don't even ask

don't even ask

spot_img
spot_img

Κατοχύρωση κερδών (Cenergy-ΤΙΤΑΝ), μεταφορά ρευστότητας (Motor Oil-Jumbo-Metlen-Viohalco), αγορά ιδίων από Μυτιληναίο, Νο 2 ο Πειραιάς, οι γνωστοί…δράκοι, η ισχυρή Optima, οι λογικές…πλειοδοσίας και οι μετριοπαθείς της FED

*Λίγο ως πολύ αναμενόμενη/προεξοφλημένη η τακτική που θα ακολουθηθεί από την Fed σε ότι αφορά “επιτόκια” και “ποσοτική σύσφιξη”. Μία τόσο-όσο μείωση επιτοκίων στην συνεδρίαση της 18ης Σεπτεμβρίου και με φειδώ αύξηση της κυκλοφορίας χρήματος. Ήδη στο 8% του ΑΕΠ των ΗΠΑ το έλλειμμα για τη μεγαλύτερη οικονομία του πλανήτη, με το δημόσιο χρέος σε “χέρια τρίτων” σε ποσότητες ιστορικά υψηλές. Έχει να συνεκτιμήσει το αποτέλεσμα της κάλπης (της 5ης Νοεμβρίου) ο επικεφαλής της Fed, το γεγονός πως Κάμαλα Χάρις και Ντόναλντ Τραμπ έχουν εντελώς διαφορετική προσέγγιση των “δημόσιων/ομοσπονδιακών οικονομικών”, τακτικές προστατευτισμού, δασμούς κ.λ.π. Λογικά οι της Fed θα το πάνε με μετριοπάθεια μέχρι τότε, γνωρίζοντας ότι η επόμενη συνεδρίαση είναι την αμέσως επομένη των εκλογών, στις 6 Νοεμβρίου. Και μόνο στο πως θα τα ταιριάξουν, ανάλογα με το αποτέλεσμα, θα έχει ενδιαφέρον. Ωστόσο, είναι και το ενδεχόμενο να μην είναι ξεκάθαρο το πολιτικό σκηνικό, οπότε;

*Θύμιζε τελευταία η DeΑ, ότι κατά κανόνα οι πρώτες 2 εβδομάδες του Ιουλίου ευνοούνται οι long και τις τελευταίες 2 του Σεπτεμβρίου οι short. Κρίσιμο λοιπόν το διάστημα, έως τις 18 Σεπτεμβρίου.

*Στις 13 του μηνός η αξιολόγηση της ελληνικής οικονομίας από τον Moody’s. Να γυρίσουμε, σχεδόν ένα χρόνο πίσω-Σεπτέμβριος 2023- όταν ο οίκος (μεγαλύτερος και ισχυρότερος των αξιολογητών) προχωρούσε σε αναβάθμιση έκπληξη κατά 2 κλίμακες. Το γιατί εξηγήθηκε, ήταν 3 κλίμακες πίσω από τα άλλα σπίτια και βάσει του rating των ελληνικών ομολόγων οι διαχειριστές του οίκου ήταν “υπόλογοι” έναντι άλλων πελατών των Standard & Poor’s, Fitch. Ο Στέφεν Ντουκ- υπεύθυνος στον αμερικανικό οίκο για τις αξιολογήσεις της ελληνικής οικονομίας -με πλούσια εμπειρία άνω των 15 ετών- είχε σπεύσει να καλύψει το σημαντικό discount που είχε ο Moody’s έναντι των άλλων. Ο Γερμανός οικονομολόγος γνωρίζει ενδελεχώς τα του ελληνικού χρέους, την δομή/σύνθεση της οικονομίας. Ήταν ο κύριος υπεύθυνος του “πάγου” που είχε βάλει ο οίκος στην αξιολόγηση της 15ης Μαρτίου. Διαβάζοντας πιο προσεκτικά τις-τότε- επισημάνσεις, παρατηρήσεις δεν βλέπω πως θα μπορούσε να αλλάξει στάση στις 13 Σεπτεμβρίου. Θυμίζω πως, τον Μάρτιο ήταν και τα απογοητευτικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον ρυθμό αύξησης του ΑΕΠ που συνέβαλαν στο γερμανικό “φρένο”. Για να το κάνω πιο απλό, τι σημαίνει χαμηλότερος ρυθμός ανάπτυξης; χαμηλότερα φορολογικά έσοδα, μεγαλύτερη δυσκολία στην επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων, αλλά και ακόμη ένα εμπόδιο προς τον στόχο του να κλείσει το περιβόητο «επενδυτικό κενό». Επίσης, παρά την προσπάθεια που έχει γίνει για προσέλκυση σημαντικών επενδύσεων από το εξωτερικό, στον κλάδο της τεχνολογίας πρωτίστως, αλλά και αλλού – εξακολουθεί να υπολείπεται αισθητά από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Οι επενδύσεις στην Ελλάδα είναι στο 13% με 14% του ΑΕΠ όταν ο μέσος όρος της Ε.Ε. προσεγγίζει το 21% με 22%. Πόσο είναι αυτό το “κενό”; 6 με 7 δισ. δεν το λες και λίγο. Όπως και το έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών που πόσο να μειωθεί χάρη στα έσοδα από τον τουρισμό. Γιατί όλα αυτά; επειδή η DeA δεν θα ενδώσει σε λογικές…πλειοδοσίας εν όψει της αξιολόγησης από τον Moody’s, στις 13 Σεπτεμβρίου. Μακάρι να δώσει την αναβάθμιση του outlook, σε θετικό από ουδέτερο. Θα αρκεί…

