο παραγωγικό και αναπτυξιακό πρότυπο, στη γνώση, την απασχόληση και τον προσανατολισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας, η κυβέρνηση αρκείται σε μεθοδεύσεις και μικροδιευθετήσεις. Το χειρότερο όμως είναι ότι επιχειρεί να δημιουργήσει ένα συγκεντρωτικό πλαίσιο ελέγχου της διοίκησης και της λειτουργίας των πανεπιστημίων που μας γυρίζει στο χθες.
Γιατί τι άλλο συνιστά ο τρόπος εκλογής του Πρύτανη και των Αντιπρυτάνεων;
Τι άλλο συνιστά το γεγονός ότι ο πρύτανης είναι επικεφαλής όλων των οργάνων και δεν ελέγχεται;
Τι άλλο συνιστά το Συμβούλιο Διοίκησης που μετατρέπεται σε καθεστωτική δύναμη και απόλυτη πηγή εξουσίας στα πανεπιστήμια;», τόνισε ο Μιχάλης Κατρίνης.
Επανέλαβε την πρόταση του ΠΑΣΟΚ για ένα νέο θεσμικό πλαίσιο που θα κατοχυρώνει και θα εμβαθύνει το αυτοδιοίκητο των ιδρυμάτων, με βάση τις βέλτιστες πρακτικές και την ευρωπαϊκή πραγματικότητα.
Παράλληλα ο κ.Κατρίνης έστειλε και ένα σαφές και ξεκάθαρο μήνυμα απέναντι στις επιθέσεις που δέχεται το ΠΑΣΟΚ και ο Πρόεδρος του, ο Νίκος Ανδρουλάκης , επειδή δεν εμφανίζεται πρόθυμος να αποτελέσει τον βολικό κυβερνητικό εταίρο είτε της μίας είτε της άλλης πλευράς, λέγοντας:
«Η επιλογή μας δεν είναι ένα ΠΑΣΟΚ που θα αποτελεί ένα βολικό και μικρό κυβερνητικό εταίρο σε μια κυβέρνηση που δεν θα μιλάμε για τις ασκούμενες πολιτικές, αλλά για τις καρέκλες που θα μοιράζονται.
Η επιλογή μας είναι η αυτόνομη πορεία, η επιλογή μας είναι να δυναμώσει το ΠΑΣΟΚ, γιατί ένα δυνατό ΠΑΣΟΚ αποτελεί εγγύηση ασφάλειας και σταθερότητας για τη χώρα.
Τον κ.Μητσοτάκη και τον κ.Τσίπρα τους ενδιαφέρει μόνο να είναι Πρωθυπουργοί.
Εμάς όμως μας ενδιαφέρει ποιο θα είναι το περιεχόμενο της διακυβέρνησης.
Και αν αυτό το περιεχόμενο πρέπει να συνδέεται με προοδευτικές πολιτικές, με πολιτικές στήριξης της κοινωνικής συνοχής, με επιλογές φορολογικής δικαιοσύνης, με μεγάλες και ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις».