Στα σενάρια συνεργασίας μεταξύ του Αλέξη Τσίπρα και του Γιώργου Παπανδρέου, για την κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες που παρέδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ και για όλα τα μεγάλα έργα υποδομής που γίνονται στην χώρα, μιλάει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής στη συνέντευξη του στην εφημερίδα Realnews και στον δημοσιογράφο Γιώργο Σιαδήμα.
Τσίπρας και Παπανδρέου επένδυσαν στο ψεύδος και το διχασμό
Ο κ. Καραμανλής κληθείς να σχολιάσει τα σενάρια περί ενδεχόμενης συνεργασίας μεταξύ του Αλέξη Τσίπρα και του Γιώργου Παπανδρέου σε περίπτωση εκλογών με απλή αναλογική σημείωσε με νόημα πως «δεν θα μας ξένιζε ο κ. Τσίπρας να τα βρει με τον πρωθυπουργό του ‘λεφτά υπάρχουν’. Θα ήταν ταιριαστό ζευγάρι. Και οι δυο επένδυσαν στο ψεύδος και το διχασμό σε δυο διαφορετικές αλλά εξίσου κρίσιμες περιόδους, οδηγώντας τη χώρα σε καταστροφικές επιλογές. Ακόμα και αν τα έβρισκαν, όμως, αποκλείω το ενδεχόμενο οι δυνάμεις τους να έφταναν για κυβέρνηση». Υπογράμμισε όμως ότι η στρατηγική της ΝΔ στοχεύει στην υλοποίηση του κυβερνητικού προγράμματος ως το τέλος της τετραετίας με «όσο το δυνατόν περισσότερους πολίτες συμμέτοχους στην ανάπτυξη. Και όταν στηθούν οι κάλπες, αυτοδυναμία και με απλή αναλογική. Αλλιώς, αυτοδυναμία στις δεύτερες κάλπες. Για να συνεχίσουμε το έργο μας» υπογράμμισε.
Ο ΣΥΡΙΖΑ σε άλλη μια εθνική μάχη είναι απών
Σχετικά με την πανδημία και τους χειρισμούς της κυβέρνησης ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι: «Σε μια κρίση πρωτόγνωρη, σε παγκόσμιο επίπεδο, η Κυβέρνηση εμπιστεύθηκε τους ειδικούς. Και όχι τους τηλεαναλυτές, τους ανεύθυνους λαϊκιστές ή το στενό μικροκομματικό της συμφέρον. Ταυτόχρονα, έχει να σταθμίσει και τη λειτουργία της κοινωνίας και της οικονομίας. Προσπαθούμε, λοιπόν, να συντονίσουμε μια μεγάλη, εθνική προσπάθεια. Κάναμε και λάθη; Ναι, διότι αναζητούμε λύσεις. Ακόμα και η επιστήμη, άλλωστε, δεν έχει πάντα όλες τις απαντήσεις, όμως ψάχνει να τις βρει. Στη μεγάλη εικόνα, όμως, η κοινή προσπάθεια των Ελλήνων έχει πιάσει τόπο. Βέβαια, ακούω και σέβομαι τους προβληματισμούς των πολιτών. Δεν μπορώ να συμβιβαστώ, όμως, με την απόπειρα μικροκομματικής εκμετάλλευσης της πανδημίας από τον ΣΥΡΙΖΑ. Βλέπετε ότι την απορρίπτουν και οι πολίτες. Όταν, σε άλλες χώρες, υπεύθυνες δυνάμεις της αντιπολίτευσης βάζουν πλάτη στη διαχείριση της πανδημίας, εδώ έχουμε τη στείρα, ισοπεδωτική, διχαστική αντιπολίτευση του ‘‘όχι σε όλα’’. Μια θλιβερή, παγκόσμια πρωτοτυπία. Ο ΣΥΡΙΖΑ σε άλλη μια εθνική μάχη είναι απών. Δυστυχώς».
Σχετικά με την πορεία της νόσησης του από τον κορωνοιό ο ίδιος δήλωσε πως «δεν θέλω ούτε να φανταστώ πώς θα περνούσα την ασθένεια χωρίς αυτό το σπουδαίο δώρο που μας έκανε η επιστήμη. Κι αυτό είναι το πρώτο που θέλω να πω στους αναγνώστες σας: Όλοι εμβόλιο, γιατί ο ιός δεν παίζει!»
Για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
«Ο ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε αστικές συγκοινωνίες υπό διάλυση. Απεργίες στα ΜΜΜ, κυκλοφοριακό κομφούζιο, ελάχιστα λεωφορεία και… ακριβότερα εισιτήρια! Τα χάλια που μας παρέδωσαν προσπαθούμε να διορθώσουμε εδώ και δύο χρόνια» δήλωσε ο κ. Καραμανλής. Πρόσθεσε δε ότι «στην Αθήνα παραλάβαμε 850 λεωφορεία στο δρόμο, σήμερα έχουμε 1320, 55% πάνω. Έτσι, έχουμε ήδη 3800 περισσότερα δρομολόγια την ημέρα και συνεχίζουμε. Στη Θεσσαλονίκη παραλάβαμε 235 λεωφορεία στο δρόμο, πλέον βγάζουμε 460. Σχεδόν τα διπλάσια. Στο Μετρό, στις γραμμές 2 και 3 αυξήσαμε τους συρμούς από 32 σε 38 και μειώσαμε τις χρονοαποστάσεις. Συνολικά δημιουργήσαμε 1.389 νέες θέσεις απασχόλησης. Εν μέσω πανδημίας, είμαστε από τις ελάχιστες χώρες που μεγάλωσαν τον στόλο ΜΜΜ. Και μειώσαμε στο 1,20 ευρώ την τιμή του εισιτηρίου, που είχε αυξήσει ο ΣΥΡΙΖΑ.