*Μετά τις UBS, Morgan Stanley και Deutsche Bank που ήταν long για τις ελληνικές τράπεζες, σειρά είχε η Optima Bank. Τι είδαν οι αναλυτές της: οι τράπεζες παρουσίασαν ακόμη ένα ισχυρό σύνολο αποτελεσμάτων το δεύτερο 3μηνο, χάρη στην αύξηση των εσόδων από προμήθειες, την αποτελεσματική συγκράτηση του κόστους, τη μείωση των προβλέψεων για επισφάλειες, ενώ το καθαρό έσοδο από τόκους (NII) ήταν οριακά χαμηλότερο σε διαδοχική βάση. Η αποδοτικότητα των ενσώματων ιδίων κεφαλαίων διευρύνθηκε περαιτέρω, η ρευστότητα είναι άφθονη και η ποιότητα του ενεργητικού και η δυναμική των κεφαλαίων παρέμειναν θετικές. Για το ποια τράπεζα έχει το μεγαλύτερο βαθμό (δείκτη) αποδοτικότητας ενσώματων ιδίων κεφαλαίων, μην τα ξανά λέμε. “Σημαία” το έκανε η DeA. Το “κλειδί”, όλες οι τράπεζες αναθεώρησαν προς τα πάνω τους στόχους κερδοφορίας για το 2024, λόγω των υψηλότερων από τα αρχικά αναμενόμενα επιτοκίων Euribor και του καλύτερου από το αναμενόμενο μείγματος προθεσμιακών καταθέσεων και beta. Σε απλά ελληνικά, τεράστια απόκλιση στα επιτόκια. Γνωρίζετε…

*Μερική κατοχύρωση κερδών σε Cenergy Holdings, TITAN μεταφορά ρευστότητας σε Motor Oil, Jumbo, Metlen, Viohalco.

*Δεν πιστεύω να δώσατε βάση σε…δράκους που κυκλοφόρησαν για το ποιος τάχα τοποθετείται στο μ.κ του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ. Έτσι μπράβο… 

*Διακρίνω δεξιά-αριστερά “αναλύσεις” για την ΔΕΗ, πως είναι ακριβή, ότι τα δάνεια του ομίλου κ.λ.π. ΟΚ, είναι απλό, όποιος θεωρεί ότι στα 4,419 δισ ο όμιλος είναι ακριβός δεν τοποθετείται, όποιος έχει άλλη άποψη τοποθετείται. Αλλά δεν καταλαβαίνω την εμμονική επιμονή ορισμένων, ούτε short στο χαρτί να ήταν.

*Ο τουρισμός συνεχίζει να γεμίζει τα κρατικά ταμεία και να συμβάλει στην ανάπτυξη. Τις εξελίξεις στο ταξιδιωτικό ισοζύγιο πληρωμών παρουσιάζει έκθεση της Τραπέζης της Ελλάδος. Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία, καταγράφηκε αύξηση των τουριστικών εσόδων το πρώτο εξάμηνο του έτους κατά 12,2% και των αφίξεων κατά 15,5%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Η μέση δαπάνη των τουριστών ήταν μειωμένη κατά 3,1%.  Όταν ο επιχειρηματίας/βασικός μέτοχος εμπιστεύεται την εταιρεία του, τις προοπτικές της δεν διστάζει να προχωρήσει σε αγορές ιδίων.

*Την Δευτέρα ο Ευάγγελος Μυτιληναίος αγόρασε 25.000 μετοχές, αξίας 853.516 ευρώ. Στα 34,44 με συν 0,53% η μετοχή (22/8) με το που έγινε γνωστή η κίνηση του.

*Στην έβδομη θέση μεταξύ των μεγαλύτερων ναυτιλιακών κέντρων του πλανήτη φιγουράρει η Αθήνα/Πειραιάς, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση 2024 Xinhua-Baltic International Shipping Centre Development Index (ISCDI). Παρ’ όλα αυτά, στα μόλις 651,2 εκατ. η αποτίμηση του ΟΛΠ. Πρόκειται για τη υψηλότερη θέση που καταλαμβάνει η ελληνική πρωτεύουσα και το λιμάνι της ο Πειραιάς, από το 2014. Ελλάδα φιγουράρει στις πρώτες θέσεις των διεθνών ναυτιλιακών κέντρων, μαζί με υπερδυνάμεις της παγκόσμιας οικονομίας και ναυτιλίας, όπως η Σιγκαπούρη, το Λονδίνο, τα κινεζικά λιμάνια όπως της Σανγκάης, το Χόνγκ Κονγκ το Ροτερνταμ της Ολλανδίας, το Ντουμπάι, φτάνοντας στην 7η θέση της σχετικής κατάταξης, από όγδοη πέρυσι συνεχίζοντας ένα ανοδικό σερί καθώς το 2019 βρίσκονταν στη δέκατη θέση. Και όμως, χρηματιστηριακή αξία όσο ο…ΣΕΜΠΟ. Δεν γίνονται αυτά.

*Αυτά προσώρας…

Αποποίηση Ευθύνης : Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img
spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

don't even ask