Εκ νέου παράταση, η τέταρτη κατά σειρά, προβλέπεται με νέα απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΣΕ για το μεγάλο σιδηροδρομικό έργο της προαστιακής γραμμής στην Δυτική Αττική. Ο διαγωνισμός μετατέθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες για την 1η Μαρτίου αντί τις 17 Φεβρουαρίου που ήταν προγραμματισμένο. Αιτία για την νέα παράταση τα πρόσθετα αιτήματα από τις ενδιαφερόμενες εταιρείες για παράταση της ημερομηνίας δημοπράτησης. Σημειώνεται ότι αρχικώς η δημοπράτηση ήταν προγραμματισμένη για τις 24 Ιανουαρίου, μετατέθηκε για τις 7 Φεβρουαρίου, μετά για τις 17 Φεβρουαρίου και τώρα για την 1η Μαρτίου.
Βασικό εμπόδιο στην παρούσα συγκυρία το γεγονός ότι βρίσκεται σε εξέλιξη μεγάλος αριθμός διαγωνισμών για δημόσια έργα με αποτέλεσμα οι τεχνικές εταιρείες να έρχονται αντιμέτωπες με όγκο που αδυνατούν να διαχειριστούν.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η επέκταση του προαστιακή προς τα Δυτικά αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερη σιδηροδρομικά έργα που δημοπρατούνται εδώ και δεκαετίες με Αναθέτουσα Αρχή τον ΟΣΕ. Παράλληλα σε διαγωνισμό βρίσκονται από πέρυσι οι επεκτάσεις του Προαστιακού προς Ραφήνα και Λαύριο.
Το έργο εκτελείται στον υφιστάμενο κλάδο γραμμής και αφορά την αναβάθμιση της Σιδηροδρομικής Γραμμής Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής, στο τμήμα: Άνω Λιόσια – Νέος Σ.Σ. Μεγάρων έως τον Π.Σ. Μεγάρων (τμήμα έργου με δικαίωμα προαίρεσης). Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε ποσό με ΦΠΑ 132, 61 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 106,95 εκατ. ευρώ).
Αφορά στην κατασκευή νέας γραμμής μήκους 36 χλμ. στα δυτικά της Αθήνας, από τα Άνω Λιόσια μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων, εξυπηρετώντας τις κατοικημένες περιοχές Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, καθώς και Νερακίου, Νέας Περάμου και Μεγάρων. Οι νέοι σιδηροδρομικοί σταθμοί είναι οι: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπροπύργου, Βαμβακιάς, Ελευσίνας, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, Νέας Περάμου, Μέγαρα (ως προαίρεση).
Συνολικά η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε 28 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Πρακτικά εφόσον το έργο υπογραφεί εντός του 2023 θα μπορεί να ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2026. Όπως όλα τα σιδηροδρομικά έργα, θα χρειαστεί και μια περίοδος δοκιμαστικών δρομολογίων πριν τεθεί σε εμπορική λειτουργία. Η χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Αποτελεί το μοναδικό αμιγώς κατασκευαστικό σιδηροδρομικό έργο που έχει ενταχθεί στο Ταμείο.
Με αυτό το έργο ο Προαστιακός της Αθήνας θα αποκτήσει ακόμα μια γραμμή που θα εξυπηρετεί τα δυτικά προάστια της πόλης, την βιομηχανική περιοχή Ασπροπύργου-Ελευσίνας αλλά και την Δυτική Αττική μέχρι τα Μέγαρα. Συνολικά θα είναι η 4η γραμμή του Προαστιακού Σιδηροδρόμου που διαμορφώνονται ως εξής: Χαλκίδα-Αθήνα, Πειραιάς-Κιάτο και το Πειραιάς-Αεροδρομίο και Άνω Λιόσια-Μέγαρα.