Αυτή είναι η πραγματικότητα που ζουν οι χιλιάδες χρήστες των ΜΜΜ. Δεν λέμε ότι επαρκούν όλα αυτά, γι’ αυτό συνεχίζουμε την προσπάθεια».
Για τον δακτύλιο και ηλεκτροκίνηση
Σχετικά με την εφαρμογή του δακτυλίου ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι «ο δακτύλιος έδωσε ανάσα στο κέντρο, έχει πολλά θετικά αποτελέσματα και λίγες αρνητικές επιπτώσεις τις οποίες εργαζόμαστε για να αντιμετωπίσουμε» και υπογράμμισε ότι έχει μειωθεί θεαματικά η κίνηση στο κέντρο της Αθήνας κι έχει αυξηθεί η μέση ταχύτητα κυκλοφορίας σε αρκετές περιοχές γύρω από το δακτύλιο. «Ταυτόχρονα, όμως, παρατηρείται αύξηση της κίνησης σε συγκεκριμένους δρόμους εκτός δακτυλίου. Για να διορθωθεί αυτό, έχουμε συνεχή συνεργασία με το Σύλλογο Συγκοινωνιολόγων, τα συναρμόδια υπουργεία και την Περιφέρεια, ενώ καταγράφουμε διαρκώς όλα τα δεδομένα. Ήδη εξετάζονται λύσεις, όπως ο επαναπρογραμματισμός ορισμένων φαναριών. Ταυτόχρονα, βέβαια, υπάρχουν και τα περιβαλλοντικά οφέλη του μέτρου, που θα φανούν σε βάθος χρόνου» πρόσθεσε.
Αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση σημείωσε ότι «επεξεργαζόμαστε μια σειρά από προτάσεις για να κινητροδοτήσουμε την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Όμως ηλεκτροκίνηση χωρίς εύκολη φόρτιση δεν γίνεται, γι’ αυτό εφαρμόζουμε ένα μεγάλο πρόγραμμα για εγκατάσταση φορτιστών σε όλη τη χώρα. Ήδη, έχουν εγκατασταθεί φορτιστές στις εθνικές οδούς, στα πρατήρια καυσίμων των ΣΕΑ -δηλαδή πλέον μπορείς να ταξιδέψεις με ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε όλη τη χώρα. Σύντομα, αυτό θα επεκταθεί και στους χώρους αναψυχής των ΣΕΑ. Και μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022 ολοκληρώνουμε το μητρώο φορτιστών, ενώ θα είναι έτοιμη και εφαρμογή που θα δείχνει τη διαθεσιμότητα των φορτιστών σε όλη την Ελλάδα».
Για τα έργα υποδομής
Σχετικά με τα μεγάλα έργα υποδομής σε όλη την χώρα ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι «έχουμε βάλει μπρος ένα πλάνο έργων 13 δισ. Και, μάλιστα, τουλάχιστον 3,2 δισ. από αυτά είναι ήδη συμβασιοποιημένα. Από αυτά που έρχονται, ιδιαίτερα θέλω να σταθώ στη δημοπράτηση του μεγαλύτερου πακέτου σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει στην Ελλάδα, ύψους 3,3 δισ. Έχει καθοριστικό ρόλο στο συνολικό μας σχέδιο για τη χώρα, γιατί προφανώς δεν μπορούμε να μιλάμε για μια χώρα κόμβο υποδομών, χωρίς αναπτυγμένο σιδηροδρομικό δίκτυο. Προχωράμε λοιπόν στη σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τα λιμάνια Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Λαυρίου, Ραφήνας, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης».
Για διπλώματα οδήγησης
Σχετικά με το νέο σχέδιο νόμου για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε πως «με το νέο σύστημα εξετάσεων χτυπάμε τα κυκλώματα διαφθοράς και βοηθάμε τους νέους οδηγούς να προετοιμαστούν πολύ καλύτερα πριν βγουν στο δρόμο. Διασφαλίζουμε αδιάβλητες εξετάσεις. Βάζοντας κάμερα στο όχημα, ελέγχοντας την ταυτοπροσωπία των εξεταζόμενων, διευρύνοντας το σώμα των εξεταστών, θεσπίζοντας τους επόπτες. Κι έτσι νιώθουμε τη σιγουριά να δώσουμε τη δυνατότητα στις νέες και τους νέους 17 ετών να αποκτήσουν άδεια και να οδηγούν με έναν έμπειρο οδηγό δίπλα τους».